loading...
زنجان نيوز
آخرین ارسال های انجمن
مسعود بازدید : 77 چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

مسئول حفظ نباتات استان زنجان با بیان اینکه در طی چند سال اخیر با توجه به استقبال مردم در تولید محصولات ارگانیک گفت:با توجه به خطرات و مضرات ناشی ازسموم ومواد شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی وفرآورده های دامی امروزه رویکرد بیشتری به این موضوع داده شده است.

روحرزی، با اشاره به اینکه در کشور ما نیز توجه بیشتری به تولید محصولات ارگانیک شده افزود:درچند سال اخیر در استان زنجان هم فعالیتهای خوبی در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان موفق به تولید محصولات پاک وسالم شده است ادامه داد:دراین محصولات باقی مانده ی سموم و مواد شیمیایی در حد مجاز و آلاینده های صنعتی و فلزات سنگین در زیر خط مجاز می باشد.

مسئول حفظ نباتات استان زنجان ادامه داد: خوشبختانه محصولات تولیدی استان توانسته اند در چند مورد استاندارد تشویقی از سوی اداره ی استاندارد دریافت کنند، که این خود نشان دهنده ی نقطه ی قوت استان در تولید محصولات پاک می باشد.

روحرزی با اشاره به اینکه در مورد محصولات دامی نیز بحث ارگانیک مطرح شده است افزود:محصولاتی به عنوان مرغ سبز و یا فرآورده های مشابه به بازار عرضه می شود که به صورت بسته بندی شده با لیبل استاندارد وکدهای 16رقمی در سراسر کشور قابل پیگیری وشناسایی می باشند.

وی اضافه کرد : ماحصل فعالیتهای ارگانیک استان زنجان در قالب نمایشگاهی در تاریخ های 6 و7 اردیبهشت سال جاری به تماشای عموم گذاشته خواهد شد.

مسئول حفظ نباتات استا ن زنجان ادامه داد:این نمایشگاه توسط شبکه ی بهداشت و درمان استان زنجان به منظور معرفی محصولات ارگانیک و اطلاع رسانی از خطرات ناشی از سموم ومواد شیمیایی برگزار می شود.

روحرزی افزود:یک غرفه هم به سازمان جهاد کشاورزی اختصاص داده شده است که در این غرفه از روند تولید محصولات ارگانیک و سالم و همچنین کد 16رقمی واستانداردهای تشویقی اعطا شده به این محصولات به مردم اطلاع رسانی می شود.

مسعود بازدید : 90 یکشنبه 30 فروردین 1394 نظرات (0)

دبیر هفتمین دوره مسابقات کشوری سازه های ماکارونی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: این رقابت ها به همت انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه زنجان برگزار می شود.

محسن غلامی افزود: در هفتمین دوره این رقابت ها 58 تیم با 157 سازه از دانشگاه های سراسر کشور حضور دارند.

وی یادآورشد: سازه های حاضر در این مسابقات در سه بخش سنگین، هدفمند و راندمانی به رقابت می پردازند و برگزیدگان هر بخش به صورت جداگانه معرفی خواهند شد.

رییس دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان در این مراسم گفت: این سازه ها منحصر به ساخت پل ها نیست و طراحی سازه مناسب و مقاوم در تمام رشته های مهندسی وجود دارد.

حبیب الله زلفخانی اظهار کرد: در این رقابت ها دانشجویان آموخته های تئوری خود را به صورت عملی و در قالب سازه های ماکارونی به نمایش می گذارند.

وی این مسابقات را بخشی از آموزش های دانشجویان عنوان کرد و ادامه داد: دانشجویان حاضر در این مسابقات به حتم پس از تمام شدن آن، با توجه به تجاربی که کسب کرده اند، نگرشی متفاوت از گذشته خواهند داشت.

هفتمین دوره مسابقات کشوری سازه های ماکارونی دانشگاه زنجان به مدت دو روز در 30 و 31 فروردین برگزار می شود و سازه ای که توانست متناسب با بخشی که در آن شرکت کرده است، وزن بیشتری را تحمل کند، برنده این رقابت ها خواهد بود.

سازه ماکارونی سال گذشته در دانشگاه زنجان رکورد 574 کیلوگرم را به ثبت رسانده بود.

مسعود بازدید : 95 یکشنبه 30 فروردین 1394 نظرات (0)

محمد محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ساخت این ربات مین یاب قریب به شش ماه طول کشید و پس از طی مراحل آزمایشی با موفقیت تمام در مسابقات کشوری و بین المللی بکارگیری شد.

وی اظهار کرد: تیم رباتیک تیپ 216 زرهی زنجان پنجم اسفند 93 در مسابقات قهرمانی رباتیک کشور در اهواز شرکت کرد و علاوه بر کسب رتبه سوم به عنوان فنی ترین تیم نیز شناخته شد.

محمدی افزود: همچنین این تیم در رقابت های رباتیک بین المللی IRAN OPEN که از 19 تا 21 فروردین جاری با حضور تیم های خارجی در تهران برگزار شد با کسب عنوان سوم موفق به دریافت کاپ و لوح تقدیر نیز گردید.

این مسوول گفت: این ربات به صورت هوشمند و بدون برخورد با موانع پیش روی و با توجه به نقشه دستوری و بهره گیری از اسکنر نصب شده بر روی آن می تواند محل دقیق مین های غیرقابل مشاهده را شناسایی و اعلام کند.

محمدی افزود: تلاش می شود این ربات مین یاب تولید شده از حالت مسابقه ای خارج و با نصب تجهیزات لازم در مناطق مین گذاری شده مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این موفقیت نشان از توانمندی کارکنان متخصص فعال و خلاق می باشد که همواره برای طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز ارتش جمهوری اسلامی تلاش وافر دارند.

مسعود بازدید : 95 چهارشنبه 19 فروردین 1394 نظرات (0)

پیرمرد ساکن روستای بزین شهرستان خدابنده درباره راز طول عمر خود می گوید: همیشه از تغذیه سالم پیروی کرده ام و مصرف غذاهای طبیعی رااز قبیل آبگوشت، انواع لبنیات، میوه ها و سبزیجات در برنامه غذایی خود گنجانده ام.

وی یادآوری می کند: از کودکی به مصرف مواد غذایی سالم عادت داشتم و حتی از برنج نیز بسیار کم استفاده می کنم.

خانلو که ازسلامت جسمی کامل برخوردار بوده و به لحاظ شنوایی و بینایی مشکلی ندارد، اضافه می کند: 10 سال سن داشتم که پدرم برایم شناسنامه گرفت و دلیل تاخیر در اخذ شناسنامه ام نبود امکان ثبت و صدور آن بوده است.

وی حاصل 116 سال عمر خود را چهار پسر و دو دختر عنوان می کند و می گوید: نخستین فرزندم یک دختر 70 ساله بود که از هشت سال پیش به دلیل بیماری فوت شد دختر دیگرم نیز در سنین 44 سالگی فوت کرده است.

این پیرمرد ساکن روستای بزین شهرستان خدابنده ادامه می دهد: هم اکنون چهار پسرم در قید حیات هستند و به ترتیب 67، 54،52 و 48 سال سن دارند.

وی ابراز می کند: 120 نوه، نتیجه و نبیره دارم و بزرگترین نوه ام 46 سال و کم سن وسال ترین آن شش ماه دارد.

خانلو خاطر نشان می کند: در طول زندگی خود با پای پیاده به مکان مختلف حتی به زیارت امام حسین (ع) رفت بدون آنکه مشکلی بوجود آید.

دهیار روستای بزین خدابنده نیز با تایید این موضوع می گوید: بر اساس گفته ها و مستندات کافی سید فیضل الله خانلو 116 سال سن دارد و در سلامت کامل بدون ابتلا به بیماری خاصی به زندگی خود ادامه می دهد.

روستای بزبن با 550 خانوار یکهزار و 900 نفر جمعیت دارد که باشهرستان خدابنده 60کیلومتر، با بخش بزینه رود 22 کیلومتر و با مرکز استان زنجان 180 کیلومتر فاصله دارد.

استان زنجان با یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت در شمالغرب کشور واقع شده است.

مسعود بازدید : 70 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

اصغر وثوق در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دومین دستگاه رادیوتراپی کلینیک تخصصی مهرانه به عنوان پشتیبان نخستین دستگاه تهیه می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر خرید دومین دستگاه رادیوتراپی با انرژی پایین که به منظور تخریب سلول‌های سرطانی سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد مهم‌ترین نیاز بیماران کلینیک تخصصی مهرانه بوده و استقرار دستگاه گفته شده در این مرکز قدم مهمی در راستای درمان هرچه سریع‌تر بیمارن و تلاش برای نجات زندگی آنان است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی زنجان در مورد اهداف بلند مدت مرکز تخصصی مهرانه تصریح کرد: هدف بلند مدت این انجمن تبدیل زنجان به عنوان قطب درمانی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در بحث خرید دستگاه سی‌تی سیمولاتور مهرانه زنجان در حال رایزنی با نمایندگی شرکت زیمنس آلمان در تهران هستیم، ابراز کرد: میزان اعتبار مورد نیاز دستگاه سی‌تی سیمولاتور انجمن حمایت از بیماران سرطانی زنجان 550 هزار یورو است.

وثوق از همکاری بسیار خوب دانشگاه علوم پزشکی زنجان با مهرانه در زمینه صدور مجوزهای موردنظر خبر داد و افزود: امیدواریم مجوزهای مورد نیاز کلینیک تخصصی مهرانه از سوی دستگاه‌های ذیربط صادر شود.

وی با بیان اینکه هر سه روز یکبار به تعداد پرونده‌های مرکز تخصصی مهرانه افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد بیماران تشکیل پرونده داده در این مرکز 3 هزار و 300 نفر است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی زنجان با اشاره به اینکه مرکز رادیوتراپی کلینیک تخصصی مهرانه به طور متوسط ظرفیت پذیرش 100 بیمار در روز را دارد، عنوان کرد: کارکنان و متخصصان این مرکز به منظور ارائه خدمات درمانی ساعات کاری خود را تا ساعت 10 شب افزایش داده‌اند.

وی از پذیرش بیماران سرطانی سایر استان‌های همجوار در کلینیک تخصصی مهرانه زنجان خبر داد و گفت: از زمان آغاز به کار این مرکز، بیماران سرطانی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان در مرکز رادیوتراپی کلینیک تخصصی مهرانه پذیرش شده‌اند.

وثوق تصریح کرد: انجمن حمایت از بیماران سرطانی زنجان به منظور ارائه خدمات به سایر هموطنان کشور مهمانسرای خود در تهران را در اختیار بیماران استان‌های لرستان، کردستان و غیره قرار داده است.

مسعود بازدید : 66 سه شنبه 20 آبان 1393 نظرات (0)

مسعود ساعت‌ساز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران زنجان با اشاره به آغاز دومین همایش منطقه‌ای تغییر اقلیم و گرمایش زمین اظهار کرد: این همایش به مدت دو روز برگزار می‌شود.خبرگزاری فارس: دومین همایش منطقه‌ای تغییر اقلیم و گرمایش زمین در زنجان برگزار می‌شود

وی با اشاره به موضوعات این همایش تصریح کرد: این همایش در محور‌های نوین در دانش اقلیم و تغییر اقلیم، اقلیم‌های دیرینه، مدل‌سازی و پیش‌نگری اقلیم، دانش و فناوری انرژی‌های تجدید‌پذیر و توسعه پاک، سازگاری و کاهش خطر در مقابل تغییر اقلیم و نقش آلاینده‌های انسان پایه در تغییر اقلیم برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 91 پژوهشگر در این همایش به طور رسمی شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این تعداد با مجموع میهمان‌هایی که از سایر استان‌ها حضور دارند شامل 120 پژوهشگر، استاد دانشگاه و دانشجو است.

دبیر برگزاری دومین همایش منطقه‌ای تغییر اقلیم و گرمایش زمین با اشاره به اینکه 47 مقاله پژوهشی در این همایش ارائه داده شده است، افزود: در پایان 20 مقاله به صورت پوستر و 27 مقاله به صورت سخنرانی پذیرفته می‌شود.

ساعت‌ساز گفت: یافته‌های این همایش در سایت‌های خبرگزاری و نهاد‌های مسئول منعکس خواهد شد.

وی با بیان اینکه این همایش فرصتی برای تبادل اطلاعات است، ادامه داد: هدف نهایی از این همایش کاربردی کردن علم، طرح سوالات جدید، پاسخ به سوالات گذشته و در راستای پیشرفت علم کشور است.

درباره ما
Profile Pic
بروزترین پایگاه خبری استان زنجان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    زنجان نيوز را چطور ديديد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 462
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 2,169
  • بازدید سال : 12,587
  • بازدید کلی : 72,010