loading...
زنجان نيوز
آخرین ارسال های انجمن
مسعود بازدید : 159 دوشنبه 15 خرداد 1396 نظرات (0)

رئیس هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان زنجان گفت: بازشمای ارای انتخابات شهر زنجان برای پاسخ دادن به هر نوع ابهام و شبهه ای تمام شد، اما تغییر فاحشی در نتیجه انتخابات رخ نداد.

احمد بیگدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پس از جلسه ای که با استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان زنجان برگزار شد، استاندار با درخواست بازشماری آرای شورای اسلامی شهر زنجان برای ایجاد شفافیت کامل در نتیجه آن، موافقت کرد.
وی یادآورشد: این بازشماری با حضور هیات های نظارت شهرستان، استان، بازرسی و همه مسئولان دخیل در انتخابات و کاندیداهای هفت تا 15 شورا انجام شد.
بیگدلی اظهار کرد: 175 صندوق بازشماری شد که 39 مورد از آنها به شکل دستی و ما بقی به شیوه الکترونیک آرای مردم را دریافت کرده بودند.
رئیس هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان زنجان گفت: تعداد آرای دریافتی دستی موجود بسیار جزئی بود و وجود 10 هزار رای دریافتی به این شیوه به هیچ وجه صحت ندارد.
وی خاطر نشان کرد: نتیجه بازشماری آرا با نتیجه اعلام شده بازخوانی داشت و فقط تغییر بسیار جزئی ثبت شد که فردا/سه شنبه/ پس از جلسه نهایی هیات نظارت استان اعلام می شود.
بیگدلی ادامه داد: مردم مطمئن باشند که تمام تلاش استانداری، هیات نظارت و بازرسی بر دفاع از آرای آنان است و هیچ شخصی به دنبال مسائل سیاسی و حزبی نیست.
رئیس هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان زنجان به علت دریافت دستی تعدادی از آرای شهروندان زنجانی اشاره کرد و گفت: در زمان آغاز انتخابات، تعدادی از دستگاه های انتخابات الکترونیکی فعال نشدند و مسئولان برای جلوگیری از معطل شدن مردم اقدام به دریافت آرای آنان به شیوه دستی کردند.
وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند تنها قصد مسئولان از دریافت آرای دستی جلوگیری از دلخوری و خستگی آنان بود و همین آرا هم در نتیجه انتخابات لحاظ شد.
بیگدلی به ادعا و گلایه برخی از نامزدهای غیر منتخب شورای اسلامی شهر زنجان اشاره و اضافه کرد: تعدادی از آنان حتی برای اعلام اعتراض خود تماس گرفتند اما تنها پاسخ موجود برای این افراد، ارائه مستندات و مدارک برای رسیدگی است و نمی توان به یک ادعای شفاهی اعتنا کرد.
رئیس هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان زنجان گفت: همواره پس از اعلام نتایج انتخابات تعدادی از نامزدها نسبت به نتایج معترض هستند اما در نهایت همه باید به قانون احترام بگذارند و از آن تبعیت کنند، باید متوجه بود که باید با واقعیت پیش رفت تا سودجویان از این حضور حداکثری مردم، علیه کشور و نظام سوء استفاده نکنند.

مسعود بازدید : 135 دوشنبه 15 خرداد 1396 نظرات (0)

در حالی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان زنجان امروز از شمارش آراء دستی می‌گوید که فرماندار زنجان روز گذشته تاکید کرد که در انتخابات شورای شهر زنجان آرا دستی نداشتیم و فقط بیش از ۱۱ هزار رای باطله سفید وجود داشت و عملا سخنان فرماندار، وتو شد

حساسیت انتخابات شورای شهر زنجان منحصر در ایام تبلیغات و حتی روز رای گیری نبود و هر روز که می گذرد، اتفاق جدیدی رخ داده و عملا انتخابات شورای پنجم زنجان را همچنان در صدر اخبار قرار داده است.

روز گذشته بود که رسول بیات فرماندار زنجان پس از اعتراضات فراوان و گسترده کاندیداهای شکست خورده انتخابات شورا، نشست خبری برگزار کرد و تلاش کرد تا در این نشست به شبهات مطروحه پاسخ گوید.

تقریبا شبهات پاسخ داده شد؛ اما مهمترین قسمت این نشست، به تقابل اطلاعاتی بیات و وقفچی نماینده زنجان و طارم بازگشت که فرماندار زنجان به سخنان منتخب مردم زنجان واکنش نشان داد.

وقفچی از وجود 10 هزار رای شمارش نشده خبر داده بود و اعلام کرده بود: «این تعداد رای که به صورت دستی نوشته شده شمارش نشده است که با توجه به صراحت قانونی حتما باید به هر نحوی رایی که گرفته می‌شود، شمارش شود.»

در پی این واکنش، رسول بیات فرماندار زنجان در نشست خبری خود، قاطعانه این ادعا را رد کرد و گفت: «مطلبی که اقای وقفچی به آن اشاره کردند بی پایه و اساس است، یعنی گزارشات درست به ایشان داده نشده است.

وی با بیان اینکه ما بیش از 11 هزار رای باطله داشتیم، اضافه کرد: این افراد به هر دلیلی رای سفید داده‌اند که جزو آراء باطله محسوب می‌شود.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه هیچ رای دستی قابل پذیرش و شمارش نبود، خاطرنشان کرد: صندوقی برای اخذ رای با تعرفه کاغذی در نظر گرفته شده بود تا در صورت بروز مشکل برای دستگاه‌های تمام الکترونیک به شیوه دستی اخذ شود اما باید گفت که کل انتخابات زنجان الکترونیکی بود.»


اعتراضات گسترده پس از نشست خبری فرماندار

پس از نشست خبری فرماندار زنجان، واکنش های کاندیداهای شکست خورده نه تنها کاهش نیافت؛ بلکه شدت اعتراضات بسیار گسترده تر شد.

اما امروز ولی‌الله کلانتری رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان زنجان، با وتو اظهار نظر روز گذشته بیات، از شمارش آراء دستی شورای شهر زنجان خبر داد و اظهار داشت: آراء دستی بعد از شمارش در نتیجه انتخابات اعمال خواهد شد.

همچنین احمد بیگدلی رئیس هیأت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی روز گذشته جلسه‌ای با حضور رئیس ستاد انتخابات استان، استاندار زنجان، هیأت نظارت و جمعی از مسؤولان مبنی بر بررسی اعتراضات کاندیداهای انتخابات شورای شهر زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه به این نتیجه رسیده شد که طی امروز با حضور نمایندگان کاندیداهای حائز اکثریت آرا از نفر هفتم تا نفر پانزدهم و حضور تعدادی از اعضای هیأت نظارت شهرستان و استان، هیأت بازرسی استانداری و ستاد انتخابات آرای دستی برای رفع شبهات مجددا بازشماری شود، عنوان کرد: بر اساس این تصمیم، تعدادی از صندوق‌های مورد اعتراض کاندیداها نیز مجددا بررسی شده و نتیجه نهایی انتخابات شورا بعد از بررسی‌ها به تاییدیه هیأت نظارت رسیده و به اطلاع عموم برسد.

قصه انتخابات شورای شهر زنجان همچنان ادامه دارد و بررسی آرای پرشماری که بصورت دستی اخذ شده است، احتمال تغییر در ترکیب شورای پنجم شهر زنجان را افزایش خواهد داد.

مسعود بازدید : 58 شنبه 13 خرداد 1396 نظرات (0)
فرماندار زنجان با بیان اینکه مردم زنجان اینبار به فتوشاپ رای ندادند، گفت: پنجمین دور انتخابات شورای شهر زنجان بسیار خوب برگزار شد و خوشبختانه مردم زنجان به عکس و فتوشاپ رای ندادند.

به گزارش خبرنگاران  رسول بیات ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستاها و ریاست جمهوری ، افزود: در بحث انتخابات ریاست جمهوری هیچ شکایتی به فرمانداری ارسال نشد و هیئت اجرایی و نظارت در استان زنجان انتخابات ریاست جمهوری را تایید کردند.

وی با اشاره به ثبت نام کاندیداهای شوراهای شهر و روستا افزود: طی فرآیندی ثبت نام انجام گرفت و ۳۰ معتمد در استان که جایگاه علمی، سیاسی و دینی داشتندبه هیئت نظارت معرفی شدند و بعد از تایید این ۳۰ نفر چند تن از افراد که صلاحیت حقوقی داشتند هم در این تایید صلاحیت ها مشارت داشتند.

فرماندار زنجان گفت: قبل از انتخابات اقدامات متعددی در شهرستان برای برگزاری بهتر برنامه‌ها انجام گرفت و با توجه به اینکه آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری قبل از انتخابات شوراها در این ایام همه کاندیداها فرصت حضور در زنجان را پیدا کردند و مشکلی برای آنها به وجود نیامد و برای هر سخنرانی تبلیغاتی در استان جلسات متعدد شورای تامین برگزار می شد تا این میتینگ های تبلیغاتی بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شود.

بیات با بیان اینکه همه تلاش فرمانداری بر این بود که هیجانات انتخابات کنترل شود و بسیار هم زمان بر بود،  گفت:با آغاز تبلیغات انتخاباتی آموزش‌های لازم به کاندیداها ارائه شد و در قالب همایش به همه کاندیداها متذکر شدیم که تخلفاتی را مرتکب نشوند که از جمله آن نصب بنرها بود و با وجود تذکرات داده شده از  شب نخست تخلفات هم آغاز شد که فقط در شب نخست ۲۵۰ بنر و در یکی از شب‌ها نیز ۹۰۰ بنر جمع‌آوری شد.

فرماندار زنجان تاکید کرد: در این دوره با جنگ بنرها مواجه بودیم و در همین زمینه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی به دبیری  دادگستری کل استان زنجان آغاز به فعالیت کرد که اقدامات خوبی نیز در این زمینه شکل گرفت و  در جمع‌آوری بنرهای تبعیضی قائل نشده و برابر قانون با همه برخورد شد ولی برخی از کاندیداها حرفه‌ای بودند چون در پشت‌‎بام منازل بنر نصب می‌کردند و ما در این زمینه حق ورود نداشتیم چرا که باید برای همه اینها مجوز ورود می‌گرفتیم.

بیات افزود: تبلیغات محیطی بر عهده شهرداری بود و درست است که این فضا اضافه شده بود ولی بازهم کافی نبود، هرچند شهرداری در این زمینه تلاش بسیاری کردو لی شهرداری در فضای انتخاباتی اهمال کرد چرا که این فضاهای تبلیغاتی دو برابر شده بود ولی باید ۱۵ برابر می شد.

فرماندار زنجان تصریح کرد: برخی از افراد تمرد و تخلف از قانون دارند ودرصدی از افراد آنچه را که هیئت اجرایی تأیید کرده بود را چاپ نکرده و عکس‌‎های خود را در تهران به چاپ رساندند که البته این تخلف بود و پروسه چاپ عکس برخی از افراد و تأیید آن چند مرحله به طول انجامید و  وقتی کسی تخلف می‌کند، فرمانداری دیگر قادر نیست که تک تک عکس‌ها را چک و با قیافه شخص تطبیق دهد.

بیات افزود: بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی اجرایی در انتخابات شوراهای شهر و روستای شهرستان زنجان مشارمت داشتند و هزارو ۱۰۰ خودرو تنها در شهرستان زنجان و هزار نفر از نیروی های انتظامی حافضان صندوق های رای بودند.

وی  به اقدامات انجام شده در روز انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و گفت: آنچه مشخص بود از قبل تعیین شده بود که در زنجان انتخابات الکترونیکی برگزار شود که با این احتساب پیش‌بینی می‌شد که فرآیند با تأخیر حداقل ۴۵ دقیقه‌ای همراه باشد که البته روند انتخابات قبل از این ۴۵ دقیقه تأخیر آغاز شد و آرای مأخوذه نشان می‌دهد که نقصی در رأی‌گیری نبوده  وبرگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی بسیار خوب انجام شد و برخی از کاندیداها ناشیانه انتخابات را قضاوت می‌کنند ولی اشتباه ما آنجا بود که کاندیداها را در شعبات حاضر نکردیم که ببینید فرآیند به چه شکل بوده و تخلفی رخ نداده است.

فرماندار زنجان تصریح کرد: طبق هماهنگی قبلی قرار بود که ابتدا نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام و سپس شوراها اعلام شود و پس از اعلام نتایج کاندیداها فرصت اعتراض داشتند که بر این اساس ۳۵ نفر اعتراض خود را ارائه دادند که یک نفر دو بار شکایت کرده بود و در مجموع ۳۴ نفر شکایت کردند.

فرآیند انتخابات در حال انجام است

بیات گفت:اعتراض کاندیداها به خوبی  رسیدگی  شد و حتی به برخی از کاندیداها به صورت تفکیکی نیز آراء اعلام شد و در مرحله هیئت نظارت شهرستان هستیم و فرآیند انتخابات در حال انجام است و  اقداماتی از قبیل تجمع درست نیست و تجمع تمرد از قانون است و وقتی کاندیداها از طریق قانون کار خود را پیگیری می‌کنند، پس دیگر نیازی به تجمع و یا تشکیل کانال تلگرامی وگروهی برای اعتراض نیست وتجمع عبور از قانون است و این اقدامات نشان می‌دهد که برخی از کاندیداها اعتقادی به قانون ندارند.

وی ابراز کرد: مصداق انتخابات در قانون مشخص شده و همه باید به آن تمکین کنند وصورت جلسه انتخابات الکترونیکی موجود است و برای این نوع رای‌گیری دیگر صورت جلسه نوشته نمی‌شود.

فرماندار زنجان با بیان اینکه کاندیداها اذعان دارند که انتخابات ساختگی بوده استف گفت: ساختگی بودن آمار یک اتهام  است و افرادی که به تأیید صلاحیت‌ها اعتراض دارند، اشتباه می‌کنند چون اصلا این کار دست فرمانداری نیست و دست هیئت نظارت است.

بیات افزود: برخی از کاندیداها بعدا اقدام به اعتراض کرده‌اند وحتی در این زمینه پای یک دلال که حتی از کاندیداها نیز نیست، به این ماجرا باز شده و گفته است که اعتراض‌های کاندیداها را پیگیری می‌کند و بیان یک سری از موضوعات نیاز به مستندات دارد وقرار نیست اگر کسی شکست خورد از هر نمدی برای خود کلاه ببافد.

بیات  به تعداد کاندیداها اشاره کردو گفت: اگر کسی صلاحیت دارد نمی‌توانیم او را رد کنیم و این دور از انتخابات بسیار خوب برگزار شد و خوشبختانه مردم زنجان به عکس  و فتوشاپ رای ندادندو فرمانداری دستش باز نیست که حتی یک رای را نیز جابه جا کند.

اجازه تخلف به شوراها نمی دهم

وی یاد آورشد: شورای آینده نقش تقویت مدیریتی شورایی و مدیریت شهری را به عهده دارد و به هیچ عنوان اجازه سوء استفاده از موقعیت خود را به آن‌ها نخواهیم داد.

فرماندار زنجان با اشاره به اخلاق‌مداری در فعالیت‌ها و اخلاق‌مداری در شکست و پیروزی گفت: سوال می‌کنم آیا کسانی که امروز معترض هستند، اگر خودشان منتخب بودند، باز هم معترض می‌شدند و ده‌ها مستند داریم که اینها تخلف کرده‌اند و این تخلفات در واقع عبور از قانون بوده است.

بیات با اشاره به اینکه در عرصه تبلیغات شوراها با تخلفاتی مواجه بودیم که گاهی نمی‌توانستیم به سبب محدودیت‌ها با آن‌ها برخورد کنیم، گفت: ذکر عناوین ساختگی، نصب بنرها در طبقات بالای آپارتمان‌ها که به لحاظ قانونی نمی‌توانستیم با آن برخورد داشته باشیم و استفاده از عکس‌های تایید نشده در بنر انتخاباتی از جمله این تخلفات است که نیاز به رسیدگی داشت ولی به دلیل محدودیت‌های قانونی متاسفانه نتوانستیم به این امر رسیدگی کنیم.

وی افزود: در زمان انتخابات نیز با توجه به اینکه برای اولین‌بار در استان انتخابات الکترونیکی داشتیم علی‌رغم تمام پیش‌بینی‌ها سرعت در ابتدای کار پایین بود ولی با گذشت زمان رفته‌رفته سرعت افزایش یافت. بعد از انتخابات نیز دو روز زمان لازم بود تا شاکیان امر نسبت به شکایت خود اقدام کنند که طی این دو روز 34 مورد شکایت ثبت شد که عده‌ای از آن‌ها نسبت به انتخابات اعتراض داشتند و عده‌ای تنها آرای ثبت شده در برخی از صندوق‌ها را از ما می‌خواستند.

صورت  جلسه در انتخابات الکترونیکی معنی ندارد

بیات به اظهارات علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی درباره انتخابات شوراها اشاره کردو گفت: گزارشی که به وقف‌چی درباره انتخابات رسیده بی‌پایه است و باید ایشان قبل از اینکه بدون بررسی از هیت اجرایی مطلبی را ارائه نمی کردند و  بحث صورت جلسه ازموضوعات مطرح شده توسط نماینده مردم زنجان در انتخابات الکترونیکی دیگر نیازی به صورت جلسات نیست.

وی  آرای مأخوذه باطله در سامانه را ۱۱ هزار مورد اعلام کردو گفت:  این آراء دستی نیست و قبل از انتخابات یک تعداد تعرفه برای دستی برگزار شدن انتخابات در نظر گرفته شده بود، اما این رخ نداد و همه انتخابات به صورت الکترونیکی بود و در شهر زنجان  ۱۵ هزار نفر موفق به رای دادن نشدند که از این نظر من از آنها عذرخواه هستم و در سطح کشور ۵ میلیون نفر نتوانستند رای بدهند.

فرماندار زنجان به اخذ وام به شوراها اشاره کردو گفت: در ۳۸ سال هیچ وامی به کاندیداهای انتخاباتی پرداخت نشده و نبوده است.

بیات افزود: از ۱۳۰ تا ۱۴۰ نفر کاندیداها ۳ تا ۴ میلیون به شهر ضرر وارد شده و از ۲۳۰ نفر همه فعال نبودند، ولی همین میزان خسارت وارد شده نیز زیاد است و باید در دوره های عدی ضمانت و یا سفته برایر خسارت های وارد شده به شهر از کاندیدا ها گرفته شود.

فرماندار زنجان به انتخابات دانشگاه زنجان و نرسیدن صندوق اشاره کردو گفت: کل شعبات با نظر شورای نگهبان انتخاب شده بود و هیچ یک از این شعبات امکان تغییر مسیر را نداشتند و تنها ۴ صندوق اخذ رای سیار داشتیم و این کافی نبود و ما اشتباه کردیم و باید حداقل ۲۰ شعبه به شعبات را اضافه می‌کردیم و از این بابت از مردم عذر خواهی می کنم و در دانشگاه زنجان آقایان رای دادند و تنها ۲۰ تا ۳۰ نفر از خانم‌ها رأی ندادند.

در این جلسه اصحاب رسانه با حضور کارشناسان انفورماتیک برخی از دستگاه‌ها نسبت به امنیت رای‌گیری با دستگاه‌های الکترونیکی رای‌گیری توجیه شدند و نسبت به امنیت آرای اخذ شده اطمینان یافتند.

مسعود بازدید : 60 پنجشنبه 11 خرداد 1396 نظرات (0)

آزمون جذب سرباز مربی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور عمومی و پشتیبانی زنجان گفت: آزمون جذب سرباز مربی برای اعزامیان ۹۶ / ۶ / ۱ روز چهارشنبه مورخ ۹۶ / ۳ / ۱۷ به صورت هماهنگ و کشوری برگزار می‌شود.

سلطانی با اعلام این خبر افزود: درخواست کنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه مشمولین، به آدرس www.portaltvto.com نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند.

مسعود بازدید : 123 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

بعد از دیده شدن یک شیء نورانی در آسمان چند استان کشور اظهار نظرهای متفاوتی در این زمینه صورت گرفته است.

بر این اساس اهالی استان‌های زنجان، قزوین، همدان و البرز یک شیء نورانی را در آسمان استان خود دیده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که این جسم چه بوده و کجا افتاده است.

اما پس از این اتفاق اشیائی در برخی نقاط یافته می‌شود که گفته می‌شود بقایای حاصل از این شهاب سنگ اما مسئولان اظهار می‌کنند که صحت و سقم این امر در حال بررسی است.
یکی از سنگ‌هایی که در یکی از روستاهای اطراف شهر زنجان توسط یکی از روستاییان یافته شده است، تکه سنگ سیاهی است که این کشاورز زنجانی اظهار می‌کند که شاهد برخورد آن به زمین و صدا و انفجار حاصل از برخورد آن بوده است.

عکس پیش رو که توسط یکی از خبرنگاران زنجان گرفته شده است همین تکه سنگ است گه گفته می‌شود، تکه‌ای از شهاب سنگ دیده شده است.

مسئولان در مورد این سنگ اظهار می‌کنند که هنوز از شهاب سنگ بودن آن مطمئن نیستند و قرار است پس از بررسی مشخص شود که این ادعا تا چه حد صحت دارد.

مسعود بازدید : 64 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

اسرافیل نیازی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به پروژه سبزه‌میدان اشاره کرد و افزود: این پروژه در مقطع طراحی قرار دارد و فضا برای اجرای این پروژه باز است.

وی اظهار داشت: کسانی که نسبت به اجرای این پروژه نقد دارند، نگران نباشند؛ چراکه مراحل طراحی فاز صفر قطعی بوده و فاز اول و دوم هم در حال اتمام است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان، با اشاره به اینکه اجرای طرح سبزه‌میدان فرهنگ‌سازی عمومی را می‌طلبد، گفت: مردم در اجرای این طرح ما را کمک کنند و در این راستا نگاه نقادانه به اجرای مطلوب‌تر این طرح بسیار کمک می‌کند.

نیازی تاکید کرد: باید در اجرای طرح سبزه‌میدان بیشترین همراهی و همدلی را مردم انجام دهند.

وی در ادامه افزود: مطالعات مختلف درخصوص این طرح انجام شد و پس از انجام مطالعات، تصمیم بر این شد که پروژه توسط مهندسین مشاور برتر انجام شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان، با اشاره به پیگیری روند اجرایی شدن پروژه سبزه‌میدان در کمیته‌های راهبردی و تخصصی، افزود: کارهای مطالعاتی پروژه با مشارکت مهندسین انجام شده است.

نیازی با تشریح روند چگونگی انتخاب شرکت‌ها و تیم‌های طراحی و داوری، ادامه داد: نتیجه این روند، انتخاب یک طرح برتر و سه طرح شایسته تقدیر است.

وی تعداد پروژه‌های آماده‌ شده در سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان را ۱۰ مورد اعلام کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان، تصریح کرد: پروژه سبزه‌میدان زنجان برای به سرانجام رسیدن به مشارکت همگانی نیاز دارد.

نیازی با بیان اینکه فرهنگسازی فرآیندی زمان‌بر است، افزود: در این زمینه باید از هنر کمک بگیریم؛ چراکه تاثیری که هنر می‌تواند داشته باشد، بسیار مطلوب است.

وی یادآور شد: حضور رسانه‌ها در بحث فرهنگسازی بسیار مهم است و باید روی ماهیت ایرانی اسلامی پروژه سبزه میدان کار شود.

مسعود بازدید : 62 پنجشنبه 01 مرداد 1394 نظرات (0)

صدور قطعنامه شماره 2231 که بی شک یک رویداد تاریخی برای سازمان ملل محسوب می شود باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد . نگارنده در اینجا صرفا به بعضی از جنبه های مثبت و منفی این قطعنامه از نگاه ایران توجه کردم و بی شک می توان ابعاد این پیچیده ترین قطعنامه شورای امنیت را در تاریخ این غیردموکراتیک ترین نهاد بین المللی از ابعاد دیگری هم بررسی کرد .


الف:مشخصات عمومی قطعنامه شماره ۲۲۳۱ (29 تیرماه 1394 ) بیستم جولای 2015

این قطعنامه  در تاریخ شورای امنیت ملل متحد « منحصر به فرد و بی سابقه است » زیرا: 

- شش قطعنامه تحریمی زیر فصل هفتم را بصورت یکجا لغو کرد

-  این قطعنامه نزدیک به 17 صفحه ای دارای پیوست های مفصلی بالغ بر 160 صفحه  است که ویژگی های مهمی دارد که تا سالها میتواند موضوع بحث علمی محافل حقوق بین الملل وروابط بین الملل قرار گیرد.  

- قطعنامه 2231 شورای امنیت  توافق موسوم به برجام 159 صفحه ای  را  به عنوان پیوست در بردارد که همراه نامه کشورهای 1+5 به شورای امنیت ارائه شده است.

ب: محدودیت ها در مفاد قطعنامه برجام

با وجود آنکه محدودیت هایی درقطعنامه مذکور برای ایران پیش بینی شده است  اما این محدودیت ها از لحاظ حقوقی به عنوان تحریم شناخته نمی شوند.

1- خرید کالاهای دومنظوره

محدود شدن خرید کالاهای دومنظوره  برای ایران بسیار اهمیت دارد . زیرا در اینجا کالاهایی مورد نظر هستند که امکان دارد  در صنعت نظامی هسته ای بکارگرفته شوند . اما باید در نظر گرفت فروش این کالاها درقطعنامه های قبلی مطلقا ممنون بود. اما در قطعنامه جدید از طریق یک نهاد حقوقی پیش بینی شده میتوان این کالاها درصورت تائید آن نهاد ، برای مصارف صنعتی خریداری کرد.

2- خرید و فروش تسلیحات دفاعی

در قطعنامه  2231 در زمینه خرید و فروش تسلیحات محدودیت هایی قید شده است. قطعنامه های قبلی شورای امنیت خرید و فروش تسلیحات از سوی ایران و از سوی کشورهای دیگر به ایران را ممنوع کرده بود و به ویژه خرید تسلیحات کلان ممنوع شده بود. اما این قطعنامه ممنوعیت را به محدودیت 5 ساله تبدیل می کند که اگرخرید و فروشی باشد ازطریق کسب اجازه مورد به مورد توسط شورای امنیت صورت میگیرد. ضمن اینکه به دلیل خودکفایی ایران در زمینه تولیدات دفاعی ایران از نظر تامین نیازهای ضروری خود در پنج سال آینده با مشکل جدی روبرو نخواهد بود .

3- محدودیت برای فعالیت موشکی ایران

بر اساس بند 9 قطعنامه 1929 فعالیت های موشکی ایران به طور کامل ممنوع شده بود  و برای تحقق این امر قطعنامه 1929 حتی  به کشورها  اجازه می داد که علیه ایران به زور متوسل شوند.  ولی در قطعنامه جدید  شورای امنیت از ایران  می خواهد فعالیت های موشکی که برای حمل کلاهک هسته ای طراحی شده یا می شود انجام نگیرد. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران اساسا در برنامه اش فعالیت موشکی مرتبط با هسته ای نیست. نکته مهم دیگر اینکه شورای امنیت موضوع محدودیت در فعالیت های موشکی ایران  را تحت فصل هفتم منشورسازمان ملل  بیان نمی کند و فقط به عنوان یک خواسته آن را مطرح می کند. نکته کلیدی ایجاد محدودیت برای ایران در مورد ساخت موشکهایی بلند برد است. درست است که ایران اساسا دنبال سلاح هسته ای نیست اما ایجاد محدودیت برای تولید موشکهای بلند برد قابل توجه به نظر می رسد البته با در نظر گرفتن تعیین محدودیت هشت ساله برای این مورد به نظر می رسد چندان مشکل ساز نخواهد بود .

4- برگشت پذیری تحریم ها

اگرچه موضوع بازگشت پذیری برای هردو طرف در نظرگرفته شده است. اما اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند شکایت احتمالی ایران در کمیسیونی  بررسی می شود که ایران در اقلیت است و از این نظر با محدودیت روبرو است . با این حال ایران می تواند با پذیرش تبعات آن برفرض آنکه بخواهند حق ایران را پایمال کنند  به برنامه هسته ای خود  در زمان آذر 1392 یعنی قبل از  توافق ژنو بازگردد.  البته  این امکان برای طرف مقابل نیز وجود دارد در قطعنامه هم پیش بینی شده اگر نقضی هم از سوی ایران و هم کشورهای دیگر صورت گیرد می توانند به کمیسیون رفع اختلاف مراجعه کنند. البته برای این کاریک پروسه 60 روزه درنظرگرفته شده است واین حق برای هردوطرف است. پیچیدگی این فرایند و امکان تخلف طرف زورگو و بد سابقه مانند آمریکا تنها نگرانی است که از هم اکنون با برنامه ریزی صحیح باید مانع از آن شد که آنها بتوانند سوء استفاده کند. این برنامه ریزی دقیق می تواند با ثبت و ضبط و انتشار تدریجی  اسناد و مدارک پشتیبان مذاکرات باشد تا مانع از تکرار بدعهدی ها و دبه در آوردن ها شود.

5- الزام آور بودن تعهدات ناشی از قطعنامه برای قوانین داخلی

ازنظرحقوق بین الملل  اجرای قطعنامه های شورای امنیت الزام آور است اما طبعا حقوق داخلی کشورها ممکن است به هر دلیل در تعارض با قوانین بین المللی قرارگیرد. دراین مورد خاص ارجع دانستن قوانین داخلی بر توافق های  بین المللی برای طرف های مقابل قابل پذیرش نیست.  از نظر ایران  تا وقتی روال قانونی برای اجرایی شدن توافق در کشورها طی نشود، توافق وین یا برجام قابل اجرایی شدن و عمل نیست و برای آمریکا و یا برخی کشورهای اروپایی هم همین طور است. بنابراین فاصله 90 روزه  آینده بسیار حساس و تعیین کننده است . در این فاصله کشورها باید این برنامه را در روال قانونی خود بررسی و تائید کنند. در ایران نیز مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی امنیت ملی  پس از بررسی دقیق محتوای توافق وین و قطعنامه 2232  اعلام نظر خواهند کرد. به نظر می رسد با توجه به هماهنگی های قبلی برای تدوین چنین اسنادی نمی توان انتظار داشت در باره تصویب نهایی با مشکلات جدی روبرو شود .

پ: گشایش های قطعنامه  2231 برای ایران

1- خارج شدن از فصل هفتم منشور سازمان ملل بصورت کلی

برخلاف شش قطعنامه قبلی شورای امنیت که ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل متحد  به تصویب رسید این قطعنامه دیگر فعالیت های صلح آمیز ایران  را به عنوان تهدیدی جهانی  علیه صلح و امنیت تلقی نمی کند. بدین ترتیب که کلیات این قطعنامه ذیل فصل هفتم نیست اما چند پاراگراف آن به بند  41 از فصل هفتم  اشاره دارد، برای آنکه ضمانت اجرایی ان را تقویت کند . بنابراین اصل قطعنامه از ذیل فصل هفتم در عمل خارج شده است ، اما بدلیل استناد مکرر به بند 41 که ذیل فصل هفتم است هنوز نمی توان گفت بطور کامل ایران از ذیل فصل هفتم خارج شده است . این روند در ده سال آتی طول خواهد کشید مگر آنکه گزارش مدیرکل آژانس در باره صلح آمیز بودن کامل برنامه هسته ای ایران زودتر از دهسال آینده تهیه و اعلام شود.

2- ضمانت اجرایی توافق وین

این قطعنامه به بند 25 منشور سازمان ملل تاکید می کند که بر اساس این بند اجرای قطعنامه های شورای امنیت برای همه اعضا الزام آور است. بدین ترتیب همه 193 عضو سازمان ملل موظف هستند به اجرایی شدن قطعنامه 2232 کمک کنند. البته طبیعی است که اعضای سازمان ملل هر کدام فراخور منافع ملی خود با این قطعنامه هم مانند قطعنامه های دیگر رفتار می کنند اما برای ایران این موضوع اهمیت دارد که توافق وین یک ضمانت اجرایی بین المللی کسب کند تا در صورت تغییر سران کشورهای گروه پنج به علاوه یک بویژه در آمریکا نتوانند توافق بدست آمده را نادیده بگیرند.

3- ممانعت از تخلفات احتمالی طرف های توافق

قطعنامه  2231 درواقع یک نقشه را ه را تعریف میکند. طبق این نقشه راه همه موارد واقداماتی که دو طرف باید انجام دهند مشخص شده و درمحدوده مشخص زمانی مفاد این قطعنامه نیز لغو خواهد شد. بنابراین کمترجایی برای دبه درآوردن یا نقض تعهدات باقی گذاشته است. همچنین  از ابتدا تا انتهای مسیری که درچارچوب برجام باید طی شود را در پیوست های قطعنامه مشخص می کند.

4- به رسمیت شناختن غنی سازی ایران بصورت اختصاصی

درحالی که همه قطعنامه های قبلی علیه ایران در شورای امنیت خواستار توقف فوری فعالیت های غنی سازی ایران شده بود، اما در این قطعنامه فعالیت های غنی سازی ایران مورد پذیرش وحتی ادامه آن مورد تائید قرارمیگیرد. این موضوع بسیارمهمی است زیرا نشان می دهد مقاومت دوازده ساله مردم ایران به نتیجه رسیده است .

 درتاریخ شورای امنیت این امربی سابقه است که برنامه غنی سازی یک کشور که  در نزد دیگران و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای بصورت  ویژه بررسی  می شد،  توسط این شورا تائید شده باشد. بخصوص آنکه ایران با شش قطعنامه  تحت فصل هفتم منشور ملل متحد  به عنوان تهدید کننده صلح و امنیت دنیا معرفی می شد. جالب آنکه بر اساس بند 27 این قطعنامه سایر کشورها از برخورداری از رویه حقوقی مربوط به ایران در زمینه حقوق هسته ای  منع شده اند و این نشان می دهد که مقاومت مردم یک کشور، چگونه می تواند قدرتها را به تمکین خواسته های آن مردم وادار سازد .

5- از بین بردن اساس رژیم تحریم ها

براساس قطعنامه جدید شورای امنیت، اساس رژیم تحریم ها وکمیته تحریم شورای امنیت ازبین میرود . این موضوع اگرچه به تدریج انجام میشود اما دستاورد بسیارمهمی است. زیرا درواقع تمامی ساختارهای شکل گرفته در رابطه با تحریم ها درشورای امنیت و کمیته مربوط به اجرای تحریم ها بر اساس این قطعنامه حذف می گردند . همچنین بهانه برای تداوم تحریم های ناجوانمردانه خارج از قطعنامه های شورای امنیت  برای آمریکا و متحدانش از بین برده می شود.  

درمجموع می توان گفت اگرچه قطعنامه تصویب شده مطلوب ایران نیست اما بر اساس شرایط موجود و براساس مقدورات ایران این قطعنامه گشایش تازه ای درمناسبات سیاسی، اقتصادی ونظامی وامنیتی با اسیر کشورهای جهان محسوب می شود.

نکته مهم دیگر اینکه باید توجه داشت این قطعنامه باهمه مواردی که درآن است از لحاظ حقوق بین الملل مرزبندی مشخصی باتوافق  وین دارد. بنابراین اگر مواردی در قطعنامه باشد که درتوافق نیامده باشد ، نقض  احتمالی قطعنامه  توسط ایران به هر دلیل  نقض توافق وین به حساب نمی آید.

مسعود بازدید : 91 یکشنبه 06 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

دبیر هفته سلامت شهرستان زنجان در حاشیه افتتاح نمایشگاه هفته سلامت در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان از دایر شدن 13 غرفه در این نمایشگاه خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه با حضور 16 واحد برگزار می‌شود.خبرگزاری فارس: نمایشگاه هفته سلامت در زنجان افتتاح شد

وی از حضور معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در نمایشگاه هفته سلامت خبر داد و اضافه کرد: واحدهای کارشناسی مرکز بهداشت هم در این نمایشگاه حضور دارند.

مریم مغانلو ساعات بازدید نمایشگاه هفته سلامت زنجان را 9 تا 13 و 16 تا 19 اعلام و تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت دو روز دایر خواهد بود.

وی اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه را نسبت به ایمنی غذای مصرفی از اهداف نمایشگاه برگزار شده عنوان کرد و افزود: این هشدارها از مزرعه تا سفره اعمال می‌شود.

کارشناس آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان زنجان با بیان اینکه برخی واحدهای صنعتی فعال در عرصه تغذیه از جمله شیر پگاه هم در نمایشگاه هفته سلامت حضور دارند، ادامه داد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی هم در این نمایشگاه غرفه دارد.

وی از برگزاری نمایشگاه عکس همزمان با نمایشگاه هفته سلامت در گالری فرهنگسرای امام خمینی با موضوع بهداشت روانی خانواده خبر داد و گفت: این نمایشگاه با 60 تا 70 عکس برگزار شده است.

مسعود بازدید : 79 چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

رضا خاتمی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت مدیره اتخادیه شرکت های تعاونی استان زنجان در ۱۰ تیر سال گذشته افزود: در حال حاضر با توجه به گذشته ۸ ماه از برگزاری این انتخابات هنوز  این انتخابات تائید نشده و به کلی همه فعالیت های تعاونیهای کشاورزی استان  تحت تاثیر قرار گرفته است.
http://media.mehrnews.com/old/Original/1392/09/13/IMG14205453.jpg

وی گفت: اداره کل تعاون با ممانعت از تائید انتخابات اتحادیه تعاونیهای استان زنجان  به رغم اعمال فرایند قانونی در انتخابات هئیت مدیره اتحادیه تعاونی های این استان، صحت این انتخابات از سوی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان تایید نمی شود.

خاتمی  افزود: متاسفانه با توجه به تایید صحت این انتخابات از  سوی مسولان کشوری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قانونی بودن این فرایند از سوی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید نمی شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی استان زنجان گفت:  انتخابات هیئت مدیره شرکت های تعاونی بر اساس این انتخابات از ۲۰ کاندیدا، هفت نفر به عنوان عضو اصلی هئیتمدیره اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی استان زنجان برگزیده شدند.

خاتمی افزود: هنوز علت اصلی تایید نشدن انتخابات هئیت مدیره اتحادیه تعاونی های کشاورزی این استان از سوی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اعضای ایناتحادیه تبیین نشده است.

مسعود بازدید : 91 چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

حجت‌الاسلام حسن صلاحی ظهر امروز در جلسه هماهنگی تجمع عظیم یمن تنها نمی‌ماند، ضمن محکوم کردن حملات بی‌رحمانه رژیم آل سعود به کشور یمن اظهار کرد: تجمع عظیم «یمن تنها نمی ماند» با حضور مردم و مسئولان برگزار خواهد شد.خبرگزاری فارس: تجمع عظیم «یمن تنها نمی ماند» در زنجان برگزار خواهد شد

وی با اشاره به اقدامات تبلیغات اسلامی استان زنجان در برگزاری این تجمع عظیم بیان کرد: در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم به مسئولان مساجد و هیئت امنای انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان زنجان همچنین ضمن تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اضافه کرد: این تجمع با هدف حمایت از مردم مظلوم یمن صورت می‌گیرد، از همین رو لازم است که با حضور باشکوهی صورت گیرد.

در ادامه مسئول فرهنگی امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان نیز ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود در یمن اظهار کرد: امامزاده سید ابراهیم (ع) به عنوان یکی از قطب‌های مذهبی زنجان همواره میزبان مراسم‌های بزرگی است.

اسد‌الله بیات با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان تصریح کرد: به دلیل شناخته شدن این مکان مقدس مردم همواره در برنامه‌های اجرایی در این مکان حضور فعالی داشته‌اند.

وی همچنین با تاکید بر حضور و فعالیت رسانه‌ها در این مراسم اضافه کرد: نقش رسانه ملی در این زمینه تاثیرگذار است، از همین رو درخواست می‌شود، صدا و سیما نسبت به انعکاس مراسم به صورت تیزر و همچنین زیرنویس اقدام کند.

در ادامه نیز سید جمال موسوی عضو هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان ضمن اعلام آمادگی هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان در همکاری برای برگزاری این مراسم تصریح کرد: باید در این زمینه از کمک‌های مردمی نیز بهره‌ گرفته شود.

گفتنی است، در این جلسه نمایندگانی از حسینیه اعظم زنجان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، هلال احمر و ستاد اقامه نماز زنجان نیز آمادگی خود را برای حضور و همکاری در این مراسم اعلام کردند.

به منظور جبران بخشی از خسارات وارده به کشور یمن در اثر حمله رژیم آل‌سعود به این کشور، هلال احمر استان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال آن به کشور خسارت دیده خواهد کرد.

مسعود بازدید : 89 سه شنبه 01 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

رئیس سابق هیئت شطرنج استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان اظهار داشت: هیئت شطرنج استان زنجان از ساختار منسجم و با نظمی برخوردار نیست و همین عامل موجب استعفای بنده از سمت رئیس هیئت شطرنج استان زنجان بوده است.خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج استان زنجان استعفاء کرد

سید اسماعیل موسوی تصریح کرد: رشته ورزشی شطرنج جزء ورزش‌های پر هزینه است و به همین علت در استان زنجان با استقبال کمی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اعزام هر ورزشکار در رشته ورزشی شطرنج به مسابقات استانی بیش از یک و نیم میلیون تومان هزینه لازم است، ابراز کرد: با توجه به اینکه هیچ حامی مالی برای این ورزش در استان زنجان وجود ندارد تنها حامی مالی ورزشکاران خانواده این افراد است.

رئیس سابق هیئت شطرنج استان زنجان ادامه داد: در زنجان جذب اسپانسر و حامی مالی برای رشته‌های ورزشی مانند شطرنج بسیار سخت و در واقع غیر ممکن است و در همین راستا دغدغه مالی مهمترین مشکل این هیئت ورزشی است.

موسوی با اشاره به فعالیت‌های هیئت ورزشی شطرنج در سال 93 اظهار داشت: کسب رتبه قهرمانی کشور توسط نگار محمدی آزاد در رده سنی زیر هشت سال در رشته شطرنج یکی از مهمترین افتخارات این هیئت در سال گذشته بوده است.

رئیس سابق هیئت شطرنج استان زنجان از برگزاری لیگ استانی برای اولین بار در استان زنجان خبر داد و گفت: لیگ استانی، برگزاری مسابقات پیشکسوتان استان و برپایی کلاس‌های آموزشی برای 10 نفر درسطح استان زنجان از جمله اقدامات انجام گرفته توسط هیئت شطرنج استان زنجان بوده است.

مسعود بازدید : 82 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

سونا صرفی امروز در گفت‌ و گو با خبرنگاران در زنجان با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در سطح استان اظهار داشت: این سامانه بارش‌هایی را به صورت خفیف طی 24 ساعت آینده موجب می‌شود. خبرگزاری فارس: زنجان اواخر هفته جاری بارانی می‌شود/بارش 13 میلی‌متری باران در زنجان طی 48 ساعت

وی از عبور سامانه بارشی از فردا خبر داد و اضافه کرد: وضعیت جوی استان طی چند روز آینده پایدار خواهد بود.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان از ورود یک سامانه بارشی به استان از روز چهارشنبه خبر داد و تصریح کرد: این سامانه بارش‌هایی را تا روز جمعه پیش رو موجب می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت بارندگی سامانه بارشی پیش رو گفت: انتظار می‌رود سامانه در راه، بارندگی قابل توجهی را برای استان زنجان داشته باشد.

صرفی دمای فعلی شهر زنجان را 14 درجه بالای صفر اعلام کرد و ادامه داد: این دما در مقایسه با دیروز در این بازه زمانی کاهش یافته است.

وی نوسان دمایی شهر زنجان را طی 24 ساعت گذشته 12 درجه عنوان کرد و افزود: این شهر طی این مدت دمایی بین پنج و 17 درجه بالای صفر را پشت سر گذاشته است.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه بالاترین دمای استان با 22 درجه  بالای صفر در ماهنشان ثبت شده است،گفت: پایین ترین دما هم در این بازه زمانی با چهار درجه بالای صفر گزارش شده است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد میزان بارش روز پنجشنبه در زنجان گفت: این شهر طی این شب 13 میلی‌متر بارندگی داشته است.

صرفی افزود: به جز زنجان دیگر ایستگاه‌ها بارش قابل توجهی را ثبت نکرده‌اند.

 

مسعود بازدید : 81 چهارشنبه 19 فروردین 1394 نظرات (0)

محور تهم – چورزق در استان زنجان بازگشایی شد .خبرگزاری فارس: محور تهم ـ چورزق همچنان مسدود است
مسئول مرکز مدیریت راه های استان زنجان گفت : این محور که بر اثر ریزش کوه از جمعه 14 فروردین مسدود شده بود ، با تلاش راهداران پاکسازی و بازگشایی شد
خوشکام افزود: حدود 40 راهدار با بکارگیری 20 دستگاه سنگین راهداری در مدت 6 روز توانستنداین مسیر را بازگشایی کنند .
وی گفت : از عصر امروز نیز تردد در مسیر تهم - چورزق بدون مانع خواهد بود اما مسافران باید با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط کامل از این محور عبور کنند .
مسئول مرکز مدیریت راه های استان زنجان افزود :‌ به دلیل محدویت های ترافیکی که قرار است در این محور اعمال شود ، توصیه ما این است تا حد امکان ، مسافران از محورهای جایگزین زنجان – طارم و سه راهی بناب استفاده کنند.

مسعود بازدید : 67 دوشنبه 10 فروردین 1394 نظرات (0)

بارش باران موجب آبگرفتگی و لغزندگی معابر در استان زنجان شده است . 
مسلمی ، کارشناس اداره کل هواشناسی گفت: این بارش ها همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود و در ارتفاعات نیز بارش ها به صورت برف است.
مسلمی افزود: این سامانه بارشی تا پس فردا در زنجان فعال است و در این مدت دمای هوا هم بین 4 تا 9 درجه کاهش می یابد.
کرامتی ، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان هم گفت: با ادامه بارش ها احتمال وقوع سیلاب وجود دارد و باغداران هم با توجه به وجود سرما ، مراقبت های لازم را از درختان هسته دار انجام دهند . 
رییس پلیس راه استان هم گفت: هم اکنون همه محورهای استان ازجمله زنجان – قزوین ، زنجان – تبریز، زنجان – طارم خیس و لغزنده است. 
سرهنگ شیرمحمدی از رانندگان خواست فاصله طولی را رعایت کنند و تا حد امکان از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند .
بارش باران از دیشب در سطح استان زنجان شروع شده و هم اکنون همه راه های ارتباطی این استان لغزنده است.
هم اکنون بارش باران در محور زنجان - قزوین تا کیلومتر 85 به صورت رگباری ادامه دارد. 
مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مه غلیظ در محورهای زنجان - طارم، زنجان - تهم - چورزق باعث کاهش دید افقی رانندگان شده است . 
خوشکام گفت : با توجه به اینکه جاده ها لغزنده است رانندگان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بیش از گذشته مصمم باشند تا حوادث ناگوار را برای خود و دیگران رقم نزنند . 

مسعود بازدید : 76 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

رزاق محمدی پنج‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد کمیسیون عمران و شهرسازی شورا اظهار داشت: بودجه پروژه‌های عمرانی در قالب بودجه شهرداری زنجان دیده می‌شود.خبرگزاری فارس: روند اجرایی پروژه‌های شهرداری زنجان کند شده است

وی به عدم تحقق بودجه مصوب شهرداری زنجان طی سال جاری اشاره و اضافه کرد: عدم تحقق بودجه روند اجرایی پروژه‌های عمرانی را کند کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان از تشکیل جلسات متعدد با شرکت‌های تعاونی در زنجان خبر داد و بیان داشت: این جلسات برای بررسی وضعیت 17 شهرک اقلیمی شهر زنجان برگزار شده است.

وی از پیگیری وضعیت شهرک‌های اقماری مانند نانوایان، نگین، شهرک غرب و کوی پونک خبر داد و گفت: این جلسات برای تسهیل حل مشکلات این شهرک‌ها و تحویل آنها به شهرداری انجام شده است.

محمدی به اجرای چندین پروژه در حوزه فضای سبز طی سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: با اجرایی شدن این پروژه‌ها 12 هکتار به فضای سبز شهری در زنجان اضافه شده است.

وی پیگیری پروژه زینبیه غربی را از دغدغه‌های مردم و مسئولان شهر زنجان اعلام کرد و افزود: اجرای 10 پل عابر پیاده هم از مصوبات شورا بوده است که با درصد بالایی از پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی برای جمع آوری و ساماندهی آب‌های سطحی مناطق مختلف شهر زنجان از جمله بافت فرسوده ادامه داد: این برنامه‌ریزی برای محله‌هایی مانند خان ناظم انجام شده است.

مسعود بازدید : 77 شنبه 02 اسفند 1393 نظرات (0)

ناصر مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه علاوه بر شرکت در اختتامیه نخستین جشنواره ملی حضرت زینب(ع)، در دو برنامه دیگر نیز حضور خواهد داشت.

وی یادآورشد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه هنرستان هنرهای زیبای زنجان شرکت می کند.

مقدم اظهار کرد: نشست با منتخبین اصحاب فرهنگ و هنر از دیگر برنامه هایی است که علی جنتی در آن حاضر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مراسم اختتامیه جشنواره ملی شکوه شکیبایی، ساعت 15 و 30 دقیقه روز سه شنبه در محل فرهنگسرای امام خمینی(ره) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و ائمه جمعه شهرستان ها برگزار خواهد شد.

مسعود بازدید : 61 سه شنبه 28 بهمن 1393 نظرات (0)

بهمن اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان اظهار داشت: درخت اُرس، جزو گونه‌های سوزنی برگ بومی ایران و استان زنجان محسوب می‌شود که عمدتاً درمناطق کوهستانی و مرتفع رشد می‌کند به طوری که جنگل‌های اُرس در دامنه جنوبی رشته کوه‌های البرز و زاگرس از غرب تا شرق کشور گسترده شده است.

وی تصریح کرد: ارتفاعات طارم و ماهنشان، از رویشگاه‌های اصلی درخت اُرس در استان زنجان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ابراز کرد: درخت اُرس، دیرزیست، همیشه سبز، مقاوم و پایدار در ناملایمات طبیعی بوده و توان اکولوژیکی زیادی برای سازگاری با شرایط محیطی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: درخت اُرس، جزو ذخایر ژنتیکی کشور محسوب می‌شود و قطع آن بر اساس قانون حفاظت و حمایت از ذخایر ژنتیکی وجنگلی کشور ممنوع است.

اسکندری از انتخاب درخت اُرس- سرو کوهی- به عنوان نماد منابع طبیعی استان زنجان خبر داد و گفت: نماد ترویجی درخت ارس، اسفندماه امسال و همزمان با هفته منابع طبیعی در زنجان رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  بیشتر جنگل‌های اُرس در شرایط اکولوژیکی بسیار سخت مستقر هستند و در حال حاضر ارزش و اهمیت اصلی این گونه در بحث قابلیت‌ها و ارزش‌های زیست محیطی و ژنتیکی آن بوده و با توجه به اینکه این درخت دارای پراکنش کمی در دنیا است و از طرفی به دلایل متعددی زادآوری آن به سختی انجام می‌شود چنین به نظر می‌رسد که حفاظت و نگهداری از باقی مانده جنگل‌های اُرس در استان زنجان لازم و ضروری باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: اُرس به عنوان یکی از درختان جنگلی در سطح استان زنجان مطرح بوده که در ارتفاعات ماهنشان به صورت پراکنده و در جنوب رشته کوه البرز به صورت انبوه و نیمه انبوه وجود دارد

مسعود بازدید : 62 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

مرتضی صفری ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مردم استان زنجان همچون سال‏های گذشته برای دفاع و پاسداشت آرمان‏ها و ارزش‏ های نظام اسلامی به صحنه آمده و دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده وراهپیمایی ۲۲ بهمن را در حمایت از نظام و انقلاب و رهبری معظم برگزار کردند.

 وی اظهار داشت: در راستای پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن، شبکه تلویزیونی اشراق در قالب برنامه زنده ی  تلويزيوني"  حماسه حضور " راهپيمايي روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ را از ساعت ۸ صبح بصورت زنده و مستقيم به مدت ۲۴۰ دقیقه با استفاده از ۹ دوربين و همچنين توسط بالگرد پخش کرد. 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: پخش كامل راهپيمايي در تمامي طول مسير تعيين شده، پخش اطلاعيه ها، گزارش مردمي، پخش سرود هاي حماسي با حضور هنرمندان در استوديو ، حضور مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، ارتباط با ائمه جمعه شهرهاي استان از بخش هاي مختلف اين برنامه بود .

صفری تاکید کرد: برنامه  زنده ی"  یاز گلدی   " عنوان برنامه راديويي ويژه روز ۲۲ بهمن بود كه به مدت ۱۸۰ دقيقه در صبح روز۲۲بهمن از ساعت ۸:۳۰ تا اذان ظهر از راديو زنجان که با آیتم هایی چون گزارش مردمي، مراسم راهپيمايي، پخش اطلاعيه‌هاي راهپيمايي، پخش پيام مسئولان ،ارتباط با شبكه هاي سراسري، موسيقي با كلام و بي كلام، پخش بيانيه راهپيمايي ۲۲ از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان بود.

وی در ادامه گفت: در حوزه اطلاعات و اخبار تهیه و پخش ۱۰گزارش خبری،ارتباط با شبکه خبر۲ مورد، پوشش راهپیمایی ۲۱ شهر، ۶۰ روستای استان زنجان، و پخش ۷۰ دقیقه خبراز مهمترین برنامه های پخش شده توسط صدا و سیمای مرکز زنجان بود.مرتضی صفری ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مردم استان زنجان همچون سال‏های گذشته برای دفاع و پاسداشت آرمان‏ها و ارزش‏ های نظام اسلامی به صحنه آمده و دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده وراهپیمایی ۲۲ بهمن را در حمایت از نظام و انقلاب و رهبری معظم برگزار کردند.

 وی اظهار داشت: در راستای پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن، شبکه تلویزیونی اشراق در قالب برنامه زنده ی  تلويزيوني"  حماسه حضور " راهپيمايي روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ را از ساعت ۸ صبح بصورت زنده و مستقيم به مدت ۲۴۰ دقیقه با استفاده از ۹ دوربين و همچنين توسط بالگرد پخش کرد. 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: پخش كامل راهپيمايي در تمامي طول مسير تعيين شده، پخش اطلاعيه ها، گزارش مردمي، پخش سرود هاي حماسي با حضور هنرمندان در استوديو ، حضور مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، ارتباط با ائمه جمعه شهرهاي استان از بخش هاي مختلف اين برنامه بود .

صفری تاکید کرد: برنامه  زنده ی"  یاز گلدی   " عنوان برنامه راديويي ويژه روز ۲۲ بهمن بود كه به مدت ۱۸۰ دقيقه در صبح روز۲۲بهمن از ساعت ۸:۳۰ تا اذان ظهر از راديو زنجان که با آیتم هایی چون گزارش مردمي، مراسم راهپيمايي، پخش اطلاعيه‌هاي راهپيمايي، پخش پيام مسئولان ،ارتباط با شبكه هاي سراسري، موسيقي با كلام و بي كلام، پخش بيانيه راهپيمايي ۲۲ از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان بود.

وی در ادامه گفت: در حوزه اطلاعات و اخبار تهیه و پخش ۱۰گزارش خبری،ارتباط با شبکه خبر۲ مورد، پوشش راهپیمایی ۲۱ شهر، ۶۰ روستای استان زنجان، و پخش ۷۰ دقیقه خبراز مهمترین برنامه های پخش شده توسط صدا و سیمای مرکز زنجان بود.

مسعود بازدید : 69 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

راهپیمایی 22 بهمن زنجان امسال مردم استان با حضور اقشار مختلف مردم زنجان در حمایت از نظام و انقلاب و رهبری برگزار شد.

راهپیمایی زنجان با حضور اقشار مختلف مردم شامل کارگر و کارمند، استاد و دانشجو، معلم و دانش آموز، کسبه و بازاری، بزرگ و کوچک و زن و مرد و ... همه اقشار مردم برگزار شد.خبرگزاری فارس: فریاد «مرگ بر آمریکا» دیار زنجان را فرا گرفت/حضور حماسی مردم زنجان در راهپیمایی 22 بهمن

سخنران ویژه مراسم راهپیمایی در زنجان حجت‎الاسلام شهیدی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

مردم استان زنجان همچون سال‏های گذشته برای دفاع و پاسداشت آرمان‏ها و ارزش‏های نظام اسلامی به صحنه آمده و دین خود را به نظام اسلامی ادا کردند.

مردم زنجان امروز در جای این استان با حضور حماسی و یکپارچه خود بار دیگر بر ایستادگی در مقابل دشمنان نظام و انقلاب و حفظ و حراست از انقلاب و تبعیت از رهبر معظم انقلاب تاکید کردند.

ویژه برنامه‏هایی نیز در طول مسیر برگزاری راهپیمایی در زنجان و شهرهای مختلف برگزار شد که محکومیت هتک حرمت به پیامبر گرامی اسلام از مهم‎ترین برنامه‎های امسال راهیپمایی بود.

مردم زنجان بار دیگر اقدام نشریه «شارلی ابدو» را در توهین به پیامبر گرامی اسلام(ص) با مشت‎های گره کرده و با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر فرانسه» اعلام کردند.

سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گسترده مردم جشن گرفته شد و مردم متدین و همیشه در صحنه نظام اسلامی امسال نیز اقتدار نظام اسلامی را در عرصه‏های مختلف به نمایش گذاشتند و در سالروز گرامیداشت سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم بار دیگر در صحنه دفاع از ارزش‏ها و آرمان‏های انقلاب اسلامی حاضر شدند.سی و ششمین راهپیمایی مردم زنجان با حضور با شکوه و گسترده مردم در حمایت از نظام و انقلاب و رهبری و با شکوه‌تر از سال‌های قبل در لبیک به ندای رهبری برگزار شد. راهپیمایی امسال با توجه به قرار گرفتن در شرایط ویژه از حساسیت و اهمیت خاصی برای مردم و مسئولان برخوردار بود که مردم با درک این حساسیت در صحنه حاضر شدند.

*مراسم راهپیمایی مردم زنجان امروز در بیش از 50 شهر و روستای استان زنجان با شکوه تر از سالهای قبل برگزار شد.

*برگزاری جشنواره "فجر قرآن"  در حاشیه راهپیمایی بزرگ مردم زنجان برگزار شد. در این جشنواره راهپیمایان قرآن خواندند و جایزه گرفتند که با استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوانان مواجه شده بود.

*نقاشی زنده لحظه ورود امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به خاک میهن نیز از دیگر حاشیه‌های راهپیمایی مردم زنجان است. نقاشی زنده لحظه ورود امام خمینی (ره) با استقبال خود کودکان و نوجوانان در میدان چهار راه انقلاب زنجان برگزار شد.

*پرچم آمریکا و اسرائیل همچون سال‌های گذشته در مراسم راهپیمایی 22 بهمن و با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل زنجانی‌های به آتش کشیده شد.

*برگزاری جشن "نشاط بهمن" نیز در حاشیه راهپیمایی با شکوه مردم زنجان برگزار شد. در این مراسم که از سوی معاونت فرهنگی شهرداری زنجان تدارک دیده شده بود برای حاضران نمایش و اجرای موسیقی به صورت زنده برگزار شد.

*سرمای هوای زنجان نیز نتوانست جلوی موج حضور مردم در راهپیمایی را بگیرد و مردم از ساعت‌ها قبل از راهپیمایی در مسیرهای مختلف حاضر شده بودند. حتی در برخی مناطق با وجود بارش مردم در صحنه حاضر شدند و به ندای رهبر معظم انقلاب در حمایت از نظام و انقلاب لبیک گفتند.

*شعارهای مختلفی امروز از سوی مردم زنجان سر داده شد که برخی از آنها عبارت بودن از ما همه مطیع رهبریم، لبیک یا امام خامنه‌ای، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، 22 بهمن یوم الله، لبیک یا محمد، حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی، زنجانیلار اویاخدور انقلابا دایاخدور، زنجانیلار قان ورر ولایت جان ورر، فریاد هر زنجانی مرگ بر آمریکا، فریاد هر زنجانی مرگ بر اسرائیل، خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است بار دیگر حمایت خود را از نظام و انقلاب و اطاعت از رهبری اعلام کردند.

*نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار زنجان، فرمانده سپاه استان زنجان، فرمانده نیروی انتظامی استان، رئیس کل دادگستری استان، محمد اسماعیلی نماینده مردم و زنجان و طارم در مجلس و مدیران و مسئولان و ... در پیشاپیش صف راهپیمایان زنجان حرکت کردند.

مسعود بازدید : 66 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

ناصر مقدم شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مطالبات هنرمندان و اصحاب رسانه از رئیس جمهور به استان این مهم در استان مصوب شد.

وی اظهار داشت: در استان زنجان بزرگترین تالار بزرگ شهر را راه اندازی احداث می شود و همایش های ملی و بین المللی در این تالار برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سال آینده کلنگ این تالار به زمین زده می شود.

مقدم زیر بنای این تالار بزرگ شهر را 12 هزار متر مربع عنوان کردوافزود: با احداث این تالار زنجان وجهه خوب و زیبایی را به خود می گیرد.

وی در ادامه از صدور دو مجوز نشریه در استان زنجان خبر دادو گفت: نشریه بهار رحمت و باران امید که هر دو هفته نامه هستند مجوز انتشار برای آنها صادر شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشد اسلامی استان زنجان  از تشکیل کار گروه فرهنگ و هنر و ادبیات توسط اداره کل در استان خبر دادوافزود: این کار گروه با حضور متخصصین و صاحبنظران در حوزه فرهنگ هنر تشکیل می شود.

مقدم گفت: تشکیل این کار گروه به تقویت فرهنگ استان بسیار کمک خواهد کرد.

مسعود بازدید : 52 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

زعفر افشاری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تا پایان آذر ماه امسال 88 پرونده تخلف در محاکم قضایی تشکیل شده است، اظهار داشت: 2 فقره پرونده از 88 پرونده تشکیل شده مربوط به نگهداری غیرمجاز پرندگان، یک فقره مربوط به چرای غیرمجاز دام، 4 فقره مربوط به صید غیرمجاز آبزیان، 14 فقره مربوط به شکار غیرمجاز پرندگان، 14 فقره مربوط به شکار غیرمجاز پستانداران و 18 فقره مربوط به زنده گیری پرندگان است.

وی تصریح کرد: 3 پرونده از 88 پرونده تخلف تشکیل شده در مراجع قضایی مربوط به زنده گیری پستانداران، 13 فقره مربوط به شروع به صید و شکار و 9 فقره مربوط به نگهداری و حمل غیرمجاز سلاح و مهمات بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: 430 تیر فشنگ ساچمه، 110 تیر فشنگ چارپاره، 114 تیر فشنگ گلوله زنی، 6 تیر گلوله جنگی و 8 تیر فشنگ تک گلوله تا پایان آذر ماه امسال از متخلفان کشف و ضبط شد.

وی ابراز کرد: نیروهای یگان حفاظت حفاظت محیط زیست استان زنجان 39 رشته تور زنده گیری پرندگان، 9 دستگاه دوربین چشمی، 8 دستگاه پروژکتور، یک قبضه قداره، 2 قبضه چاقو، یک دستگاه ابزار فشنگ پرکن، 3 رشته تور دیواری ماهیگیری و 50 عدد قفس از شکارچیان متخلف کشف کردند.

افشاری خاطرنشان کرد: یک دستگاه جیپ، 2 دستگاه خودروی سواری و یک دستگاه تراکتور متخلفان توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان توقیف شد.

وی تصریح کرد: 32 قبضه اسلحه مجاز و غیر مجاز در 9 ماه نخست امسال از متخلفان کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان در مورد میزان جزای نقدی و غیرنقدی شکارچیان متخلف عرصه طبیعت به تسنیم گفت: بر اساس قوانین کمترین جزای نقدی برای متخلفان یک میلیون و 500 هزار ریال تا 6 سال و 6 ماه حبس است.

مسعود بازدید : 54 چهارشنبه 28 آبان 1393 نظرات (1)

همایش بسیج و رسانه ظهر امروز با حضور سردار شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه، سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، مرتضی صفری مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان، حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت‌الاسلام علی متین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان، مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و نشریات استان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

خبرگزاری فارس: همایش بسیج و رسانه در زنجان برگزار شد

همایش بسیج و رسانه در زنجان با فعالیت چهار کارگاه تخصصی این همایش را برگزار می‌کنند، تصریح کرد: کارگاه‌های «بسیج، رسانه و مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری»، «بسیج رسانه و اقتصاد مقاومتی»، «بسیج، رسانه و مقابله با پدیده ماهواره»، »بسیج، رسانه و مقابله با اسلامی آمریکایی» برگزار شد.

در این همایش هر یک از کارگروه‌ها مطالب پیشنهادی خود را در زمینه تقویت عملکرد بسیج با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها اعلام کردند.

همچنین در پایان بیانیه کلی همایش قرائت شد که در آن بر اجرایی شدن گفتمان انقلابی مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید شد.

 در این مراسم از رسانه‌های فعال استان در زمینه فعالیت‌های بسیج نیز تقدیر شد.

مسعود بازدید : 70 شنبه 24 آبان 1393 نظرات (0)

سید موسی متوسلین امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران زنجان اظهار داشت: اجرای طرح صدور شناسنامه مکانیزه از سال 89 همزمان با سراسر کشور در زنجان آغاز شده است.

خبرگزاری فارس: صدور 169 هزار شناسنامه مکانیزه در زنجان

وی با اشاره به اینکه شناسنامه‌های مکانیزه برای افراد واجد شرایط صادر می‌شود، اضافه کرد: افرادی که شناسنامه‌های آنها مفقود، دچار پارگی شده و یا اطلاعات شناسنامه تغییر پیدا کرده، واجد شرایط دریافت شناسنامه مکانیزه هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان همچنین 15 ساله‌های تمام را نیز از دیگر واجدین شرایط برای دریافت شناسنامه مکانیزه اعلام کرد و گفت: با این وجود هنوز فراخوان عمومی برای تعویض شناسنامه‌های قبلی داده نشده و تا زمان اعلام آنها معتبر هستند.

این مسئول با ارائه گزارشی از تعداد شناسنامه‌های صادر شده در استان زنجان، اضافه کرد: مهر ماه امسال 3 هزار و 819 جلد شناسنامه در استان صادر شده است.

وی همچنین تعداد شناسنامه‌های صادر شده طی هفت ماهه سال جاری را نیز 26 هزار و 548 جلد اعلام کرد و گفت: در مجموع از سال 89 تاکنون 169 هزار شناسنامه در استان صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از این شناسنامه‌ها مزایای بسیاری برای شخص دارد، تصریح کرد: شناسنامه‌های مکانیزه از نظر امنیتی، ضریب بسیار بالایی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه شناسنامه‌های مکانیزه دارای طراحی جدید و به روز هستند، یادآور شد: پس از صدور این شناسنامه‌ها خطاهای نوشتاری به حداقل رسیده است.

متوسلین با اشاره به برخی از ویژگی‌های شناسنامه‌های مکانیزه، خاطرنشان کرد: اسکن عکس، دارا بودن هولوگرام و زمینه امنیتی و عدم امکان جعل از دیگر مشخصات شناسنامه‌های مکانیزه است.

وی متذکر شد: طراحی نوع خاص کاغذ و طراحی خاص شناسنامه‌ها به گونه‌ای که امکان تغییر و استفاده مجرمانه در آن وجود نداشته باشد، از دیگر ویژگی‌های شناسنامه‌های مکانیزه است.

مسعود بازدید : 64 شنبه 24 آبان 1393 نظرات (0)

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به مختومه شدن 130 پرونده در زمینه تخلف "تقلب " در تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت:در شهرستان زنجان تعداد 116 فقره، شهرستان ابهر تعداد 12 فقره و شهرستان خدابنده تعداد 2 فقره پرونده تقلب وارد شده بود.

ممیزی افزود:پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی پرونده های ورودی مختومه شده اند.

وی خاطر نشان کرد :بر اساس آراء صادره از سوی شعب تعزیرات حکومتی استان متخلفین این پرونده ها به پرداخت جزای نقدی بالغ بر 2 میلیارد ریال در حق صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران محکوم شدند.

گفتنی است ؛در استان بیشترین تخلف در زمینه تقلب در کسب مربوط به اصناف، شرکتها و واحدهای تولیدی می باشد.

مسعود بازدید : 57 جمعه 23 آبان 1393 نظرات (0)

اقتصاد جوامع میزان توسعه‌یافتگی و تولید در کنار بهره‌وری و رشد را در آن کشور نشان می‌دهد.

در عصر حاضر رشد و توسعه اقتصادی به عنوان نخستین راهبرد توسعه‌ای کشورها مورد تاکید قرار دارد. با نگاهی به کشورهای توسعه‌یافته دنیا درمی‌یابیم توجه به بخش اقتصاد در واقع افزایش قدرت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را نیز منجر خواهد شد.

خبرگزاری فارس: بیکاری دغدغه‌ای آزاردهنده برای جوانان زنجانی / رونق تولید، قفل‌گشای مشکلات اقتصادی استان زنجان

با توجه به اهمیت این بخش وضعیت فعلی اقتصاد کشورمان با وجود دارایی از مواهب اقتصادی متعدد هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است. اقتصاد کشورمان از اهداف تدوین شده برای سال 1404 دور است و رسیدن به آن نیز بعضا با دشواری همراه خواهد بود و نیازمند فعالیت جهادی است. استان زنجان نیز در بخش اقتصادی استانی متوسط در کشور محسوب می‌شود و در برخی شاخص‌های اقتصادی نیز استان موفقی نیست.

با توجه به ظرفیت‌هایی که در بخش اقتصادی این استان وجود دارد بهره‌برداری و ایجاد ارزش افزوده لازم و مورد نیاز، هنوز به شکل مناسبی محقق نشده است. شاید امروز از هر شهروند زنجانی در مورد مهم‌ترین مشکل اقتصادی استان سوال بپرسیم، به بیکاری و عدم تناسب در دخل و خرج خانواده خود اشاره کنند.

موضوع کار یک معضل فراگیر و مهم در اقتصاد کشور شده و استان و شهر زنجان نیز به این معضل مهم اقتصادی گرفتار است.

باید پرسید برای رهایی از این معضل باید چه اقدامی انجام داد؟ مشخص است برای بهبود شاخص‌‌های اقتصادی باید تولید کشور حمایت شود و ساختار اقتصادی معیوب حاکم بر آن که فعالیت در حوزه خدمات و دلالی را دارای سود بیشتر نسبت به تولید می‌کند، تغییر داد.

رشد اقتصادی با کاهش نرخ بیکاری ارتباط مستقیم دارد. برای تحقق این هدف باید به بخش تولید و تولیدکننده در استان زنجان کمک کرد تا مشکلات اقتصادی ازجمله نرخ بیکاری کاهش یابد.

در حال حاضر نرخ بیکاری استان زنجان تک‌رقمی شده است اما بسیاری از توده مردم که در خانواده خود با این معضل اقتصادی مواجه‌اند، شاید برایشان باور این اعداد و ارقام سخت باشد.

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان زنجان در فصل تابستان را 8.7 درصد اعلام کرده است. هر چند این نرخ در نقاط شهری به تفکیک ارائه نشده اما نرخ بیکاری شهری استان نسبت به میانگین کشور زیاد است.

در شرایط فعلی حمایت از تولید و تولیدکنندگان باید اولویت و راهبرد نخست کشور باشد، چراکه امروزه حل مشکلات اقتصادی استان و کشور در دستان فعالان اقتصادی است.

در حال حاضر پایشی از وضعیت واحدهای تولیدی در استان صورت گرفته و نتایجی نیز اعلام شده است. این واحدهای تولیدی که در سال‌های گذشته دچار مشکلاتی شده‌اند نیازمند یاری و کمک دولت هستند تا مسیر را برای کاهش مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری جوانان زنجانی هموار کنند.

با وجود طرح سنجش و پایش واحدهای صنعتی استان برنامه خاصی برای انجام اقدامات لازم ارائه نشده و هنوز مسیر مشخصی برای کاهش مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی ارائه نشده است.

کارآفرینان در مقطع کنونی همانند کلیدی هستند که می‌تواند قفل اشتغال در اقتصاد زنجان را باز کنند و هزاران جوان زنجانی که گرفتار بیکاری هستند را نجات دهند.

فعالان اقتصادی با مشارکت‌های اقتصادی خود موجب افزایش اشتغالزایی در سطح استان خواهند شد. این توسعه مشارکت‌ها می‌تواند در طرح‌ها و پروژه‌های عمران شهری نیز تعریف شود تا موجب توسعه اشتغال در کوتاه‌مدت شود.

در این حوزه شهر زنجان و شهرهای استان بسیار ضعیف و بی‌برنامه عمل کرده‌اند. در یک سال اخیر انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد تعاون ناجا برای انجام پروژه‌های بزرگ و دارای ابعاد اقتصادی بزرگ رسانه‌ای شد اما تا به امروز خبری از آن نیست.

در این بین تولید، می‌تواند مهم‌ترین ارزش افزوده را برای اقتصاد زنجان داشته باشد. تولیدی که هر چند بیشتر بر پایه تولیدات بخش معدنی است اما تغییر مسیر توسعه اقتصادی استان به صنایع پاک توسط مدیران اقتصادی استان تعریف شده است.

با توجه به این موضوع باید تاکید کرد امروزه با ایجاد حساسیت‌های بی‌مورد موجب وارد شدن خسارت به تولید و ارزش افزوده و درآمدزایی استان در بخش معدن شده‌ایم. به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت فعلی استان، نیازمند کمک به تولید هستیم و باید با لحاظ کردن دغدغه‌‌های زیست محیطی به توسعه اشتغال در استان کمک کرد.

اشتغالزایی، رفاه، امنیت اجتماعی و در نتیجه رشد و توسعه در گرو توسعه اقتصادی است که آن نیز در گرو توسعه تولید است.

باید به تولید پرداخت و محصولاتی رقابت‌پذیر در دنیا ارائه کرد. مادامی که بیکاری وجود دارد معضلات اجتماعی وجود خواهد داشت، بنابراین برای رفع چنین معضلاتی تنها راه، حمایت از بخش تولید است. تاکید بر این نکته حائز اهمیت است که حمایت از بخش تولید نباید شعاری باشد.

مسعود بازدید : 74 پنجشنبه 22 آبان 1393 نظرات (0)

هدی عباسی بعد از ظهر امروز در جلسه پیگیری مصوبه قطب IT استان زنجان اظهار داشت: بحث اشتغال و کسب و کار دو مبحث مهم برای مردم استان زنجان است که برای تحقق این امر به برنامه‌ریزی مناسبی نیاز است.خبرگزاری فارس: ضرورت راه‌اندازی دفاتر مجازی در زنجان

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود در حوزه فناوری اطلاعات چهار هسته مختلف در زنجان راه‌اندازی شود، گفت: ایجاد هسته دانشجو به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی یکی از هسته‌های پیشنهادی در این حوزه است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان هسته مشاوران استانی و هسته‌ سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه گذاری را از دیگر هسته‌های پیشنهاد شده اعلام کرد و افزود: همچنین تشکیل هسته‌ای برای بیان دیدگاه دولت مردان از دیگر هسته‌های پیشنهادی در این زمینه است.

این مسئول با اشاره به اینکه باید در حوزه فناوری اطلاعات و تبدیل استان زنجان به قطب IT فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد، بیان داشت: آموزش‌ها باید به سمت آموزش شهروند الکترونیک حرکت کند تا جامعه به راحتی این مسئله را بپذیرد.

عباسی با اشاره به اینکه برای تبدیل شدن به قطب IT باید نیروی زیرساختی قطب IT در زنجان وجود داشته باشد، یادآور شد: ظرفیت‌های لازم در این حوزه در جهاد دانشگاهی زنجان وجود دارد.

وی بر ضرورت راه‌اندازی دفاتر مجازی در زنجان اشاره کرد و بیان داشت: برای تبدیل شدن استان زنجان به قطب IT باید برنامه‌ریزی‌ها به صورت جدی و دقیق انجام شود.

مسعود بازدید : 62 پنجشنبه 22 آبان 1393 نظرات (0)

رحیم حاج‌نایبی بعد از ظهر امروز در مراسم روز ملی نان با اشاره به اهمیت بالای صنف نانوایان در کشور اظهار داشت: صنف نانوایان یکی از صنف‌های مورد اعتماد و احترام مردم است.خبرگزاری فارس: لزوم ایجاد نانوایی در شهرک‌های اقماری زنجان

وی با اشاره به اینکه آخرین نرخی که به صنف نانوایان داده شده است در تاریخ 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 است، افزود: در این مدت زمانی که از این مصوبه کمیته نرخ‌گذاری نان سپری شده عامل‌های انرژی و دستمزد کارگران، مواد اولیه و ... افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به وجود یک هزار و 400 نانوا در سطح استان زنجان گفت: نیازمند وجود نانوایی به خصوص در صنف سنگک در شهرک‌های اقماری نظیر شهرک بسیجیان، گلشهر کاظمیه، پونک و ... هستیم.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان به افرادی که در این زمینه قصد تغییر کاربری دارند اشاره و خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند به صنف تولید نان سنگکی مراجعه کرده و فعالیت خود را در این زمینه که یکی از کمبود‌های شهرستان است آغاز کنند.

حاج‌نایبی عدم ابلاغ نرخ صنف نانوایان و پائین بودن سهمیه آرد را از جمله مشکلات این صنف عنوان کرد و افزود: امیدواریم گام‌های خوبی در راستای حل این مشکلات برداشته شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان یکی از تاثیر‌گذار‌ترین استان‌ها در تولید نان و گندم است، ادامه داد: استان زنجان نخستین صادر‌ کننده نانوا در کشور است.

این مسئول همچنین به فعالیت 110 نانوا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سال جاری اشاره کرد و گفت:  این نانوایان در این ایام به صورت شیفتی و شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به مردم بودند.

مسعود بازدید : 74 پنجشنبه 22 آبان 1393 نظرات (0)

به گزارش خبرنگاران خسرو سلجوقی روز پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبه تبدیل شدن زنجان به قطب IT کشور، افزود: تا کنون در چند نقطه از دنیا، برای راه اندازی مجموعه هایی همچون 'سیلیکون ولی' (منطقه اقتصادی در آمریکا که بسیاری از شرکتهای مطرح انفورماتیک جهان در آن مستقر شده اند) اقدام شده اما تمامی آنها با شکست مواجه شده اند.

وی یادآورشد: برای آنکه بتوان نمونه چنین شرکت های فعال در عرصه الکترونیک و فناوری اطلاعات را در ایران راه اندازی کرد، باید نقاط ضعف کشورهایی را که در این زمینه اقدام کرده و با شکست مواجه شده اند، بررسی کرد.

سلجوقی اظهار کرد: امروز در ایران چندین منطقه ویژه آزاد اقتصادی وجود دارد، اما در عمل کارآیی همگی آنها به اندازه یک منطقه آزاد امارات نیست.

عضو هیات عامل فناوری اطلاعات ایران گفت: باید برنامه ریزی واقدامات بر اساس آینده پژوهی و متناسب با نیازهای آینده باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در آمریکا، تا سال 2045، باید سه درصد اقتصاد این کشور مبتنی بر درآمدهای حاصل از بخش کشاورزی، چهار درصد صنعت و 93 درصد خدمات باشد.

سلجوقی با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی ها را بر اساس نیاز خدمات و پیشرفت این بخش پیش برد، ادامه داد: بر اساس مطالعاتی که در سطح جهان انجام شده است، میزان برگشت سرمایه در بخش کشاورزی چهار تا 12 درصد، صنعت 10 تا 20 درصد، فناوری پیشرفته 40 درصد، امور نظامی 50 درصد، امور سیاسی 100 درصد، مواد مخدر 300 درصد و تحقیق و توسعه سه هزار درصد است.

نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هنوز R&D ( تحقیق و توسعه ) که رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم حرکت در این مسیر تاکید کرده اند، را متوجه نشده ایم، گفت: باید متوجه بود که بدون R&D نمی توان برای آینده کشور برنامه ریزی کرد و منتظر پیشرفت های بخش های مختلف کشور بود.

وی اضافه کرد: در کشورهای توسعه یافته، یک درصد جامعه را کارآفرینان تشکیل می دهند و مسوولان 99 درصد باقی مانده را به سمت زیرمجموعه آنان هدایت می کنند.

سلجوقی تاکید کرد: باید کارآفرینان را شناسایی و فضای مناسب برای رشد و شکوفایی آنان را فراهم و باقی افراد را به سوی کارآموزی از آنان هدایت کرد.

عضو هیات عامل فناوری اطلاعات ایران گفت: در کشور موضوعی به نام فرشتگان کارآفرین و سرمایه گذاران خطر پذیر را نداریم.

وی افزود: یکی از خلاهای موجود در کشور وجود بانک هایی است که به کارآفرینان بها دهند و به آنان کمک کنند.

سلجوقی یادآورشد: مراکز رشد، محلی همچون انکوباتور ( دستگاههای مخصوص نگهداری نوزادان نارس) هستند که باید در آنها شرکت های کارآفرین تازه تاسیس مستقر شوند، تولیدات و محصولات این شرکت ها با بازار منطبق شده و مدت کوتاهی در آن مستقر باشند.

نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شرکت های کارآفرین پس از خروج از مراکز رشد وارد پارک های علم و فناوری می شوند، مدت حضور در مراکز رشد را سه سال و در پارک های علم و فناوری را نا محدود عنوان کرد.

وی به راه اندازی شهرک صنعتی الکترونیک و IT در زنجان اشاره کرد و شهرک ها را دارای تعداد قابل توجهی دانشگاه، مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و نمایشگاه خواند.

سلجوقی کریدورهای فناوری اطلاعات را جامعه ای بزرگتر از شهرکها خواند و یادآورشد: در کریدور ها زندگی و تمام اقدامات مسوولان و مردم با فناوری اطلاعات گره خورده است.

عضو هیات عامل فناوری اطلاعات کشور به وجود 161 مرکز رشد و 34 پارک علم و فناوری در کشور اشاره کرد و گفت: ایران از لحاظ کمی در بخش فناوری اطلاعات مشکلی ندارد، اما باید میزان پیشرفت کیفی این بخش را نیز ارزیابی کرد.

وی به مجوزهای صادر شده برای راه اندازی شهرک های فناوری اطلاعات و الکترونیک در کشور اشاره کرد و تنها منطقه دارای ظرفیت راه اندازی این شهرک و کریدرو فناوری اطلاعات را تهران برشمرد.

سلجوقی به ویژگی های توسعه مبتنی بر تولید اشاره کرد و پیشران آن را به ترتیب سرمایه، نیروی کار ماهر و واحدها تولیدی و صنعتی خواند.

نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ساختارهای مورد نیاز چنین پیشرفتی، راه اندازی دانشگاه های مهندسی، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی است.

وی ادامه داد: این درحالی است که برای دستیابی به توسعه مبتنی بر دانش در وهله نخست باید نوآوری داشت، سپس نیروی انسانی کارآفرین تربیت و واحدهای تحقیق و توسعه و شرکت های دانش بنیان تاسیس کرد.

سلجوقی افزود: برای چنین پیشرفتی ساختارهایی همچون دانشگاه های کارآفرین، مراکز رشد، شهرک های علم و فناوری و در نهایت مناطق ویژه یا کریدورهای علم و فناوری باید ایجاد شود.

عضو هیات عامل فناوری اطلاعات ایران بر لزوم مطالعه بر روی نیاز بازار جهانی تاکید کرد و خواستار راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شد.

وی یادآورشد: شبکه ملی اطلاعات موجب به اشتراک گذاری و گردش اطلاعات می شود.

در نخستین سفر رییس جمهوری به استان زنجان سی ام مهر ماه امسال، مقرر شد این استان به قطب فناوری اطلاعات کشور تبدیل شود.

مسعود بازدید : 65 چهارشنبه 21 آبان 1393 نظرات (0)

مرتضی صفری در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان با اشاره به اینکه با نظر سنجی‌های انجام شده 70 درصد از مردم بینندگان برنامه‌های تلویزیونی شبکه اشراق هستند، اظهار کرد: رادیوی صدا و سیمای مرکز زنجان نیز به صورت میانگین 28 درصد مخاطب رادیویی دارد.شورای نظارت بر صدا و سیما

وی با بیان اینکه 70 درصد از بینندگان شبکه اشراق رضایت 86 درصدی خود را از برنامه‌های تلویزیونی این شبکه اعلام کرده‌اند، ابراز کرد: شنوندگان 28 درصدی رادیو نیز از برنامه‌های رادیویی این شبکه رضایت 88 درصدی دارند.

رئیس صدا و سیما مرکز زنجان به رضایت 86 درصدی و 88 درصدی بینندگان و شنوندگان برنامه‌های شبکه اشراق اشاره کرد و گفت: این درصد از رضایت‌مندی مردم زنجان به دلیل ایجاد یک ظرفیت فرهنگی در استان بوده است.

وی با بیان اینکه اداره ارشاد اسلامی استان زنجان اقدام به نظر سنجی در رابطه با مصرف فرهنگی استان کرده است، عنوان کرد: این نظر سنجی نشان می‌دهد که شبکه اشراق، شبکه سه و شبکه آی فیلم سه شبکه محبوب در بین زنجانی‌ها هستند.

صفری با بیان اینکه صدا و سیما مرکز زنجان تا حد امکان سعی دارد از فیلم‌های خارجی استفاده نکند، تصریح کرد: 50 درصد از برنامه‌های پخش شده در شبکه اشراق تولید شبکه استان زنجان و 50 درصد دیگر استفاده از تولیدات سایر شبکه‌ها است.

وی با اشاره به ساخت تله فیلم "دریا دلان" در شبکه اشراق استان زنجان، افزود: این تله فیلم زندگی یکی از فرماندهان زنجانی را در هشت سال دفاع مقدس را نقل می‌کند.

رئیس صدا و سیما مرکز زنجان با بیان اینکه مرحله تصویر برداری این تله فیلم به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: این فیلم در حال تدوین بوده و پیش بینی می‌شود تا دو تا سه ماه آینده آماده پخش شود.

وی اظهار کرد: این فیلم نشانگر رزمندگان زنجانی که به قواصان دریا دل شهره بودند و نیز زندگی سخت یک جانباز شیمایی است.

صفری با اشاره به هنرنمایی هنرمندان در این تله فیلم، ابراز کرد: ترکیبی از هنرمندان بومی و ملی در این فیلم هنر نمایی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: به دلیل استفاده سایر شبکه‌ها از این فیلم، دیالوگ‌های بازیگران به زبان ملی است.

مسعود بازدید : 68 سه شنبه 20 آبان 1393 نظرات (0)

محمدتقی طالب‌پور ظهر امروز در مجمع سالانه هیئت بدمینتون استان زنجان گزارشی از عملکرد هیئت بدمینتون استان زنجان در یک و نیم سال گذشته را ارائه کرد.

وی با اشاره به نکات فنی و داوری این رشته پیشنهادهایی را به رئیس و نایب رئیس مجمع ارائه کرد تا در مورد این پیشنهادات تصمیم گیری شود.خبرگزاری فارس: برگزاری جام بین‌المللی بدمینتون شهید فغفوری در زنجان

رئیس هیئت بدمینتون استان زنجان برگزاری بازی‌های بین‌المللی 5 هزار دلاری در زنجان را به عنوان یکی از پیشنهادهای خود به مجمع مطرح کرد.

وی با اشاره به تکمیل نشدن سالن بانوان اشاره و ابراز کرد: سالن بدمینتون بانوان استان زنجان باید تکمیل شود.

طالب‌پور تغییر و بهینه سازی کف آکادمی بدمینتون استان زنجان را به عنوان یکی دیگر از پیشنهادات خود به مجمع اعلام کرد.

وی با ارائه پیشنهادی در مورد افتتاح این رشته در دانشگاه‌ها عنوان کرد: رشته بدمینتون در دانشگاه علمی و کاربردی زنجان تاسیس شود.

درباره ما
Profile Pic
بروزترین پایگاه خبری استان زنجان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    زنجان نيوز را چطور ديديد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 462
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 2,194
  • بازدید سال : 12,612
  • بازدید کلی : 72,035