loading...
زنجان نيوز
آخرین ارسال های انجمن
مسعود بازدید : 283 دوشنبه 29 خرداد 1396 نظرات (2)

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان(یحیی رحمتی) روز دوشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان به افزایش میزان سفر گردشگرن به استان زنجان اشاره کرد و افزود: سال گذشته به دلیل افزایش مسافران و اقامت گردشگران در این استان، با مشکلات محسوسی مواجه شدیم که لازم است در سال جاری با برنامه ریزی های مناسب از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه سفرهای تابستانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: برنامه ریزی برای ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران، نظارت بر تاسیسات و مراکز خدماتی گردشگری، اجرای برنامه ای مختلف فرهنکی و هنری و اجرای تورهای استان گردی از جمله رئوس برنامه های طرح تابستانه امسال برای پذیرایی از گردشگران و مسافران هستند.
رحمتی به ضرورت توزیع زمانی و مکانی سفرها از طریق معرفی جاذبه های گردشگری در نقاط مختلف استان به گردشگران اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره گیلاس در روستای شیت طارم و جشنواره انگور در روستای درسجین شهرستان ابهر از جمله رویدادهایی است که میزبان مسافران تابستانی در استان می شوند.

 در روزهای هشتم و نهم تیرماه سال جاری، روستای شیت شهرستان طارم برای دومین بار میزبان برپایی دومین جشنواره گیلاس در استان زنجان می شود.
جشنواره انگور نیز اواخر شهریور امسال در روستای هدف گردشگری درسجین شهرستان ابهر برگزار می شود. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: برای معرفی جاذبه های گردشگری استان و نیز راهنمایی گردشگران، 250 هزار نسخه اقلام تبلیغاتی در قالب بروشور و پوستر برای ارائه به مسافران تابستانی چاپ شده است.

 وجود بزرگترین گنبد آجری جهان، شگفت انگیزترین غار آهکی دنیا، مومیایی های مردان نمکی با قدمت بیش از 2 هزار سال، طولانی ترین بازار سر پوشیده جهان و مردمانی مهمان نواز، استان زنجان را به میزبانی پر جاذبه و مهربان برای مسافران و گردشگران تبدیل کرده است. 
بنا به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، حدود یک هزار و 800 اثر تاریخی در سطح این استان شناسایی شده است که 746 مورد از آن ها در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده اند. 

مسعود بازدید : 178 سه شنبه 23 خرداد 1396 نظرات (0)

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به برنامه‌های مناسبتی شب‌های قدر رادیو و تلویزیون زنجان گفت: رسانه استانی با بسیج همه امکانات و نیروهای خود مراسم‌های باشکوه شب‌های قدر را از 4 نقطه استان به صورت زنده پوشش می‌دهد.

رضا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز زنجان امسال نیز با فرا رسیدن لیالی قدر تلاش می‌کند با پخش ویژه برنامه‌های مختلف در شب‌های قدر حال و هوای معنوی خاصیی را در شب نزول قرآن، برای بینندگان و شنوندگان خود فراهم کند.
وی تصریح کرد: در این راستا رسانه استانی با بسیج همه امکانات و نیروهای خود مراسم‌های باشکوه شب‌های قدر را از چهار نقطه استان به صورت زنده پوشش خواهد داد تا لحظات معنوی برای همشهریان رقم بخورد.
مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: در همین راستا شبکه استانی اشراق امسال در نخستین شب از لیالی قدر ، ویژه برنامه خود را از مسجد جامع زنجان با سخنرانی آیت‌الله‌ حسینی زنجانی به روی آنتن خواهد برد.

موسوی با بیان اینکه در شب‌های نوزدهم و بیست سوم از این لیالی نورانی و بابرکت نیز مراسم با شکوه که هرسال با سخنرانی آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار می‌شود به صورت زنده پخش خواهد شد، افزود: زمان آغاز این ویژه برنامه‌ها پس از خبر ساعت 23 بوده و تا 2 بامداد نیز ادامه خواهد داشت که تهیه کننده این ویژه برنامه‌ها فریدون قدیری است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای پوشش این مراسم‌های پرفیض امکانات مختلف فنی از قبیل دو دستگاه واحد سیار تلویزیونی، واحد sng و ... بهره‌گیری خواهد شد.
مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه رادیو زنجان نیز با سه ویژه برنامه 180 دقیقه‌ای در شب نوزدهم از مسجد فاطمه‌الزهرای خدابنده، شب بیست‌ و یکم از مسجد جامع خرم‌دره و شب بیست ‌و سوم ماه رمضان از امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) ویژه برنامه‌های لیالی قدر را به صورت زنده پوشش خواهد داد،،  افزود: تهیه کنندگی ویژه برنامه‌های رادیو نیز بر عهده خانم‌ها فاطمه بیات و شیوا مرادی است.

موسوی تصریح کرد: این برنامه‌ها با پوشش کامل مراسم سخنرانی، تلاوت قرآن، مداحی و دعای جوشن کبیر و قرآن  از ساعت 23 تا 2  بامداد همراه شنوندگان مومن و روزه‌دار خواهد بود.
وی گفت: سایر برنامه روتین مرکز در حوزه‌های سیما و صدا  نیز با پرداختن  به موضوع شب‌های قدر، اهمیت این شب‌های گرانقدر، لحظه‌های معنوی را برای روزه‌داران رقم خواهند زد.

مسعود بازدید : 175 دوشنبه 15 خرداد 1396 نظرات (0)

سیروس نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: استقبال از هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در شهرستان زنجان بسیار گسترده است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای در زمینه هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری زنجان و اداره کتابخانه‌های عمومی صورت گرفته است، تصریح کرد: برای این مسابقه در شهرستان زنجان 6 نسخه کتاب معرفی شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان با بیان اینکه پنج نسخه از کتاب‌های معرفی شده ویژه بزرگسالان شرکت‌کننده در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی است، اضافه کرد: یکی از کتاب‌ها نیز در بخش کودک و نوجوان برای علاقمندان به منظور شرکت در مسابقه معرفی شده است.

نعمتی با تاکید بر اینکه هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه کتب ویژه رضوی در شهرستان زنجان برگزار می‌شود، یادآور شد: برنامه‌های مختلفی در طول سال و در راستای رونق مطالعه انجام می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های مختلف از جمله ایستگاه نقاشی و قصه‌گویی در بخش کودک کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان، ادامه داد: برگزاری برنامه‌های متنوع برای دانش‌آموزان هم در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان با بیان اینکه تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان 19 هزار و 585 نفر است، افزود: در سال گذشته تعداد اعضای فعال کتابخانه‌ها 19 درصد رشد داشت.

مسعود بازدید : 61 شنبه 13 خرداد 1396 نظرات (0)

میثم زنجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر دو فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» و «برادرم خسرو» در سینما بهمن زنجان در حال اکران است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه قیمت بلیت در سینما بهمن زنجان قبل از افطار نیم‌بهاء است، تصریح کرد: پس از افطار بلیت سینما به صورت تمام‌بهاء به قیمت 7 هزار تومان به فروش می‌رسد.

مدیر روابط عمومی سینما بهمن زنجان با بیان اینکه فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» در سانس‌های 12، 15 و 30 دقیقه بعد از ظهر و 22 و 45 دقیقه شب اکران می‌شود، اضافه کرد: همچنین فیلم سینمایی «برادرم خسرو» نیز در سانس‌های 13 و 45 دقیقه، 17 و 15 دقیقه عصر اکران می‌شود.

زنجانی با بیان اینکه روز جمعه آخرین روز نمایش فیلم «آباجان» بود، افزود: این فیلم سینمایی نیز روز جمعه ساعت 13 و 45 دقیقه به صورت نیم‌بهاء برای علاقه‌مندان اکران شد.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای چهاردهم و پانزدهم خردادماه نیز سینما بهمن زنجان به علت ارتحال امام راحل و قیام خونین 15خردادماه تعطیل خواهد بود، تصریح کرد: در روز چهاردهم خردادماه سینما به صورت کامل تعطیل بوده و در روز پانزدهم نیز قبل از افطار تعطیل خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سینما بهمن زنجان با اشاره به استقبال به عمل آمده از اکران فیلم‌های سینمایی گفت: خوشبختانه میزان فروش سینما طی سال جاری مطلوب و در حد انتظار بوده است.

مسعود بازدید : 68 پنجشنبه 11 خرداد 1396 نظرات (0)

انتخابات خانه مطبوعات زنجان به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد کاندیداهای عضویت در هئیت مدیره به ٢٤ خردادماه موکول شد.   ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به این خبر در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد: امسال انتخابات خانه مطبوعات به صورت الکترونیکی و سامانه‌ای برگزار می‌شد که علی‌غم اطلاع‌رسانی از طریق این خانه و اداره کل، تعداد کاندیداها به حدنصاب نرسیده و استان زنجان موفق به شرکت در انتخابات روز دوشنبه، هشتم خردادماه نشد.

به گزارش زنجان نیوز، وی زنجان را یکی از استان‌ها معرفی کرد که در این انتخابات سراسری شرکت نداشته و افزود: چند استان دیگر نیز شرایط مشابهی داشتند که بر همین اساس، انتخابات این استان‌ها به ٢٤ خرداد موکول شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از همه کسانی که امکان عضویت در هیئت‌مدیره خانه مطبوعات را دارند، درخواست کرد تا ١٨ خردادماه با مراجعه به سایت  www.e-rasaneh.ir  نسبت به ثبت‌نام و تکمیل مدارک خود اقدام کنند

 

مسعود بازدید : 70 پنجشنبه 11 خرداد 1396 نظرات (0)

سومین جشنواره مطبوعات استان زنجان، به همراه نمایشگاه مطبوعات، مردادماه امسال همزمان با روز خبرنگار در این استان برگزار می‌شود.

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگاران اعلام کرد: منتظر اجازه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم تا همراه با انتشار فراخوان، زمان و مکان دقیق این رویداد فرهنگی را اعلام کنیم.

به گزارش زنجان نیوز، وی اختتامیه نمایشگاه را همزمان با برگزاری جشنواره مطبوعات عنوان کرده و افزود: آثاری که در بازه زمانی اول تیرماه ٩٥ تا آخر خرداد ٩٦ تولید شده باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی به عدم مشخص بودن اسامی داوران این جشنواره اشاره کرده و افزود: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اصرار به استفاده از داوران بومی در کنار داوران غیربومی برای بررسی آثار دارد، از سوی دیگر، معمولا استفاده از نیروهای بومی همراه با اعتراضاتی از سوی شرکت‌کنندگان بوده که امسال سعی داریم به‌گونه عمل کنیم تا هم رضایت وزارت فرهنگ و ارشاد جلب شود و هم شرکت‌کنندگان اعتراضی به ترکیب داوران نداشته باشند.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد به مرور حضور داوران بومی در چنین جشنواره‌هایی زیاد شده و این اعتماد از ناحیه مخاطبان جلب شود.

مقدم از حضور دکتر انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم جشنواره مطبوعات زنجان خبر داده و افزود: به دلیل حضور این مقام مسئول، هنوز تاریخ دقیق روز برگزاری مراسم مشخص نیست.

مسعود بازدید : 93 دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

در این بازار انواع پرندگان و حیوانات خانگی ازجمله مرغ و خروس، اردک، غاز، مرغ چینی، کبوتر، قناری، سهره، بوقلمون، بلدرچین، کبک، خرگوش، سنجاب و سگ، به منظور فروش عرضه می شود و در این میان برخی ها نیز از جدال خروس ها درآمدی به جیب می زنند و از این رهگذر صحنه های دلخراشی خلق می کنند که دیدن آن برای همگان بخصوص کودکان آثار زیانبار روحی و روانی را به دنبال دارد.

علاقه مندان به جنگ و جدال خروس ها ، این زبان بسته ها را که هیچ دشمنی با یکدیگر ندارند به جان هم انداخته و با دیدن صحنه مبارزه سخت، نفس گیر و خونین آنها سر از پا نمی شناسند.

این خروس ها به هیچ دلیلی و فقط بر حسب غریزه ذاتی به جان هم افتاده و یکدیگر را غرق در خون می کنند و چون از نژاد لاری هستند واگذاری میدان مبارزه به حریف را نتافته و مادامی که نفس اجازه می دهد بر سر و روی یکدیگر می پرند.

در این میان خروس هایی نیز به چشم می خورند که در بغل خروس بازها جا خوش کرده و به نوعی در صف مبارزه بی امان و جانانه هستند تا برای هیچ و پوچ و فقط به خاطر خودخواهی صاحبان سخت دلشان به جان هم بیفتند تا با پیروزی بر خروس حریف صاحبانشان به اصطلاح حال کنند.

یک شهروند زنجانی گفت: چرا باید عده ای برای دل خوشی های کاذب و شاید هم برای شرط بندی به منظور کسب درآمد دست به این عمل بسیار ناخوشایند و گناه آلود می زنند و ای کاش یک مرجع حمایتی برای جلوگیری از جنگ خروس ها وجود داشت.

وی افزود: وقتی نظاره گر صحنه جنگ خروس ها می شوی هیچ جای اعتراضی نداری و چیزی جز تاسف و خون دل خوردن و ناراحتی نصیبت نمی شود پس چه بهتر که گذرت به چنین مکانی نیفتد.

یک خروس باز نیز با بیان اینکه جنگ خروس ها از قدیم الایام بوده و هست گفت: زمانی که خروس ها برای مبارزه به میدان فراخوانده می شوند نفس در سینه صاحبان حبس شده و کم می ماند که خودشان نیز وارد کارزار شده و در این پیکار با خروس های خود همراه شوند.

وی افزود: خروس های لاری که از ارزش ریالی بالایی برخوردارند به دلیل جنگندگی همواره مورد توجه خروس بازان شرط بندی کننده هستند و صاحبانشان دوست دارند آنها را از دوران جوجه گی جنگنده، نترس و میدان دیده بار آورند.

یک خروس باز دیگر نیز گفت: برخی اوقات صاحب خروس با علم به اینکه میدان در دست حریف است قبل از اینکه خروسش آسیب جدی ببیند آن را بغل گرفته و از میدان مبارزه بیرون می برد ولی برخی ها نیز از این کار امتناع کرده و آن را نوعی جازدن می پندارند.

وی افزود: خروس چیره و حاکم، خون جاری از سر و تاج زخمی شده حریف را مزه می کند و خروس از نفس افتاده و بی حال نیز که دیگر قدرت ترک صحنه مبارزه را ندارد به ناچار ضربه های سنگین و پی در پی خارهای پای حریف را بر سر و بدن تحمل می کند.

یک شهروند زنجانی دراین باره گفت : به جان هم انداختن این حیوانات زبان بسته انصاف نیست و ای کاش ماموران حفاظت محیط زیست که هرچند فقط به عنوان حافظان حیات وحش هستند جلوی این کار را بگیرند.

وی تصریح کرد: خروس شکست خورده پس از یک مبارزه بی امان درحالی که غرق در خون بوده و از نقاط مختلف بدن آسیب دیده توسط صاحبش مورد نوازش قرار گرفته و تیمار می شود که این صحنه نیز تاسف بار و از طرفی نیز خجالت آور است.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان و روابط عمومی محیط زیست استان زنجان داشتن هرگونه مسوولیت در خصوص برخورد و جلوگیری از به جان هم انداختن خروس ها در این مکان را نپذیرفتند.

یک منبع در نیروی انتظامی استان زنجان نیزگفت : تنها در صورت بر هم زدن نظم عمومی و یا شرط بندی کردن صاحبان خروس ها و یا داشتن شاکی خصوصی نیروی انتظامی می تواند وارد عمل شده و برخورد قانونی با مسببان داشته باشد.

بازار خرید و فروش پرندگان و برخی حیوانات اهلی در منطقه ی خیام شهر زنجان روزهای جمعه هرهفته از اوایل صبح تا عصر برپا می شود.

مسعود بازدید : 68 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، در راستای پرسش مهر رییس جمهوری با موضوع 'چگونه از آب های ایران می توانیم نگهداری و استفاده کنیم؟' همایش استانی'ایست! آب نیست' با مشارکت آموزش و پرورش استان همزمان با دیگر مدارس استان به صورت نمادین با حضور مدیرعامل و معاون پرورشی آموزش و پرورش استان و مدیران آب و فاضلاب و دیگر مسوولین استان در دبیرستان ولیعصر (عج) زنجان برگزار شد.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آب در شرکت آبفای کشور به چالش آب در ایران اشاره کرد و گفت: در چندین سال اخیر با توجه به کاهش بارندگی ها و افت سطح آبهای زیرزمینی و اهمیت آب شرب، پرسش مهر امسال به بررسی موضوع آب و چگونگی استفاده بهینه از این نعمت الهی پرداخته است. 

مصطفی اکرمی به هدف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این همایش، آشنایی دانش آموزان با چالش کمبود آب و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از آب در سنین پایین و در سطح مدارس می باشد.

وی به اهمیت صرفه جویی اشاره و اظهارکرد: اهمیت صرفه جویی در مصرف این مایع حیات بخش به حدی است که پیش بینی می شود در صورت عدم صرفه جویی و مصرف بهینه، برای چند سال آینده به احتمال زیاد با چالش جدی آب مواجه خواهیم شد.

اکرمی به اهمیت آموزش در سنین پایین اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در خصوص آموزش روش مصرف بهینه آب و صرفه جویی در این زمینه، آموزش در مدارس بهترین زمان و دوره طلایی محسوب می شود و برای تحقق این امر برگزاری چنین همایش هایی در سطح استان بسیار موثر واقع خواهد شد.

در همین زمینه تفاهم نامه ای میان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان و شرکت آبفای شهری امضا شد که بر اساس آن هزینه چاپ دو هزار پوستر این طرح پرداخت خواهد شد.

مسعود بازدید : 68 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

امین کاظمی سه شنبه شب در میزگرد جهادگران برتر بسیج دانشجویی زنجان اظهار کرد: اردوهای جهادی طی سال فعالیت‌های مختلفی را در زمینه محرومیت‌زدایی انجام می‌دهند.خبرگزاری فارس: انجام اردوهای جهادی 10 تا 12 روزه در زنجان

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی در بحث اقتصاد مقاومتی و همچنین موضوعات فرهنگی فعالیت بسیاری دارند، تصریح کرد: گروه‌های جهادی در قالب اردوهای 10 تا 12 روزه به مناطق محروم اعزام شده و خدمات متعددی را ارائه می‌دهند.

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خاطر‌نشان کرد: ساخت غسالخانه، تکمیل وضو خانه و سرویس بهداشتی مساجد، ایزوگام مدارس، رنگ آمیزی مدارس و مساجد و کانال کشی آب شرب از جمله فعالیت‌های عمرانی گروه‌های جهادی در مناطق محروم است.

کاظمی همچنین به فعالیت‌های فرهنگی گروه‌های جهادی نیز اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها نیز در مباحث مربوط به آموزش احکام و قرآن، مهارت‌های زندگی، مشاوره بهداشتی و عفاف و حجاب فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 60 گروه جهادی طی سال‌های اخیر اضافه کرد: این گروه‌های دانشجویی ثابت نبوده و در طول سال تغییر می‌کند.

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با تاکید براینکه در اقدامات محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی حتی دانشجویانی که فارغ التحصیل شده‌‎اند، نیز می‌توانند شرکت کنند، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های مختلف موجب ارائه خدمات بهتر می‌شود.

کاظمی با ارائه گزارشی از برخی اقدامات انجام شده توسط بسیج دانشجویی اضافه کرد: رایزنی‌های لازم برای فعالیت در خارج از کشور نیز انجام شده است، که در صورت تصویب و موافقت در این زمینه نیز فعالیت خواهد شد.

وی با اشاره به نیازسنجی‌های انجام شده در مناطق مختلف استان بیان کرد: راه ارتباطی برخی از روستاها تا حدی صعب‌العبور است که به راحتی نمی‌توان به آنجا سفر کرد.

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به مشارکت روستاییان در انجام اقدامات مختلف اضافه کرد: همین امر موجب دلگرمی بیشتر جهادگران شده است.

کاظمی با ارائه گزارشی از فعالیت دانشگاه‌های مختلف استان در زمینه اردوهای جهادی بیان کرد: بیشترین گروه در این بخش مربوط به دانشگاه زنجان است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در راستای ارتقای سطح فرهنگی روستاییان افزود: روستاییان اعتقادات دینی خوبی دارند و همین اجرای برنامه‌های فرهنگی را تا حد زیادی افزایش داشته است.

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی بیان کرد: این دوره صرفا برای آموزش جهادگران این دوره برگزار خواهد شد.

کاظمی همچنین از برگزاری اردوهای جهادی همزمان با تعطیلات نوروز 94 خبر داد و گفت: در ایام نوروز چهار گروه جهادی به شهرستان ابهر اعزام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نیاز سنجی لازم در این زمینه انجام داده و گروه‌های جهادی نیز بر همین اساس نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌شود.

مسعود بازدید : 71 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

بعد از ظهر امروز همزمان با ایام دهه فجر چندین پروژه و طرح در شهرستان زنجان افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

این مراسم با حضور مجید فرخی فرماندار شهرستان زنجان، سید البرز حسینی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان، بخشداران، رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان و مدیر بنیاد مسکن شهرستان زنجان برگزار شد.خبرگزاری فارس: 191 پروژه آموزشی در زنجان به بهره‌برداری رسید

بهره‌برداری از طرح مقاوم‌سازی هنرستان کشاورزی شهید باهنر با اعتبار 5 میلیارد ریال و به مساحت یک هزار و 700 متر مربع، بهره‌برداری از ایمن‌سازی سیستم گرمایشی 51 مدرسه در شهرستان زنجان با اعتبار 11 میلیارد ریال، بهره‌برداری از 138 پروژه مقاوم‌سازی مدارس شهرستان زنجان با اعتباری بالغ 3 میلیارد و 670 ملیون ریال با افتتاح نمادین مدرسه تلاش ناحیه یک زنجان و افتتاح مدرسه شش کلاسه روستای آق‌کند ناحیه 2 زنجان با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 110 میلیون ریال با زیربنایی بالغ بر 863 متر مربع و از طریق اعتبارات ملی برنامه‌های افتتاحی فرماندار در شهرستان زنجان بود.

کلنگ‌زنی طرح هادی در چندین روستای شهرستان زنجان و بهره‌برداری از چند طرح هادی دیگر در این شهرستان از دیگر بخش‌های برنامه امروز در شهرستان زنجان بود.

فرماندار شهرستان زنجان  ظهر امروز در جمع مردم روستای پاپایی با اشاره به اقدامات مطلوب دولت برای ارائه خدمات مطلوب به مردم کشور اظهار داشت: یکی از این خدمات که تاثیر بسزایی در افزایش رفاه مردم در جامعه دارد اجرای طرح تحول سلامت توسط دولت یازدهم است.

مجید فرخی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح خانواده‌هایی که دارای بیمار هستند دیگر نگران هزینه‌های سنگین درمانی خود نمی‌شوند، خاطر نشان کرد: دولت سعی در افزایش امنیت سلامت در بین مردم است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در دل مردم دارد، اظهار کرد: همین رویش از بطن جامعه سبب پایداری و تداوم انقلاب در ایران شد.

مسعود بازدید : 69 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

یحیی رحمتی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این نمایشگاه که از ۲۳ تا ۲۶ ماه جاری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود همه استان ها ظرفیت های گردشگری خود را به نمایش می گذارند.

وی اظهار داشت: استان زنجان نیز در غرفه ۳۵ با رویکرد معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی در جهت جذب گردشگر فعالیت خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خاطر نشان کرد: به منظور معرفی بیش تر جاذبه های استان از جامعه ی هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان تور، کارشناسان گردشگری و خبرنگاران در این نمایشگاه دعوت به عمل خواهد آمد.

مسعود بازدید : 69 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

 جلیل سلطان نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح کاداستر با هدف تکریم ارباب رجوع، رفع تداخل اراضی ملی و دولتی و قوانین اصلاحات اراضی در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان قرار دارد.


وی یادآورشد: طرح کاداستر در راستای اجرای ماده 9 قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی از محل اعتبارات ملی سال 94 در 127 روستای استان زنجان اجرا می شود.

معاون حفاظت و امور اراضی، منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طرح کاداستر در سطح 242 هزارو 300 هکتاری این استان اجرا می شود.

سلطان نژاد ادامه داد: با استفاده از این طرح، آخرین نقشه های تهیه شده بر اساس قوانین، مقررات و تصاویر ماهواره ای اراضی قابل دریافت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار لازم پس از اجرای کامل طرح و تکمیل پوشش استانی، راه اندازی سایت با پوشش WEB GIS با هدف امکان اخذ پاسخ استعلام به صورت غیر حضوری در دستور کار است. 

معاون حفاظت و امور اراضی، منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طرح کاداستر در راستای تثبیت مالکیت دولت برای اراضی ملی و دولتی اجرا می شود.

سلطان نژاد تاکید کرد: اجرای این طرح از ابتدای سال آینده، به طور همزمان در همه شهرستان های استان زنجان شروع خواهد شد.

مسعود بازدید : 63 دوشنبه 15 دی 1393 نظرات (0)

ابولفضل اجلی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به منظور رفع مشكلات موجود در ارائه خدمات به مسافران بازیدید از تاسیسات گردشگری استان زنجان آغاز شده و همه  تاسیسات یك مرتبه  مورد بازدید قرار گرفته اندنواقص موجود نیز به منظور رفع آن تذكر داده شده است.

وی خاطر نشان كرد: با حضور بازرسان سازمان مركزی 10 دفتر خدمات مسافرتی استان به صورت تصادفی مورد بازدید قرار گرفت و خوشبختانه مشكل خاصی مشاهده نشد.

 كارشناس ارشد گردشگری اداره كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح كرد: رویكرد همچون پارسال افزایش زمان توقف گردشگر تا رسیدن به نقطه مطلوب است.

اجلی استقرار راهنمایان در مراكز اطلاع رسانی، خوانا سازی جاذبه ها و اصلاح تابلوها، برگزاری برنامه های شادو جذاب در جوار آثار طبیعی و تاریخی و نیز مشاركت جوامع محلی در اجرای برنامه های نوروز  را از محورهای  مورد توجه در ارائه خدمات  نوروز 94 برشمرد.

وی  یادآور شد: با توجه به تقارن نوروز با ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) برنامه های فرهنگی  نیز در ستاد سفرهای نوروزی پیش بینی می شود.

كارشناس  گردشگری اداره كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: نماینده های استان زنجان در هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته  كه بهمن امسال درتهران برگزار می شود حضور پررنگی خواهند داشت تا بدین وسیله استان زنجان را به عنوان استان هدف گردشگری معرفی كنند.

اجلی خاطر نشان كرد: از یك ماه پیش اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان برنامه های پیشنهادی سفر نوروزی  را همراه با طرح ساماندهی و توسعه خدمات سفر  ویژه نوروز 94 برای نهادهای ذی ربط ارسال كرده و پیشنهادات آن ها را  برای نوروز پیش رو درخواست كرده است

مسعود بازدید : 65 دوشنبه 01 دی 1393 نظرات (0)

 

در سالروز شهادت امام رضا (ع) همچون سراسر کشور، زنجان نیز غرق در اندوه و غم می‌شود.

عشق و ارادت زنجانی‎ها به امام رضا (ع) همواره ورد زبان است و مردم زنجان در جای جای استان مجالس عزاداری به این مناسبت برگزار می‎کنند، در تکایا، مساجد و امامزادگان مختلف زنجان نیز همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) برنامه‌های عزاداری برگزار می‎شود.خبرگزاری فارس: عزاداری پایتخت شور و شعور حسینی در سوگ امام مهربانی‎ها

برنامه‎های عزاداری آخر ماه صفر نیز در حسینیه اعظم زنجان، همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده و امشب و فردا نیز به مناسبت شهادت امام رضا (ع) در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‎شود.

این برنامه‌ها طی شب‌های 29 و 30 آذر و یکم دی ماه از ساعت 21 شب با سخنرانی حجت‌الاسلام پیوندی از اساتید حوزه و با مداحی حاج جلیل محمدی برگزار می‌شود.

برنامه مناسبتی به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) نیز از ساعت 15:30 ویژه خواهران برگزار می‌شود.

گفتنی است، برنامه‌های ویژه نیز در مساجدی که به نام امام رضا (ع) متبرک است هر ساله در استان زنجان برگزار می‎شود، در سالروز شهادت غمبار هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، آئین‌های عزاداری با حضور شیفتگان اهل بیت(ع) در مناطق مختلف استان زنجان برگزار می‌شود.

عزاداران زنجانی با شرکت در مجالس و دستجات عزاداری در ماتم عزای ثامن ائمه برنامه‌های عزاداری را برگزار می‌کنند.

برپایی مجالس روضه خوانی، پخش نذورات و برگزاری جلسات سخنرانی در زمینه معرفی مقام و شخصیت والای امام رضا(ع) از مهمترین برنامه‎های استان زنجان محسوب می‎شود.

خواندن زیارتنامه حضرت امام رضا(ع) یکی دیگر از برنامه‌های مساجد، تکایا و امامزادگان زنجان است که همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در زنجان برگزار می‎شود.

* مرثیه‌سرایی هیئت‎های عزاداری زنجان در بارگاه امام رضا (ع)

یکی از برنامه‎های مهم زنجانی‌ها در آستانه 30 صفر، حضور هئیت‏های عزاداری در بارگاه امام هشتم شیعیان است، هئیت‎های عزاداری مختلف زنجان مراسم عزاداری و مرثیه سرایی را در بارگاه امام رضا (ع) برگزار می‏کنند،امسال نیز هئیت‎های عزاداری زنجان در مشهد مقدس برای برپایی مراسم عزاداری حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: نام اهل بیت عصمت و طهارت  به ویژه امام رضا (ع) موجب آرامش دل‌های مشتاقان به آن حضرت است.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با بیان اینکه مردم زنجان ارادت خاصی به محضر امام رضا (ع) دارند، خاطرنشان کرد: این عشق و ارادت موجب شده برنامه‎های مختلفی در زنجان همزمان با سالروز شهادت این اختر تابناک امامت و ولایت در زنجان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه ضروری سیره رضوی مورد توجه برنامه‌های روز شهادت امام رضا (ع) قرار گیرد، تصریح کرد: ضروری است علاوه بر برگزاری برنامه‌های عزاداری و سینه زنی وعاظ و سخنرانان نسبت به تبیین شخصیت امام رضا (ع) تلاش کنند.

امام جمعه زنجان امام رضا(ع) را نعمت بزرگی برای مردم ایران دانست و افزود: مردم در  حرم این امام همام احساس سکون و آرامش کرده و خود را به خدا نزدیک‌تر می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه عشق و اردت مردم پایتخت شور و شعور حسینی به امام رضا (ع) بی‎نظیر است، افزود: مردم زنجان مراسم عزاداری 30 صفر را به خوبی برگزار می‌کنند.

* ترویج فرهنگ رضوی در جامعه ضروری است

آیت‎الله خاتمی بر ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در بین مردم به ویژه نسل جوان تاکید کرد و گفت: رأفت، عطوفت و مهربانی امام رضا (ع) موجب شده تا دل‌های عاشقان و شیفتگان همواره متوجه مشهد مقدس باشد.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع)، امام مهربانی و رأفت است، تصریح کرد: مهربانی‌های این امام همام همواره متوجه زایران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه هر کس با معرفت این امام همام را زیارت کند، از نتایج آن بهره‌مند می‌شود، تصریح کرد: حضور امام رضا (ع) مایه افتخار ایرانی‎ها است.

گفتنی است،ابوالحسن علی بن موسی الرضا(ع) ملقب به «رضا» امام هشتم شیعیان  است که بارگاه این امام سالانه مورد بازدید میلیون‌ها مسلمان شیعه و سنی قرار می‌گیرد، امام رضا (ع) دارای کنیه‌هایی از جمله ابوالحسن و ابوعلی است،رضا، صابر، زکی، ولی، وفی، صدیق، رضی، شمس‌الشموس، معین‎الضعفاء و الفقراء، غریب الغربا، سراج‎الله، نور الهدی، قرة عین‎المؤمنین، مکیدة الملحدین، کفو الملک، رب‌السریر، رئاب التدبیر، شمس توس، خورشید ولایت، ضامن آهو، عالم آل محمد، ثامن‌الحجج و امام‎الرئوف از القاب این امام همام است.

عاشقان این امام همام در زنجان با برگزاری مراسم عزاداری عشق و ارادت خود را به این امام همام نشان می‌دهند.

 

مسعود بازدید : 70 جمعه 23 آبان 1393 نظرات (0)

مرتضی پاشایی مدت‌ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد که با تشدید بیماری از روز جمعه 16 آبان ماه در بخش ICU بیمارستان بهمن بستری شده بود، ساعاتی قبل در گذشت.خبرگزاری فارس: «مرتضی پاشایی» درگذشت/تشییع یکشنبه از مقابل تالار وحدت

مرتضی پاشایی (متولد 1363/5/20) خواننده، نوازنده، آهنگساز پاپ فارسی است. او دانشجوی رشته گرافیک بوده و از کودکی به موسیقی علاقه داشته است. موسیقی را از سن چهارده سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد.

پاشایی اخیرا با وجود بیماری ترانه «نگران منی» را برای برنامه ماه عسل به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی اجرا کرده بود که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.

پاشایی در طی روزهای گذشته روند بهبود را طی می‌کرد و حتی به بخش منتقل شده بود اما به یکباره حال وی وخیم شد و حدود ساعت 10:30 امروز (جمعه 23 آبان) در بیمارستان بهمن درگذشت و هم‌اکنون نیز پیکر وی به سردخانه منتقل شده است و مسولان این بیمارستان از هواداران این خواننده جوان درخواست کرده‌اند تا در مقابل بیمارستان بهمن تجمع نکنند.

براساس این گزارش، مراسم تشییع پیکر «مرتضی پاشایی» صبح روز یکشنبه 25 آبان ماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان برگزار خواهد شد.


روحش شاد و یادش گرامی

مسعود بازدید : 68 دوشنبه 19 آبان 1393 نظرات (0)

زاق منافی امروز در کار گروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان زنجان اظهار کرد: بیشترین معضل و آسیب اجتماعی در استان زنجان معضل بیکاری است که باعث ایجاد بسیاری از مشکلات برای خانواده‌ها شده است.بیکاری

وی تصریح کرد: در تماس‌های گرفته شده با مشاوران بهزیستی آمار نشان می‌هد بعد از بیکاری، اعتیاد دومین معضل و آسیب اجتماعی در شهر زنجان محسوب می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به پایش تماس‌های گرفته شده با مراکز مشاوره‌ای بهزیستی عنوان کرد: رصد و پایش تماس‌های گرفته شده نتایج خوبی نیز داشته است و می‌توان از آنها در بررسی سند کنترل آسیب‌های اجتماعی بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرستان زنجان  لازم است که وظایف هریک از دستگاه‌ها به درستی تدوین و مشخص شود.

منافی با اشاره به عوامل شکل گیری معضلی به نام طلاق در خانواده‌ها عنوان کرد: عوامل متعددی در شکل‌گیری طلاق موثر هستند که در شهرستان زنجان نیز بیکاری و اعتیاد از مهمترین علل طلاق در خانواده‌ها محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: یکی از معضلات در اجرای برنامه‌‌های فرهنگی موازی کاری دستگاه‌ها بوده که باید این برنامه‌ها هدفمند شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زنجان افزود: دستگاه‌ها هر یک با اختصاص اعتباری اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌کنند که با هدفمند کردن این برنامه‌ها و مشخص کردن متولی از اتلاف منابع جلوگیری کرد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات کاهش اعتیاد در زنجان مطرح کرد: در بهزیستی استان زنجان برنامه‌هایی برای بررسی علل اعتیاد و کاهش آن در حال برگذاری است که امیدواریم منجر به کاهش ابتلا شهروندان شود.

منافی با بیان اینکه بهزیستی آمادگی اجرای برنامه‌های فرهنگی مصوب در کارگروه فرهنگی و اجتماعی را دارد، مطرح کرد: لازم است تکالیف مشخص به دستگاه‌ها ارائه شود.

مسعود بازدید : 74 چهارشنبه 23 مهر 1393 نظرات (0)

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان زنجان از تاسیس خانه هنرمندان صنایع‎دستی تا دو ماه آینده خبر داد.

یحیی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این‌که چرا برخی از صنایع‌دستی استان مانند ملیله به نام سایر استان‎ها مانند اصفهان به فروش می‌رود، گفت: ملیله تنها محصولی است که اصفهان محصولات خود را به نام زنجان می‎فروشد، این در حالی است که سبک کار ملیله اصفهان و زنجان متفاوت است. 1413367221311_999.jpg

وی افزود: در زمینه مس نیز فقط سه سبک اصفهان، زنجان و کرمان وجود دارد و سبک مس زنجان در حوزه ظروف و به صورت کاملاً کاربردی بوده و این سبک خاص استان زنجان است.

این مسوول خاطرنشان کرد: استان زنجان جزو استان‎های طراز اول در حجم صنایع‌دستی تولیدی است که صنایع‎دستی آن نیز منحصر به فرد است، به گونه‎ای که حتی چاقوی زنجان رقیب جدی چاقوی چین است که دلیل آن مطلوب شدن قیمت آن با نوسانات قیمت دلار است.

وی اظهار کرد: برای توسعه صنایع‌دستی زنجان اقداماتی انجام گرفته است که هیچ‌گونه مداخله‎ای در روند تولید نداشته است که نمونه این اقدامات ارایه بسته‎بندی رایگان به صنعت‌گر است.

رحمتی تصریح کرد: سعی می‌شود تا دو ماه آینده اولین خانه هنرمندان صنایع‌دستی افتتاح شود که این خانه در فضای سنتی خریداری شده و هم‌اکنون مراحل پایانی تاسیس آن در حال انجام است که عمده محصولات آن نیز ملیله خواهد بود.

مسعود بازدید : 61 پنجشنبه 17 مهر 1393 نظرات (0)

یحیی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ان ظهار کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت شب شعر امامت و ولایت 19 مهرماه ساعت 16 در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.شب شعر

وی با بیان اینکه شب شعر توسط انجمن ادبی صراط برپا می‌شود، عنوان کرد: در شب شعر برپا شده در روز 19 مهر ماه همه شاعران زنجان و انجمن ادبی صراط با موضوع امامت و ولایت شعرخوانی می‌کنند.

رئیس فرهنگ و ارشاد زنجان با اشاره به برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی عنوان کرد: نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان انسان به مثابه طبیعت بی‌جان تا 17 مهرماه همه روزه از ساعت 16 تا 19 در نگارخانه هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) برپا است.

وی با اشاره به تکنیک جدید آثار هنری به نمایش گذاشته در نمایشگاه هنرهای تجسمی تصریح کرد: آثار هنری سید ساجده محمودی در قالب نمایشگاه هنرهای تجسمی با تکنیک‌های خاص که در گوشه‌ای از گالری هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) به شکل طبیعت بی‌جان به نمایش گذاشته شده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان زنجان با بیان اینکه این نمایشگاه  نخستین نمایشگاه هنرمند زنجانی است، خاطر نشان کرد: سید ساجده محمودی از هنرمندان جوان و جدید عرصه هنرهای تجسمی بوده و تحصیلات دانشگاهی ایشان نیز در رشته نقاشی است.

وی با اشاره به برپایی کنسرت موسیقی در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: گروه سنتور نوازان به نام گروه موسیقی داروک به شکل موسیقی بدون کلام در 17 و 18 مهرماه ساعت 18 در یک سانس در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) به اجرای موسیقی می‌پردازند.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان زنجان اظهار کرد: مجوزی برای کنسرت موسیقی رضا صادقی صادر شده است که این کنسرت همزمان با عید غدیرخم در 20 و 21 مهر ماه از ساعت 18 در دو سانس در سالن هلال احمر شهرستان زنجان برگزار می‌شود.

مسعود بازدید : 66 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار  از زنجان و به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان، شش اثر رادیویی مراکز استان‌ها به بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی جایزه بزرگ رادیویی فرانسه راه یافتند.خبرگزاری فارس: راهیابی مستند رادیویی «بازار خونین» از مرکز زنجان به جشنواره URTI فرانسه

آثار راه یافته به بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی جایزه بزرگ رادیویی فرانسه را مستند بازار خونین زنجان، نمایش تلالو برف از مرکز قزوین، برترین مرد سال مرکز گیلان، برنامه گل‌های بهشت از مرکز یزد، برنامه افکتیو (صلح) از مرکز همدان تشکیل می‌دهند.

این جشنواره مهر ماه سال جاری در فرانسه برگزار خواهد شد.

مسعود بازدید : 53 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار زنجان، گرانی لباس معضل همیشگی شهر زنجان است و با وجود نظارت‌های لازم هنوز این معضل در زنجان حل نشده است.

گرانی انواع لباس در زنجان مردم را به بازارهای سایر استان‌ها از جمله برخی از مناطق تهران سوق داده است و مردم زنجان برای خرید مایحتاج خود در زمینه لباس به ویژه لباس مجلسی به تهران سفر می‌کنند.خبرگزاری فارس: بازار داغ داغ حراج‌های گران لباس در زنجان

مقایسه قیمت انواع لباس در زنجان با برخی مناطق تهران و استان‌های همجوار نشان می‌دهد که گرانی در زنجان بیداد می‌کند، چرا که بسیاری از لباس‌‌ها در زنجان با دو تا سه برابر قیمت به فروش می‌رسد،لباس‌های مجلسی گرانقیمت موجب شده تا برخی افراد که توان بالای مالی ندارند، نتوانند از زنجان خرید کنند، برخی افراد نیز با داشتن توان مالی ترجیح می‌دهند سه تا چهار لباس خریداری کنند تا یک لباس مجلسی از زنجان خرید کنند.

لباس‌های مجلسی، لباس کودک و مانتو نسبت به سایر البسه گرانتر است و لباس‌های مجلسی 100 تا 200 هزار تومانی تهران در زنجان تا چند برابر قیمت به فروش می‌رسد.

مانتوهای حراج زنجان قیمت 48 هزار تا 98 هزار تومانی دارد در حالیکه همان مانتو با همان جنس و دوخت در تهران و برخی از استان‌های همجوار 35 تا 40 هزار تومان به فروش می‌رسد.

مقایسه قیمت‌های انواع پوشاک زنجان دود از سر آدم بلند می‌کند، برخی افراد که مراوداتی در تهران و برخی استان‌ها دارند، می‌توانند با قیمت ارزانتر لباس تهیه کنند اما بسیاری از مردم نیز از بازارهای گران زنجان خریداری می‌کنند و با وجود وضعیت بد مالی مجبور به خرید از زنجان می‌شوند.

*بازار حراج‌های گران در زنجان داغ داغ است

با وجود اینکه بازار حراج در زنجان داغ داغ است و تقریبا از هر سه مغازه با عناوینی همچون فقط، حراج باورنکردنی، حراج شد، به قیمت عمده، ارزانتر از همه جا به جذب مشتری اقدام می‌کنند در حالیکه حراجی‌ها نیز گران فروشی می‌کنند و با قیمت‌های نجومی کالاهای خود را به فروش می‌رسانند، جو بازار لباس به گونه‌ای است که تقریبا قیمت‌ها در سطح شهر و بازار یکی است و شاید 5 تا 10 درصد بازار زنجان کالاهای ارزانتری را به مشتریان ارائه کند.

فروشگاه‌های بزرگ فروش مانتو نیز در زنجان به قدری گرانفروش هستند که تنها عده‌ای خاص می‌توانند از این مانتوها خریداری کنند چرا که با ورود به این فروشگاه‌ها قیمت از 100 هزار تومان آغاز می‌شود و باید برای خرید جیب پر پولی داشته باشی، جنس‌های حراجی این فروشگاه ها نیز چنگی به دل نمی‌زند و لباس کاملا معمولی را با قیمت 70 هزار تومان به بالا می‌توان خریداری کرد.

البته به دور از انصاف است که از فروشگاه‌ها و تولیدکنندگانی که لباس‌های مناسب و ارزانتری به فروش می‌رسانند یاد نکرد، اما معمولا کیفیت برای مردم مهم‌تر است و ترجیع می‌دهند به جای خرید مانتویی که تنها دو ماه می‌توانند استفاده کنند، مانتوی را خریداری کنند که حداقل پنج ماه از آن استفاده کنند.

به نظر می‌رسد نظارت‌های لازم به بازار لباس در زنجان خیلی جدی نیست چرا که تفاوت قیمت در سطح شهر این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد و قیمت انواع لباس از مغازه‌ای به مغازه دیگر بسیار متفاوت است.

*بازار خرید لباس مجلسی گرم است

در فصل تابستان که بیشتر مراسم‌های عروسی برگزار می‌شود، بازار خرید لباس مجلسی گرم است و مغازه‌های سطح شهر زنجان از این فرصت به خوبی برای دریافت سود بیشتر استفاده می‌کنند، سودجویی برخی از افراد سه تا چهار برابر مابقی است.

یک فروشنده زنجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه قیمت‌های زنجان نسبت به برخی استان‌ها گرانتر است، افزود: اجاره بهای مغازه در زنجان موجب این گرانی شده است.

وی با بیان اینکه لباس مجلسی خوب خواهان دارد، خاطرنشان کرد: اجناس ارائه شده در این فروشگاه اغلب ترک است که به قیمت گران خرید می‌شود.

مینا اسکندری با اشاره به اینکه مشتری تنها در ایام خاصی خرید می‌کند، افزود: باید از این فرصت استفاده کرد.

یک فروشنده دیگر نیز قیمت‌های عرضه شده را مطابق قیمت‌های اتحادیه دانست و افزود: حراج‌های فصلی نیز مطابق قیمت‌های اتحادیه ارائه می‌شود.

کبری محمدخانی با بیان اینکه قیمت‌ها با توجه به تورم افزایش می‌یابد، افزود: باید مغازه‌دار اجاره بها، حقوق فروشنده و فیش‌های آب، برق و گاز را در قیمت اجناس محاسبه کند.

وی با بیان اینکه برخی از اجناس ارائه شده دارای برندهای خاصی هستند، افزود: این برندها مطابق سلیقه مشتریانی است که خیلی به قیمت کاری ندارند.

این فروشنده با بیان اینکه مردم زنجان تنوع‌طلب هستند، تصریح کرد: باید مدل‌های مختلف برای جلب رضایت مشتری ارائه شود که این موضوع نیز به افزایش قیمت تاثیرگذار است.

*قیمت‌های ارائه شده واقعی نیست

یک شهروند زنجانی نیز گرانی لباس را در زنجان بیش از حد عنوان کرد و گفت: قیمت‌های ارائه شده واقعی نیست.

سودابه زمانی با بیان اینکه با داشتن دو فرزند نمی‌توانم از جاهای دیگر خرید کنم، افزود: قیمت‌های زنجان بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه همیشه بازار زنجان با افزایش قیمت مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: بهتر است قیمت‌ها واقعی شده و حراج‌ها جمع‌آوری شود.

یک شهروند نیز گفت: مسئولان باید نظارت‌های لازم را داشته باشند که چرا قیمت لباس در زنجان سرسام‌آور و به شدت گران است.

مینا اسدی خاطرنشان کرد: لباسی را با عنوان ترک خریداری کردم تنها یکبار استفاده کردم و با نخ کش شدن لباس دیگر نتوانستم از آن استفاده کنم.

البته درد دل‌های فروشندگان لباس در زنجان نیز جای تامل دارد اما این موضوع گرانی سه تا چهار برابری لباس را توجیه نمی‌کند.

فارس امیدوار است با نظارت‌های بیشتر به بازار لباس، مردم زنجان بیشتر طالب خرید از بازار خود باشند.

مسعود بازدید : 66 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (0)

ولی‏‌الله رحیمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار زنجان اظهار داشت: زمان ثبت نام برای کلاس‎های موسسه دارالقرآن‎الکریم زنجان در ترم پاییز از 15 شهریور ماه آغاز شده که تا دهم مهر ماه سال جاری ادامه دارد.خبرگزاری فارس: آغاز نام‎نویسی برای دوره‎های ترم پاییز دارالقرآن زنجان

وی با اشاره به اینکه دوره‎های مورد نظر موسسه دارالقرآن‎الکریم زنجان در ترم پاییز شامل دوره‎های مختلفی است، تصریح کرد: روخوانی، روان خوانی، فصیح خوانی، تجوید سطح یک و 2، قرائت تقلیدی، مفاهیم سطح مقدماتی، مفاهیم سطح تکمیلی و حفظ جزء‎های مختلف از جمله این دوره‎ها به شمار می‎‌رود.

مدیر موسسه دارالقرآن‏الکریم زنجان با بیان اینکه ارائه آموزش‎هایی ویژه خردسالان از دیگر برنامه‎های این موسسه است، اضافه کرد: این آموزش‎های شامل حفظ موضوعی و حفظ صور قرآنی است.

رحیمی با بیان اینکه از افرادی که برای نخستین بار به منظور حضور در کلاس‎ها و دوره‎های آموزشی موسسه دارالقرآن‎الکریم زنجان مراجعه می‎کنند از آنها تست و آزمونی گرفته و سطح آنها مشخص می‎شود، افزود: در این دوره‎های مختلف از اساتید مجرب، کتاب‎های آموزشی و سی.دی‌های آموزشی و ... استفاده خواهد شد.

این مسئول در ادامه ضمن تاکید بر اینکه دهم مهر ماه آخرین مهلت ثبت نام در دوره‎های ترم پاییز موسسه دارالقرآن‎الکریم زنجان است، یادآور شد: طی دوره گذشته بیش از یک هزار و 500 نفر از قرآن آموزان در آزمون یکی از رشته‎ها شرکت کرده و موفق به دریافت گواهی شدند.

شایان ذکر است، علاقمندان برای شرکت در کلاس‏ها و دوره‎های موسسه دارالقرآن‎‏الکریم زنجان به خیابان شیخ فضل‎الله نوری موسسه دارالقرآن مراجعه و یا با شماره‎های 33448844 و 33449944 تماس گیرند.

مسعود بازدید : 68 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (1)

علی محمدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار زنجان اظهار داشت: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته آموزش‎های صنایع دستی به صورت منسجم در استان زنجان پیش‎بینی شده است.خبرگزاری فارس: برنامه‎ریزی برای رونق بازار صنایع دستی در استان زنجان

وی با اشاره به اینکه امیدوار هستیم آموزش‎های صنایع دستی را از سال آینده از حالت آموزش‎های عمومی خارج کرده و در قالب آموزش به شاغلان حوزه صنایع دستی برنامه‎‎ریزی کنیم، تصریح کرد: دوره‎های آموزش‎های عمومی نیز از طریق مراکز خصوصی برگزار خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: درصدد هستیم اعتبارات آموزشی به آموزش به شاغلان صنایع دستی اختصاص یابد.

محمدی با تاکید بر اینکه رونق بخشیدن به صادرات صنایع دستی و توسعه هنری حوزه صنایع دستی از مهم‎ترین اهداف برگزاری دوره‎های آموزشی برای شاغلان و هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی است، ادامه داد: امیدواریم با یک رویکرد جدید در استان شاهد رونق بازار صنایع دستی از نظر نوع محصولات و شکل ارائه آنها باشیم.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم محصولات صنایع دستی تولید شده با رویکرد جدید در بخش صادرات به خوبی ملاحظه شود.

وی پرداختن به موضوع صادرات صنایع دستی به صورت رسمی را از مهم‎ترین اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اعلام کرد و افزود: هدف رونق بازار این محصولات طی ماه‎های آینده است.

مسعود بازدید : 82 پنجشنبه 20 شهریور 1393 نظرات (0)

سرپرست روابط عمومی شهرداری گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط شهرداری برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس آماده است و تدابیر لازم و پیش بینی شده است.شهرداری زنجان به استقبال از مهر می‌رود

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد مرادی مهم‌ترین اقدامات شهرداری زنجان تا آغاز مهر را خط کشی معابر جلوی مدارس، ساماندهی سرویس‌های ایاب ذهاب عمومی همچون تاکسی ون، رفع لکه گیری اطراف مدارس و برخی اقدامات فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: شهرداری زنجان امسال به ویژه به استقبال مهرماه می‌رود و قصد جلب هر چه بیشتر رضایت شهروندان و اولیای دانش‌آموزان را دارد.

وی تصریح کرد: توسعه و گسترش فضاهای سبز، اجرای تمهیدات ترافیکی از جمله خط کشی‌های عابر پیاده، نصب سرعت گیر، نصب تابلوهای هشدار دهنده مقابل مدارس از دیگر اقدامات شهرداری زنجان است.

مرادی خاطر نشان کرد: مدیران و مسئولان مدارس در صورت نیاز و نبود تابلو علائم مقابل مدارس می‌توانند با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان هماهنگی لازم را برای نصب تابلو علائم مقابل مدارس اقدام کنند.

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری زنجان در پایان عنوان کرد: شهرداری زنجان در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی و رویدادهای مهم در عرصه‌های مختلف به جد وارد عمل می‌شود و ارائه خدمات می‌‌کنند.

مسعود بازدید : 80 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: تولید قطعه «اختیار ناله» توسط گروه موسیقی «هونواک» در زنجان

سرپرست گروه موسیقی هونواک حوزه هنری استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار زنجان نيوز اظهار داشت: قطعه موسیقی «اختیار ناله» با آهنگ‌سازی سعید قاصدی و شعری از محمود ژولیده به همت گروه موسیقی حوزه هنری استان زنجان در سال جدید ساخته شد.

علی‌اصغر قربانلو خاطرنشان کرد: قطعه موسیقی «اختیار ناله» سومین اثر گروه موسیقی «هونواک»حوزه هنری استان زنجان است که زبان حال امام علی (ع) در فراغ حضرت زهرا (س) را بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تولید آثار فاخر برای ائمه (ع) یکی از مهم‌ترین اهداف فعالیت این گروه موسیقی است، اضافه کرد: این آثار تولید شده در تاریخ موسیقی استان زنجان بی‌‌نظیر بوده و قطعا در بین آثار ماندگار تاریخ هنر این استان ثبت خواهد شد.

سرپرست گروه موسیقی هونواک حوزه هنری استان زنجان به حمایت‌های حوزه هنری استان زنجان در تولید قطعات موسیقی برای اهل بیت (ع) اشاره کرد و افزود: تا قبل از فعالیت گروه موسیقی هونواک، در عرصه موسیقی آثار ارزشمندی با موضوع اهل بیت (ع) در استان زنجان ساخته نشده بود.

قربانلو در ادامه به اهمیت هنر موسیقی اشاره کرد و بیان داشت: با عنایت به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه موسیقی فاخر می‌تواند سرنوشت یک ملت را تغییر دهد، می‌توان به نقش تاثیرگذار این هنر در رشد و تعالی جامعه پی برد.

این هنرمند زنجانی با اشاره به اینکه اعضای گروه موسیقی «هونواک» با وجود مشکلات فراوان در روند تولید قطعات، به صورت مستمر روزانه سه تا چهار ساعت به تمرین می‌پردازند، ادامه داد: این گروه با هدف ادای دین به ائمه اطهار (ع) و تولید آثار فاخر در پایتخت شور و شعور حسینی تاسیس شده است.

به گزارش فارس، گروه موسیقی هونواک، در سال گذشته با حمایت حوزه هنری استان زنجان دو قطعه موسیقی «همای رحمت» با موضوع امام علی (ع) و «جان جهان»با محوریت امام زمان (عج) را تولید کرده است.

مسعود بازدید : 79 جمعه 19 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: مجموعه شعر «هم سایه‌ای در ماه» در زنجان به چاپ رسید

رویا باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار زنجان نيوز مدت زمان فعالیت خود را عرصه شعرگویی 10 سال عنوان کرد و اظهار کرد: از همان زمان کودکی شعر خواندن را دوست داشتم و پس از آن با تلاش‌های بسیار و حمایت خانواده‌ و اساتیدم در عرصه شعرگویی وارد شدم.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت خود را حمایت خانواده‌اش دانست و گفت: خانواده‌ها نقش تاثیرگذاری در تعیین سرنوشت و همچنین دستیابی فرزندان به جایگاه مورد نظر خود در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ... دارند.

این شاعر جوان زنجانی با اشاره به چاپ مجموعه شعر «هم سایه‌ای در ماه» ادامه داد: این کتاب شامل 49 شعر کلاسیک است.

باقری با بیان اینکه شعرهای این مجموعه با موضوع آزاد، دفاع مقدس و شعرهای آیینی گفته شده است، تصریح کرد: این مجموعه از انتشارات سوره مهر است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم حمایت خانواده‌ها از جوانان با استعداد که در تلاش برای ورود به عرصه خاصی در زمینه ادبیات، هنر و یا علوم مختلف هستند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها با راهنمایی جوانان و همچنین حمایت از آن‌ها می‌توانند نقش بسیار تاثیرگذاری در شکوفاسازی استعدادهای آن‌ها داشته باشند.

گفتنی است، رویا باقری شاعر جوان زنجانی با 23 سال سن فارغ‌التحصیل رشته مترجمی زبان از دانشگاه پیام نور زنجان است.

این شاعر زنجانی هم‌اکنون در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی و شعرگویی تدریس می‌کند.

مسعود بازدید : 70 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

غلامرضا تروان امروز گفت: استان زنجان استعدادهای و ظرفیت‌های بسیاری در زمینه ساخت آثار فاخر دارد.

خبرگزاری فارس: ساخت فیلم « لحظه‌ای برای دیدن» در زنجان

وی با اشاره به فعالیت برخی از کارگردانان مطرح بومی در استان زنجان عنوان کرد: این امر نشان از وجود ظرفیت‌های عظیم در بحث هنری در استان زنجان است.

این هنرمند زنجانی با تاکید بر فراهم ساختن شرایط لازم برای شکوفاسازی استعدادهای هنرمندان زنجانی و همچنین فعالیت بیش از پیش آنها تصریح کرد: در صورتی که مسئولان حمایت بیشتری از هنرمندان انجام دهند، آثار هنری بیشتری در استان ساخته خواهد شد.

تروان در ادامه با اشاره به ساخت فیلم کوتاه « لحظه‌ای برای دیدن» در زنجان گفت: این فیلم کوتاه به کارگردانی وحید قاسمی ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مضمون فیلم «لحظه‌ای برای دیدن» در زمینه جوانان و مشکلات آنها است، اضافه کرد: در این فیلم مشکلات مختلف جوانان در جوامع امروزی به تصویر کشیده شده است.

این کارگردان از ساخت فیلم کوتاه دیگری با عنوان « روز سوم» در زنجان خبر داد و بیان داشت: این فیلم با موضوع سالمندان ساخته شده است.

این هنرمند خاطرنشان کرد: هدف از ساخت این فیلم آشنا ساختن فرزندان و جوانان با نیازهای سالمندان و رسیدگی به آنها است.

تروان در ادامه از ساخت فیلم «رفت از کنارم» نیز خبر داد و تصریح کرد: این فیلم داستان یک روحانی را روایت می‌کند که در طول فیلم اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد.

این هنرمند زنجانی با بیان اینکه موضوع فیلم «رفت از کنارم» مذهبی است، اضافه کرد: با توجه به بازخورد مثبت و استقبالی که از فیلم‌های مذهبی وجود دارد، تلاش می‌کنیم که ساخت این نوع فیلم‌ها در استان بیشتر باشد.

گفتنی است، پیش از این نیز آثار فاخر هنری در زمینه فیلم کوتاه همچون «چشمان زهرا»، فیلم «سایه پنهان»، انیمشین «موش و گربه ایرانی» در استان زنجان ساخته شده و به جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی ارسال شده‌اند.

مسعود بازدید : 62 دوشنبه 01 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: افتتاح نمایشگاه آثار هنرستان‌های ناحیه یک زنجان

به گزارش زنجان نيوز نمایشگاه آثار هنرستان‌های ناحیه یک زنجان که همه ساله به مناسبت هفته مشاغل در هنرستان فاطمه‌الزهرا زنجان برگزار می‌شود، پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه دانش‌آموزان از رشته‌های فنی و حرفه‌ای، کار و دانش، تربیت بدنی و هنرهای دستی آثار خود را در معرض دید علاقه‌مندان گذاشتند.

نمایشگاه آثار هنرستان‌های ناحیه یک زنجان از امروز به مدت یک هفته دایر است و دانش‌آموزان علاقه‌مند از مدارس گوناگون با رشته‌های مختلف می‌توانند برای بازدید به این نمایشگاه مراجعه کنند.

معاون آموزشی هنرستان فاطمه‌الزهرا زنجان نیز در این مراسم به هدف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و بیان داشت: آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای مهم‌ترین هدفی است که مسئولان برگزاری این نمایشگاه به دنبال دستیابی به آن هستند.

خجسته وحیدی‌فر تصریح کرد: متاسفانه در مدارس در زمینه آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای تلاش کمتری صورت می گیرد و مشاوران مدارس اقدام موثری در این راستا انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان هیچ‌گونه شناختی از رشته‌ای فنی و حرفه‌ای ندارند، خاطرنشان کرد: عدم آگاهی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای موجب شده که تصور شود فقط افراد کم استعداد و دانش‌اموزان ضعیف در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند.

معاون آموزشی هنرستان فاطمه‌الزهرا زنجان با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی در زمینه رشته‌های فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: در بسیاری از مواقع دانش‌آموزانی با معدل‌های بسیار پایین به این هنرستان مراجعه می‌کنند و از طرف مسئولان بر پذیرش این دانش‌آموزان در رشته‌ نقشه کشی صنعتی تاکید می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: در حالی که این رشته برای دانش‌آموزان با معدل پایین بسیار دشوار است، ما به اجبار این دانش‌‌آموزان را پذیرش می کنیم.

وحیدی‌فر در پایان به کمبود تجهیزات و فضای هنرستان فنی و حرفه‌ای و کهنه بودن ساختمان آن اشاره و عنوان کرد: ‌به روز نبودن تجهیزات از دیگر مشکلات این هنرستان به شمار می‌رود.

مسعود بازدید : 62 شنبه 30 فروردین 1393 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: جشن بزرگ میلاد کوثر فردا در زنجان برگزار می‌شود

سید جعفر موسوی امروز گفت: به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن برنامه‌های مختلفی در سطح استان زنجان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشن بزرگ میلاد کوثر در زنجان خبر داد و بیان داشت: این برنامه ساعت 16 فردا 31 فروردین ماه سال جاری برگزار می‌شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان محل برگزاری جشن بزرگ میلاد کوثر را مجموعه ورزشی انقلاب اعلام کرد و افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام علی متین مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان سخنرانی می‌کند.

این مسئول مهم‌ترین برنامه جشن میلاد کوثر را اجرای سرود، قصه‌گویی، مولودی و قرائت بیانیه بسیج جامعه زنان اعلام کرد و متذکر شد: همچنین همزمان با این جشن بزرگ ایستگاه نقاشی، صلواتی، سلامت و برنامه جذب مردمی برای بسیج برگزار می‌شود.

*برگزاری 50 جشن بزرگ میلاد کوثر در زنجان

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با مرکز استان زنجان جشن میلاد کوثر در شهرستان‌های استان زنجان نیز برگزار می‌شود، تصریح کرد: فردا به طور همزمان در مرکز استان 50 جشن میلاد کوثر در نقاط مختلف زنجان برگزار می‌شود.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های سپاه استان زنجان به مناسبت هفته زن اشاره کرد و افزود: دیدار مسئولان با سالمندان زنجان از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته زن است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برگزاری نشست عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های هفته زن اعلام کرد و افزود: این برنامه با محوریت شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه تجلیل از خواهران محجبه استان زنجان برگزار می‌شود، گفت: همچنین در مراسمی هدایایی به بانوان با نام فاطمه و زهرا اعطا می‌شود.

مسعود بازدید : 54 چهارشنبه 27 فروردین 1393 نظرات (0)

 گردشگری عرصه ای است که نه نیاز به سرمایه گذاری دارد و نه فناوری کلان و قدرتمندی می خواهد.

بهره گیری از اقتصاد گردشگری فقط و فقط مدیریت می خواهد و ابتکار عمل.

هر لحظه، هر مکانی می تواند فرصتی باشد تا با معرفی آن زمینه جذب و جلب گردشگران از نقاط مختلف استان، کشور و یا حتی جهان را فراهم کرد.

پس از صادرات نفت، امروز گردشگری پر درآمدترین اقتصاد جهان محسوب می شود و می توان با کمترین سرمایه گذاری بیشترین سود را از طریق آن به دست آورد.

شهرهای گردشگر پذیر صرفا نباید محیطی سرشار از جاذبه های تاریخی باشند و یا چنان جاذبه طبیعی داشته باشند که بتوان از آن به عنوان بهشت برین نام برد.

این روزها در گیر و دار کشورها و شهرها برای کسب درآمد و دستیابی به ثروت برای اجرای برنامه و بهبود رفاه مردم، هر برنامه ای که بتواند زمینه ساز جلب سرمایه و ثروت شود، مورد توجه قرار گرفته و برای تحقق آن برنامه ریزی می شود.

گردشگری از جمله عرصه هایی است که توانسته طی دهه های اخیر زمینه ایجاد تفاوت فاحش میان شهرهای مختلف را فراهم کرده و ثروت های کلانی را راهی مناطقی کند که فقط در اجرای برنامه ها برای جذب گردشگر موفق عمل کرده است.

جزیره کوچکی در میان دریا که هیچ جاذبه گردشگری ندارد می تواند با سرمایه گذاری به گنجی بزرگ تبدیل شده و جیب سرمایه گذاران را سرشار از ثروت کلان کند.

معرفی و تبلیغ مستمر یک جاذبه تاریخی کوچک با خلاقیت جذاب می تواند بنایی را که به حقیقت ارزش تاریخی چندانی ندارد به قطب پذیرش گردشگری تبدیل کرده و سالانه هزاران مسافر را نه تنها از گوشه و کنار ایران که جهان راهی تماشای آن کند.

اما تمام برنامه ریزی ها برای جذب گردشگر زمانی موفق می شود که دو قطب مردم و مدیران با یک عزم و اراده وارد میدان شده و برنامه های تدوین شده مدیران با مشارکت و همکاری مردم تبدیل به کاری شود که می تواند همچون آهن ربایی سرمایه های مختلف را به سمت خود جذب کند.

زنجان از هر سو که بتوان به آن نگریست، جاذبه گردشگری دارد، از باغات همیشه سبز طارم گرفته تا گنبد سر به فلک کشیده سلطانیه، از تپه های رنگارنگ ماهنشان گرفته تا بنای دو هزار و پانصد ساله قلعه بهستان.

جاذبه های تاریخی زنجان یک سو و جذابیت های طبیعی و تجاری آن سوی دیگر، همگی چنان ارزشمند و بی نظیر هستند که فقط معرفی و تبلیغ هر یک می تواند زمینه ورود هزاران گردشگری ملی و بین المللی را به این استان فراهم کرده و در نهایت اقتصاد این منطقه را متحول کند.

اما پاشنه آشیل تمام این آرزو و آمال موضوعی است که در زنجان کمتر می توان شاهد آن بود و به گسترش آن امید بست.

مسوولان خوب برنامه ریزی هم اگر بکنند، می گویند اعتبار نیست و مردم هر چه که ادعای همکاری و همگامی با مدیران را داشته باشند، هرگز سود خود را فدای سود سرزمین و مسوولانشان نمی کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان همین موضوع را مد نظر قرار می دهد و برای افزایش زمان حضور گردشگر در شهر سلطانیه برنامه می چیند و در نخستین گام اقدام به بازگشایی دروازه اصلی ورود به ارگ سلطانیه می کند.

در مقابل مردم همین شهر واکنش نشان داده و با مسوولان در گیر می شوند.

برنامه ریزی می شود که در ایام نوروز برای افزایش فروش بازاریان و خرید راحت تر مسافران و البته زمینه سازی برای ورود مسافران بیشتر به این شهر، بازار امسال به غیر از روز نخست فروردین تعطیل نشود.

اما مردم در طول سال فقط همین ایام را برای استراحت و تعطیلات در نظر دارند و چهار روز تمام بازار در رکود و خواب به سر می برد.

گویا مردم این شهر رغبتی به بهره گیری از ثروت بی پایان گردشگری ندارند و می خواهند به تلاش روزمره خود برای کسب همان درآمد معمول ادامه دهند و بی درد سر عمر را سپری کنند.

اما حقیقت این است که نمی توان همواره با تکیه به صنعت و معدن پیش رفت و بی خیال تمام جاذبه ها و جذابیت هایی شد که در نوع خود بی نظیر هستند و می توانند به آرزوی بازدید گردشگری در گوشه ای از جهان تبدیل شوند.

البته نباید از نظر دور داشت که در کنار این بی توجهی مردم، کاستی برنامه ریزی مناسب مدیران نیز سهم خود را در این رکود دارد و نمی توان ساده از کنار عدم معرفی جاذبه ها و تبلیغ آنها گذشت.

مسعود بازدید : 69 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

کشف پیکر بی‌جان کارگردان زنجانی، صبح روز سه‌شنبه ۲۱ آبان ۹۲ در سد حسن‌ابدال زنجان شوک بزرگی به جامعه هنری زنجان بود.

حمید بیگلی که از کارگردانان مطرح استان زنجان محسوب می شود، با مرگ خود جامعه هنری زنجان را شوک زده کرد و توطئه برای قتل وی بیشترین شوک را به زنجانی ها وارد کرد.

 

حمید بیگلی کارگردان زنجانی

خبر پیدا شدن پیکر بی‌جان این هنرمند عرصه‌ی سینما، به نیروی انتظامی اعلام شد که ظواهر امر بیانگر این بود که علت مرگ، غرق‌شدگی است، اما بعدها نیروی انتظامی علت مرگ این کارگردان زنجانی را مسمومیت عنوان کرد.

 

گمانه‌زنی‌ها درباره‌ مرگ این کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داشت اما آگاهان گزارش داده‌اند که شب پیش از حادثه حمید بیگلی توسط فردی با نام «م. ک.» که گویا با او اختلافاتی داشته به قصد عکاسی به حسن‌ابدال برده می‌شود و بعد از مسمومیت توسط او به داخل سد پرتاب می‌شود.

پیکر بی‌جان این هنرمند زنجانی، در سد حسن‌ابدال پیدا شد و مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز این خبر را تائید کرد.

وی آثار متعددی را در عرصه سینما و تلویزیون خلق کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سریال «شهر بیدار» با موضوع ماه محرم اشاره کرد که از شبکه‌های سراسری نیز پخش شد.

داستان این سریال درباره دو دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی بزرگ شده آلمان برای تحقیق و ارائه پایان نامه درجه دکتری با موضوع امام حسین(ع) و عزاداری دستجات ایران به شهرستان زنجان اعزام می‌شود و در داستان مشخص می‌شود این دو نفر ناخواسته توسط یک موسسه جاسوسی یهودی برای مقاصد سیاسی به ایران اعزام شده‌اند.

فیلم کوتاه «مشق» و مستند «بازخوانی یک پرونده مختومه» نیز از دیگر آثار این هنرمند زنجانی است که کارگردانی آنها را بر عهده داشته است.

فیلم کوتاه «مشق» در سال 77 به کارگردانی حمید بیگلی، ساخته شده است و داستان پسر بچه‌ای را به تصویر می‌کشد که با وجود رخ دادن زلزله‌ای ویران‌کننده در روستا، می‌خواهد به هر قیمتی مشق شب خود را به دست معلم‌اش برساند.

مستند "بازخوانی یک پرونده " نیز پرونده زنی را بررسی می‌کند که ادعا می‌کرد بیمارستان، فرزندش را به دلیل اینکه هزینه پرداخت درمان‌اش را نداشته، نگه داشته است.

این مستند در سال 84 ساخته شده است و کارگردانی و تصویربرداری این فیلم را حمید بیگلی بر عهده داشته‌اند.

مستند غذاهای محلی در 13 برنامه 15 دقیقه ای نیز به تهیه کنندگی حمید بیگلی ساخته شده و با معرفی ویژگی زیستی و جغرافیایی منطقه و با هدف آگاهی بخشی از دل طبیعت بصورت کاملا بومی به غذای مورد بحث می رسد و پس از معرفی، به نحوه آموزش و پخت و آماده سازی غذا می پردازد.

این مستند به ارتباط این غذا با فرهنگ بومی و ریشه های بوجود آمدن و دلیل نیاز مردم این خطه می پردازد و پس از آماده شدن به کاربردهای این غذا در فرهنگ گذشتگان اشاره می کند.

حمید بیگلی متولد سال ۵۲ و فارغ‌التحصیل رشته‌ی سینما از دانشگاه سوره بود.

وی آثاری را در عرصه‌ سینما و تلویزیون خلق کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سریال «شهر بیدار» با موضوع ماه محرم، مستند «بازخوانی یک پرونده‌ی مختومه»، سریال «اسرار نهان» و فیلم‌های «مشق»، «عروسک» و «باغ سیب» اشاره کرد.

مسعود بازدید : 68 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

در حال حاضر شهر زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی با مشکلی به نام افزایش قهوه خانه ها و قلیان سراها مواجه است، این افزایش به قدری است که می توان شهر زنجان را در محاصره این قلیان سراها عنوان کرد.

زمانی مردم از تعداد زیاد بانک ها و شعبات آن در زنجان شکایت داشتند که در هر کوی و برزن یک بانک در زنجان فعالیت می کند، البته این موضوع مزایایی همچون صرفه جویی در وقت و زمان مردم داشت، اما افزایش محسوس و غیر واقعی این مراکز صدای مردم را در آورده است چرا که افزایش بی حد و حصر قلیان سراها موجب شده تا فرزندان مردم گرفتار مواد دخانی از جمله سیگار و قلیان باشند که این امر سلامت روحی و جسمی افراد را در معرض خطر قرار می دهد.

 

قلیان

 

برخی از جوانان زنجانی به قلیان روی آورده و با افزایش این مراکز روزگار خود را در این قلیان سراها، سفره خانه ها و قهوه خانه ها می گذرانند، افزایش بی حد و حصر این فضاهای نامعلوم از عهده سازمان های زیربط خارج شده و از هر مسئولی که می پرسی، نمی تواند از افزایش قهوه خانه ها جلوگیری کنند، مردم متدین زنجان گرفتاری فرزندان خود را در دود و دم و سیگار نمی توانند تحمل کنند، اما فضای جامعه به قدری از قلیان ها سرا پر شده است که باید نگران جوانان و مردانی که از این فضاها استفاده می کنند، بود البته در میان همه اقشاری که از قلیان استفاده می کنند نباید از زنان و بانوان و زنجانی غافل شد که هر از گاهی به این فضاهای مسموم سر می زنند و گاهی نیز گرفتاری های مختلفی برای آنها پیش می آید، شهر زنجان پایتخت و شور و شعور حسینی است و افزایش بی حد و حصر قلیان سراها این شهر را به شهر قلیان ها تیدبل کرده است، در شهرک های اقماری نیز برخلاف رشد سایر امکانات شهری، رشد قلیان سراها بی حد و حصر است و جوانان زنجانی شب های سرد زمستان و گرم تابستان را در این سراهای آلوده سپری می کنند، البته مشکلی به عنوان آشنایی با افراد ناباب نیز بر سر راه جوانان در این فضاها است و خدا آخر و عاقبت فرزندان زنجانی را به خیر کند.

 

http://www.mojerasa.ir/fa/news/3845/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%20%D8%B2%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86/

 

به نظر می رسد هیچ ارگانی وظیفه خود نمی داند از افزایش قلیان ها سرا جلوگیری کند، سفره خانه و قلیان سرا آرزوی های ما را برای آینده فرزندان، پدران و عزیزیمان از دست ندهد.

 

*پالایش قلیان سراها در دستور کار پلیس است

فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به فعالیت به قهوه‌خانه‌های استان زنجان یادآور شد: تعداد قهوه‌خانه‌های موجود در استان زنجان بالاست و این امر به دلیل استقبال مردم از قهوه‌خانه‌ها است.

این مقام مسئول اذعان داشت: منع توزیع و استعمال مواد مخدر در قهوه‌‌خانه‌ها وجود دارد و در صورت مواجه شدن با این اقدامات برخورد جدی صورت می‌گیرد.

سردار صالحی با اشاره به اینکه به تعداد بانک ها در زنجان قلیان سرا وجود دارد، افزود: به خاطر استقبال مردم تعداد قلیان سرا افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ورود افراد به قهوه خانه ها منع قانونی ندارد ، افزود: پالایش قلیان سراها در دستور کار پلیس است.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی از این قلیان سراها پلمپ شده اند، افزود:  پلمپ این مراکز نیز مغایر با اشتغال است.

وی با بیان اینکه نمی توان مانع حضور مردم در این مراکز شد، افزود: اقدامات لازم برای مقابله با فعالیت های غیر مجاز قهوه خانه ها انجام می شود.

 

فرمانده انتظامی استان زنجان

 

 

*سفره خانه ها باید مجوز داشته باشند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در زمینه سفره‌خانه‌های سنتی که مجوز فعالیت ندارد، با بیان اینکه یک مهلت دو ماهه به سفره‌خانه‌هایی که با این عنوان فعالیت داشته اما مجوز لازم را ندارند، داده شده است، اضافه کرد: در این مهلت و فرصت باید سفره‌خانه‌ها اقدام به دریافت مجوز کنند در غیر این صورت این سفره‌خانه‌ها برچیده می‌شوند.

رحمتی تاکید داشت: از سال آینده مقرر شده است سفره‌خانه‌های زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زیر تابلوهای خود قید کنند که تحت نظارت این اداره کل قرار دارند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان

 

 

*بیکاری موجب گسترش قلیان سراها شده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با اشاره به افزایش تعداد قلیان سراها در شهر زنجان اظهار کرد: سیاستگزاری های غلط پشت سر چنین معضلاتی در جامعه است.

محسن علیمردانی با بیان اینکه باید محدودیت هایی در استفاده مردم از قلیان سراها در نظر گرفته شود، ادامه داد: باید این گونه مراکز دارای مجوز فعالیت باشند.

وی با بیان اینکه ضروری است در اعطای مجوز به اینگونه مراکز دقت لازم به عمل آید، بیان داشت: همانگونه که صرافی ها و داروخانه دارای مجوز هستند باید چنین مراکزی نیز دارای مجوز باشند.

این مسئول با اشاره به محیط نامناسب برخی قهوه خانه ها و قلیان سراها تاکید کرد: متاسفانه گسترش فرهنگ غلطی همچون افزایش قهوه خانه ها موجب دوری جوانان از نشاط، ورزش و تفریح های سالم می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت بیکاری جامعه موجب گسترش چنین فضاها و مراکز در زنجان شده است، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از جوانان بیکار به دلیل درآمد زا بودن چنین مشاغلی از آن استقبال می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه برای مقابله و جمع آوری چنین مراکزی طرحی به مجلس ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: حضور جوانان در چنین مراکزی آسیب های اجتماعی جدی را به دنبال دارد که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

علیمردانی با اشاره به اینکه قهوه خانه ها، قلیان سراها و سفره خانه ها ظرفیت های لازم را برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان فراهم کرده است، یادآور شد: متاسفانه در زمینه غنی سازی اوقات فراغت با ضعف های شدیدی مواجه هستیم.

 

نماینده زنجان

 

وی با بیان اینکه عدم بهره وری فعالیت های فرهنگی موجب توسعه چنین مراکزی شده است، ادامه داد: باید متولیان و سیاستگزاران جامه تدابیر خاصی برای مقابله با چنین ناهنجاری های اجتماعی داشته باشند.

این مسئول افزایش این نوع مراکز را در محیط های شهری و روستایی آسیب زا عنوان کرد و افزود: باید به مردم آگاهی لازم داده شود تا با چنین معضلاتی مقابله کنند.

زنجان نيوزامیدوار است این گزارش موجب آشنایی خانواده ها با مضرات قهوه خانه و قلیان سراها شود.

مسعود بازدید : 100 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

 

در هر نقطه شهر زنجان چندین تابلوی تبلیغاتی نصب شده است که عدم ساماندهی این تابلوها و بیلبوردها موجب شده تا چشم هر بیننده ای از عدم توازن این تابلو ها آزرده شود.

تابلوهای تبلیغاتی به عنوان نماد شهری می تواند نقش تاثیرگذاری در ارائه برنامه های سازمان ها باشد که متاسفانه عدم توجه به این موضوع موجب شده تا تابلوهای بد قواره و گاهی در شکل ها و اندازه های بسیار ناهنجار وضعیت شهر زنجان را ناهنجار جلوه دهد.

اگرچه در ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهرداری بیشترین نقش را دارد اما باید به سراغ دیگر مسئولانی که در این زمینه مقصر هستند نیز رفت.

تابلوهای تبلیغاتی به عنوان نماد نظم و انضباط شهر نباید به آشفته بازار تبدیل شده به ویژه در مرکز شهر که محل گذر شهروندان و گردشگران است شاهد اینگونه تبلیغات بود.

 

تابلوهای تبلیغاتی شهر زنجان بدون داشتن قواره خاص و تبعیت از قانونی مدون چهره شهر زنجان را نازیبا کرده و مسئولان نیز در این زمینه کاری از پیش نبرده اند.یکی از مشکلات سال‌های گذشته شهر زنجان نبود یک الگو و استاندارد معین برای تبلیغات محیطی و جانمایی درست تابلوها است که تا کنون حل نشده است.

 

نداشتن یک الگوی مناسب و جانمایی ‌های نادرست تابلوها که طی دهه‌ های گذشته و به مرور انجام شده است مشکلاتی را به وجود آورده است.
ضروری است محل مناسب نصب تابلوهای تبلیغاتی شناسایی و موقعیت تابلوها اصلاح شود.

در حال حاضر بیلبوردها به یکی از منابع درآمد شهرداری تبدیل شده‌ اند و شهرداری باید سیاست خودش را نسبت به بیلبوردها و تلویزیون ‌های شهری تغییر دهد.

باید نگرش فرهنگی به بیلبوردها و تلویزیون‌ های شهری تقویت شود، چرا که عدم توجه فرهنگی به بیلبوردها و تلویزیون ‌های شهری هزینه‌ های غیرمستقیمی را برای شهرداری ایجاد می‌ کند که بسیاری از این هزینه‌ ها ناشی از رفتار نامناسب شهروندان در مسیر شهر است.

زنجان نيوزامیدوار است تبلیغات شهر زنجان با توجه به الگوهای مناسب جانمایی شود.

 

مسعود بازدید : 60 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

آغاز به کار جشنواره عکس بهداشت روان در زنجان

ناصر محمدی در آئین افتتاح جشنواره عکس بهداشت روان در گفت و گو با موج رسا اظهار کرد: جشنواره عکس بهداشت روان در چارچوب خاص خود برگزار می‌شود.

 

وی گنجاندن سلامت روان در قاب عکس را یکی از سئوالات پیش رو عنوان کرد و گفت: پاسخ این سئوال توسط عکاسان داده می‌شود.

 

عکاس زنجانی از ارسال آثار عکاسی توسط 590 هنرمند به دبیرخانه جشنواره عکس بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: این هنرمندان 4 هزار و 12 عکس به این جشنواره ارسال کرده بودند.

 

محمدی تعداد مجموعه‌های عکس ارسال شده به جشنواره عکس بهداشت روان زنجان را 90 مجموعه اعلام کرد و ابراز داشت: این عکس‌ها نماد تفکر و اندیشه خلاقانه و احساسی از سلامت روان هستند.

 

وی بر استفاده از ظرفیت هنر برای انعکاس آسیب‌های موجود در اجتماع تاکید کرد و افزود: عکاسان با نگاه عمیق، نشانه شناسی، انتخاب آگاهانه زاویه و ترکیب آنها موفق به خلق آثار قابل ملاحظه‌ای می‌شود.

 

عکاس زنجانی با ابراز امیدواری برای تبدیل جشنواره عکس بهداشت روان از دو سالانه به سالانه تصریح کرد: برگزاری دوسالانه جشنواره منجر به بروز فراموشی کوتاه مدت در مورد آن می‌شود.

 

محمدی با اشاره به غفلت موجود در مورد مشکلات روانی افراد تاکید کرد: این غفلت‌ها موجب وارد کردن انگ به این بیماران شده و در واقع ستم در حق آنها محسوب می‌شود.

 

در پایان این آیین از برگزیدگان جشنواره عکس بهداشت روان تجلیل شد.

 

گفتنی است،مهری حسین‌زاده از تهران، مهدی مرادپور از قزوین، جاوید تفضلی از تهران، مهری رحیم‌زاده از قزوین و سعید فدائیان از تهران عکاسانی بودند که آثار آنها در جشنواره عکس بهداشت روان مورد تجلیل قرار گرفت.

 

شایان ذکر است، عکاسانی که آثار آنها به عنوان برگزیده انتخاب شده بودند در سالن حضور داشتند و جوایز خود را دریافت کردند.

 

درباره ما
Profile Pic
بروزترین پایگاه خبری استان زنجان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    زنجان نيوز را چطور ديديد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 462
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 34
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 2,199
  • بازدید سال : 12,617
  • بازدید کلی : 72,040