loading...
زنجان نيوز
آخرین ارسال های انجمن
مسعود بازدید : 161 دوشنبه 15 خرداد 1396 نظرات (0)

رسول ارشدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 200 واحد مصالح ساختمانی در زنجان فعال است.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که میزان فروش مصالح ساختمانی در زنجان کاهش پیدا کرده است، گفت: امسال نیز فروش مصالح ساختمانی تعریف چندانی نداشته و همان روال قبلی را دارد.

رئیس اتحادیه مصالح فروشان ساختمانی زنجان با بیان اینکه در هفته‌های منتهی به ماه مبارک رمضان نیز رکود بیشتر شده است، تصریح کرد: چون ماه رمضان است و ساخت و سازی نیست از همین رو فروش مصالح ساختمانی نیز انجام نمی‌شود.

ارشدی با اشاره به اینکه از آغاز سال قیمت مصالح ساختمانی افزایش نیافته و ریالی جابه‌جا نشده است، گفت: اما آنچه مسلم است، یکی از مشکلاتی که تأثیر بسزایی در بحث مصالح ساختمانی دارد، کمبود ساخت و ساز است.

وی ادامه داد: سخت‌گیری‌های زیاده از حد برای ساخت مسکن از سوی شهرداری، نظام مهندسی و بانک‌ها موجب شده که دیگر کسی رغبت به ساخت مسکن نداشته باشد.

رئیس اتحادیه مصالح فروشان ساختمانی زنجان با اشاره به اینکه مبلغ بالای عوارض و همچنین پرداخت سفت و سخت تسهیلات موجب دلسردی افراد از دریافت آن می‌شود، گفت: این واقعا تاسف‌بار است که جوانی در ابتدای زندگی توان ساخت مسکن را نداشته باشد، اما یک شخص 30 فیش را دلالی کند که این خود یک مشکل و معضل بزرگ است.

ارشدی همچنین افزایش کارگران فصلی و ساختمانی در زنجان را یکی از عوامل رکود و بیکاری در این عرصه عنوان کرد و گفت: میدان زنجان پر از کارگرانی است که از روستاها برای کار به شهر آمده‌اند که این خود اسف‌بار است.

وی با اشاره به اینکه امروز جمعیت شهر به علت بیکاری روستائیان سرریز شده است، افزود: باید فکری برای خروج از رکود و ایجاد اشتغال به ویژه در بخش مسکن انجام شود.

مسعود بازدید : 58 شنبه 13 خرداد 1396 نظرات (0)

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت:نظارت بر واحدهای نانوایی استان زنجان در ماه رمضان با جدیت دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان  با بیان اینکه خوشبختانه کیفیت نان تولیدی در زنجان مطلوب است گفت: طبق بررسی مرکز پژوهش‌های غلات کشور و طبق آماری که دراردیبهشت ماه بدست آمده، استان زنجان در بحث پخت نان‌های تافتون، سنگک و بربری رتبه اول کشور و درپخت نان لواش در رتبه دوم کشوری قراردارد.

منصوری با بیان اینکه نان بربری و سنگک بیشترین مصرف را دراین ماه دارند، تمهیدات لازم برای تامین نیاز روزه داران و ارائه نان با کیفیت درایام مبارک ماه رمضان گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان همچنین به اقدامات نظارتی درماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: دراین ماه از نانوایی‌های استان به صورت متمرکر بازرسی به عمل می‌آید.

وی در پایان افزود: بازرسی ازواحدهای نانوایی درغالب یک اکیپ بازرسی به صورت متمرکز روزانه انجام میشود.

مسعود بازدید : 60 پنجشنبه 11 خرداد 1396 نظرات (0)

558 فرصت شغلی جدید و یک هزار و 530 میلیارد ریال سرمایه گذاری در زنجان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

سفر ناگهانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان زنجان در روز پنجشنبه، گرچه بیشتر برای بازدید از عملیات اجرایی و توسعه ای واحدهای بزرگ صنعتی این استان بود، اما بهره برداری از 2 واحد بزرگ صنعتی مهم پویا ریس و شرکت عایق های الکتریکی پارس، در این استان خبرهای خوشی را به دنبال داشت.
محمد رضا نعمت زاده در ابتدای این سفر یک روزه، در بزرگترین شرکت تولیدکننده واگن های مترویی کشور حاضر شد و به بازدید از خطوط تولید و عملیات اجرایی بخش های توسعه ای آن پرداخت.
شرکت ایریکو تولید کننده انواع واگن های باری، مسافری، تریلر و مترویی است که هم اکنون 356 نفر به طور مستقیم در آن مشغول به کار هستند و مسئولان آن برای دستیابی به تولید یک هزار واگن تا سال 2020 تلاش می کنند.
تاکنون برای راه اندازی ایریکو یک هزار و 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و توسعه تمام بخش های تولید آن نیازمند تامین اعتبار یک هزار و 220 میلیارد ریالی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از بازدید از ایرکو، عازم شهرک صنعتی افق ابهر شد تا به بازدید از شرکت فولاد کاران افق ابهر، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میلگرد و سیم جوش کشور بپردازد.
شرکت فولادکاران افق ابهر سالانه ظرفیت تولید 299 هزار تن انواع میله،میلگرد و مفتول فولادی را دارد که این میزان معادل 70 درصد از نیاز کشور به این نوع مفتول ها و میلگردها محسوب می شود.
برای فعالیت این واحد تولیدی که مجهز به آخرین فناوری تولید انواع میلگرد و مفتول است یک هزار و 420 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و برای بیش از 200 نفر اشتغالزایی شده است.
بهره برداری از شرکت پویا ریس ابهر با ظرفیت تولید هفت هزار و 500 تن انواع نخ پنبه، پلی استر و واحد رنگ رزی، برنامه سوم وزیر در سفر یک روزه به استان زنجان بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در حاشیه بازدید از این واحد صنعتی، صنایع نساجی را دارای سابقه قابل توجهی در ایران دانست و به توسعه روز افزون و همه جانبه آن در سطح کشور اشاره کرد.
محمد رضا نعمت زاده با بیان اینکه بخشی از نخ مصرفی کشور از محل واردات تامین می شود، راه اندازی واحدهای تولیدی همچون پویا ریس را منجر به کاهش نیاز کشور به واردات خواند و از برنامه مشترک وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین پنبه مورد نیاز به منظور تولید نخ کافی در کشور خبر داد.
وی اضافه کرد: بناست در این همکاری مشترک سالانه 100 تا 120 هزار تن پنیه در داخل کشور تولید شود و میزان واردات این محصول هم به 100 تا 120 تن کاهش یابد.
نعمت زاده تاکید کرد: در صورت تحقق این همکاری مشترک، می توان از ظرفیت تمام نساجی های کشور به منظور تامین و تولید نخ مورد نیاز استفاده کرد.
شرکت JTI پارسیان به سرمایه گذاری 100 درصدی شرکت دولتی ژاپن مقصد چهارم وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به زنجان بود.
این شرکت که تولید کننده انواع سیگار با پیشرفته ترین تکنولوژی روز جهان است، ظرفیت تولید سالانه 22 میلیارد نخ سیگار را دارد و هم اکنون برای 272 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
شرکت JTI برای خرید این شرکت که پیش از این به نام 'آرین توتون صنعت' با سرمایه گذاری 100 درصدی بخش خصوصی شناخته می شد، یک هزار و 478 میلیارد ریال تا کنون سرمایه گذاری کرده است.
وزیر صنعت معدن و تجارت پس از بازدید از این واحد صنعتی عازم شهر زنجان شد و در نماز جماعت حرم امامزاده سید ابراهیم(ع) این شهر به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، شرکت کرد.
شرکت تسکو، پنجمین مقصد سفر یک روزه نعمت زاده بود، شرکتی که در حوزه تولید انواع ترانسفورماتورهای توزیع در اندازه کوچک با ظرفیت یک هزار و 500 ترانس در سال فعالیت می کند.
این شرکت که با تکنولوژی روز آلمان فعالیت می کند، برای 192 نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده و 210 میلیارد ریال به حجم سرمایه گذاری صنعتی این استان اضافه کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه هشتم خود به شرکت راشا کاسپین رفت تا از خط تولید مقوا با استفاده از کاغذها و مقواهای باطله و دور ریز بازدید کند.
شرکت راشا کاسپین با سرمایه گذاری 100 درصدی بخش خصوصی به حجم چهار هزار و 800 میلیارد ریال برای 250 نفر در مرحله نخست اشتغالزایی کرده است.
بازدید از عملیات اجرایی شرکت در دست احداث سرجین بافت که خط کامل نخ ریسی تا تولید پوشاک را راه اندازی خواهد کرد، مقصد بعدی نعمت زاده بود.
عملیات اجرایی بخش عمرانی شرکت سرجین بافت رو به اتمام است و 20 درصد از ماشین آلات این واحد صنعتی نصب شده است.
برای بهره برداری از این واحد صنعتی 883 میلیارد ریال سرمایه گذاری و خرداد سال 97 با بهره برداری از آن برای یک هزار و 400 نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.
بهره برداری از شرکت عایق های الکتریکی پارس برنامه پایانی سفر وزیر بود، واحد صنعتی که تمام تکنولوژی تولید انواع عایق های الکتریکی ترانسفورماتورها را با توانمندی مهندسان داخلی به دست آورده و حتی به دانشی بیش از آخرین فناوری های روز جهان با ابتکار طراحان ایرانی دست یافته است.
شرکت ایران ترانسفو برای خودداری از واردات انواع عایق های الکتریکی، اقدام به سرمایه گذاری و راه اندازی واحد صنعتی جدید عایق های الکتریکی پارس کرده است.
با بهره برداری از این شرکت برای 350 نفر اشتغال ایجاد و 300میلیارد ریال به حجم سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان اضافه شد.

مسعود بازدید : 76 پنجشنبه 08 مرداد 1394 نظرات (0)

مرتضی ریحانیان، امروز در همایش تکریم کارفرمایان نمونه استان زنجان، افزود: امیدواریم در پسا تحریم بتوانیم با نقطه نظرات بخش پیاده نظام جامعه کارگری شاهد اقدامات مطلوب برای آینده صنایع استان باشیم.

ریحانیان، نقش سازمان تامین اجتماعی را در تجهیز و بهبود وضع بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان  را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: باید در جامعه شاهد آرامش کارگران واحدهای تولیدی باشیم.

وی، نقش کارفرمایان را برای بهینه‌کردن وتعامل بیشتر با اهمیت برشمرد.

وی، با ابراز امیدواری در سعی و اهتمام  دولت تدبیر و امید برای جامعه کارگری، خاطرنشان کرد: در این شرایط فقط باید به تولید بیندیشیم.

ریحانیان،  از آمادگی تمامی زیر ساخت‌های تولیدی استان برای پذیرش سرمایه‌گذاری و توسعه خبر داد و گفت: توسعه و سرمایه‌گذاری دراستان با مشارکت عمومی امکان‌پذیرست.

محسن علیمردانی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره  به ضرورت تغییر نگرشها به اقشارجامعه کارگری وکارفرمایی، اظهار کرد: ما باید یاد بگیریم حق این قشر از اقشار جامعه را حفظ کنیم.

علیمردانی، با بیان اینکه ما باید یاد بگیریم با کنار گذاشتن مسائل جزئی و حواشی در تکریم کارفرمایان و کارگران می‌توانیم موثر باشیم، تصریح کرد: اجتناب و پرهیز از اعمال سلایق دراین زمینه نقش اساسی دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، با اشاره به اینکه تخریب‌ها و حواشی برای کشور دارای هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند افزود: در کشور بهره‌وری پایین است. باید در این موضوع با ایثار از حق خود در جامعه فداکاری کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس،  با بیان اینکه مدیران کشور باید بدانند صندوق اجتماعی به عنوان حق الناس بخشی از حقوق قشری از اقشار مهم مردم است، افزود:  این حق الناس به عنوان امانت مردم در نزد آنهاست.

علیمردانی با اشاره به وحدت و صمیمیت دستگاههای مرتبط اظهار کرد: توجه به این اقشار در توسعه کشور نقش اساسی دارد.

مسعود علیاری، مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان، با اشار به اینکه در استان  15هزار کارفرما وجود دارد، گفت: کارگاههای زنجان با توجه به تعداد کارگران دراستان سطح‌بندی شده‌اند.

علیاری، با بیان اینکه در سطح کشور همه کارگران سطح اول با حجم 200نفری تجمیع می‌شوند، افزود: کارگران و کارفرمان اصلی‌ترین عنصر تشکیل دهنده سازمان تامین اجتماعی هستند.

رئیس اتاق زنجان، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به واژه کارفرمایی در جامعه هم‌معنی با یاس نامیدی برای جامعه کارگری‌ست، اظهار کرد: امروزه با انجام و تسهیل برخی اقدامات مناسب در جامعه کارگری تا حدی شاهد حل معضلات  دراین زمنیه بودیم.

جمیلی، با اشاره به مشارکت بین برخی دستگاه‌ها و ارگان‌های کارو کارگری  در جامعه،  تصریح کرد: ما دارای انجمن ها و ngoها در سطح استان برای تعامل بیشتر در این موارد هستیم.

رئیس اتاق زنجان، با بیان اینکه وظیفه ذاتی ما در اتاق نظر سنجی از دستگاههای موثر در این زمینه است، یادآور شد: طی روزهای اخیر شاهد کاهش کمترین گله‌مندی از سازمان تامین اجتماعی در سطح جامعه بودیم.

این مسئول و فعال اقتصادی در استان ، با اشاره به اینکه سازمان باید دست خود را از جیب کارگران بیرون بیارود، اظهار کرد: این ارقام در سطح کلی کشور می‌تواند قابل توجه باشد.

جمیلی، با اشاره به تدوین طرحی در اتاق زنجان برای صدور دفترچه تامین اجتماعی الکترونیکی یادآورشد: این موضوع می‌تواند ما را به یک جامعه آماری دقیق و روشن برای رسیدن به جامعه بروز کمک کند.

وی، حق پرداخت بیمه‌ای کارگران را از طرف کارفرمایان مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی باید در حل مشکلات و ارائه خدمات با اعتبار سنجی از کارگران و کارفرمایان را در نظر داشته باشند.

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان نیز، از تبدیل استان زنجان به منطقه اقتصادی خبر داد.

مسعود بازدید : 84 یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در استان زنجان شهرستان خدابنده با ۴۲ درصد تولید گندم در استان جایگاه خوبی را دارد.برداشت گندم از مزارع شهرستان هشت بندی استان هرمزگان

وی اظهار داشت: بخش کشاورزی سهم خوبی را در اقتصاد استان دارد و در این راستا باید برای تولید محصولات با کیفیت برنامه ریزی لازم لحاظ شود.

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پیش بینی می شود بیش از ۳۵۰ هزار تن گندم از مزارع استان زنجان برداشت شود که در این راستا حفظ و مبارزه با آفات باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد چرا که در داشت محصول بسیار موثر است.

تاراسی تاکید کرد: متاسفانه سن گندم به کیفیت محصولات گندم آسیب وارد می کند که در سالجاری با برنامه ریزیهای صورت گرفته جلوی آفات به خوبی گرفته شده است.

وی افزود: در این راستا ۱۷۵ دستگاه سم پاش توربولاینر در اختیار شرکتهای خصوصی و بهره برداران قرار گرفته تا جلوی آفات گندم گرفته شود و گندم تولیدی با کیفیت باشد.

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: ۳۰۵ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم تعلق دارد که در این راستا از این میزان ۲۸۲ هزار هکتار از اراضی به صورت دیم و ۲۰ هزار هکتار هم به صورت آبی کشت می شود.

تاراسی افزود: گندم از محصولات پاک استان است و کمتر از یک دهم نرم جهانی سم مصرف می کنیم.

وی یادآور شد: در استان طرح ناظرین گندم و پایش و کنترل بسیار جدی است و ۲۰۰ نفر برای این امر لحاظ شده است.

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: در استان زنجان گندم سرداری، هما، الوند، شهریار، پیشگام و آذری دو کشت می شود.

مسعود بازدید : 80 دوشنبه 17 فروردین 1394 نظرات (0)

محمد معینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان اظهار داشت: شرکت صنایع پتروشیمی زنجان برای سال جدید برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای توسعه این شرکت دارد.خبرگزاری فارس: طرح اوره و آمونیاک زنجان مورد بازنگری جامع قرار گرفت

وی  به گزارش پتروشیمی زنجان از آخرین اخبار و تحولات این شرکت اشاره کرد و بیان داشت: با تغییر ترکیب سهامداران عمده شرکت صنایع پتروشیمی زنجان و در پی آن روشن شدن ترکیب هیئت مدیره جدید نحوه احیای پروژه طرح اوره و آمونیاک زنجان وارد مرحله تازه‌ای شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی زنجان اضافه کرد: در این مسیر برای مهیا کردن مقدمات دریافت تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی طرح توجیهی فنی و اقتصادی این پروژه عظیم به‌ روز شد و مورد بازنگری جامع قرار گرفت.

وی متذکر شد: هیئت مدیره جدید طی این مدت و در جریان برگزاری 17 جلسه به منظور تدارک مقدمات لازم برای آغاز دوباره طرح تصمیماتی اتخاذ کرده است.

معینی خاطر نشان کرد: هیئت مدیره با برگزاری جلسات هفتگی خود طی کمتر از سه ماه بعد از آغاز به کار خود علاوه بر ساماندهی بدهی‌های معوقه مالیاتی روند تسویه‌حساب تسهیلات دریافتی سر رسید گذشته را نیز آغاز کرده و در حوزه درون سازمانی با رفع ابهام از قراردادهای همکاری برخی پرسنل پرداخت معوقات کارکنان را نیز به تصویب رسانده است.

وی یادآور شد: همچنین پرداخت اجاره بهای دفتر مرکزی شرکت که از ماه‌های گذشته متوقف مانده بود و پرداخت عیدی سال گذشته کارکنان پس از 11 ماه تاخیر از دیگر اقدامات انجام شده طی دو ماه گذشته به منظور ساماندهی امور مالی در شرکت صنایع پتروشیمی زنجان بوده است.

مدیر روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی زنجان در پایان با اشاره به الزام شرکت برای افزایش سرمایه ضمن اعلام خبر ارسال گزارش‌های مربوط به سازمان بورس از انتشار اخبار و گزارش‌هایی در این باره در آینده نزدیک خبر داد.

مسعود بازدید : 69 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

این بخش در استان زنجان همواره در سال‌های گشته کانون توجه بوده و توسعه آن در دستور کار قرار داشته است.خبرگزاری فارس: افزایش 170 درصدی تولید محصولات باغی در زنجان

اولویت قرار دادن توسعه اقتصادی استان زنجان بین صنعت و کشاورزی همواره موضوع بحث بوده، اما سیاست مسئولان استانی بعد از انقلاب بر پایه توسعه کشاورزی استوار بوده است.

حال که استان زنجان به لحاظ کمی و کیفی یکی از نقاط مهم برای کشاورزی محسوب می‌شود و میزان تولیدات آن بیش از نیاز داخل است چالش‌هایی نیز در این بخش نصیب استان زنجان شده است. توسعه افقی و تولید کمی در این بخش موجب شده در انرژی آب مشکلاتی برای استان ایجاد شود.

هر چند زنجان استان کم بارشی نیست و همواره این نعمت خدادادی بر مردم زنجان ارزانی شده، اما این روزها هشدارها به صدا درآمده است.

از این‌رو حساسیت به مدیریت مصرف نیز بالا رفته و بخش کشاورزی به دلیل سنتی بودن در استان زنجان بیش‌ترین مصرف آب را دارا بوده است.

حال سیاست توسعه آبیاری تحت فشار در کنار توسعه عمودی از طرف مسئولان به گوش می‌رسد. در کنار توسعه کمی تولید و توجه به افزایش بهره‌وری در دستور کار مسولان استانی قرار گرفته است.

روزهای پایانی سال معمولا  روزهایی است که باید عملکرد بخش‌های مختلف اقتصادی را سنجید و دید در یک سالی که گذشت چه کردیم و به کجا خواهیم رفت.

بخش کشاورزی به گفته مسئولان این بخش سال خوبی را سپری کرده و شاخص‌های توسعه آن مثبت بوده است.

جواد تاراسی، معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این خصوص گفت: بخش‌های مختلف کشاورزی استان زنجان در سال جاری رشد خوبی را شاهد بوده است. بسیاری از شاخص‌ها مثبت و رو به رشد بوده، به گونه‌ای که نسبت به سال 92 دارای رشد مثبتی بوده است.

وی ادامه داد: این روند مثبت در همه بخش‌ها وجود داشته است. به عنوان مثال بخش باغبانی بیش از 170 درصد در تولید محصولات باغی رشد داشته است.

این مسئول تاکید کرد: بخش زراعت استان زنجان نیز رشد 20 درصدی را در تولید محصولات شاهد بوده است.

وی با بیان اینکه سال جاری لطف الهی نیز شامل حال بخش کشاورزی بوده، افزود: در سال جاری عوامل جوی نیز در راستای توسعه تولید بخش کشاورزی بوده و موجب شده میزان تولیدات رشد خوبی را داشته باشد. در سال جاری همچنین وضعیت عرضه و تقاضای بازار نیز موجب کمک به توسعه بخش کشاورزی شده است.

تاراسی در ادامه سخنان خود توجه به توسعه عمودی در بخش کشاورزی استان زنجان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت مدیریت انرژی آب سیاست توسعه عمودی در دستور کار بخش کشاورزی استان زنجان خواهد بود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: مسیر پیش‌رو در کشاورزی استان زنجان پرهیز از توسعه افقی و حرکت در مسیر بهره‌وری خواهد بود. زمین‌های زیر کشت در بخش کشاورزی استان زنجان توسعه نخواهد یافت و با ظرفیت فعلی در راستای تولید بیشتر اقدام می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به عملکرد بخش دام و طیور استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: بخش امور دام استان زنجان در سال جاری روند رو به رشدی را تجربه کرده و تولیدات آن 30 درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین در بخش آبزی پروری نیز کشاورزی زنجان روند رو به رشد خود را ادامه داده و آمارها حاکی از آن است که در این بخش نیز 15 درصد رشد محقق شده است.

تاراسی در ادامه گریزی به وضعیت اعتبارات بخش کشاورزی در حوزه توسعه آبیاری تحت فشار زد و تاکید کرد: در این بخش اعتبارات خوبی تخصیص یافته و در مسیر توسعه آبیاری تحت فشار اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

این مسئول یادآور شد: انتقال آب به اراضی تحت پوشش و توسعه آبیاری تحت فشار در دستور کار قرار دارد.

وی به توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز همواره مسیر رو به رشدی طی شده و در سال جاری رشد چهار درصدی در این بخش محقق شده است. افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان با قوت در حال پیگیری است و در سال اتی نیز ادامه خواهد داشت.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پاسخ به وضعیت تولید محصولات ارگانیک و سالم نیز تصریح کرد: استان زنجان همواره یکی از استان‌های پاک در این بخش بوده است. میزان مصرف کود و سموم در کشاورزی زنجان یک پنجم نرم کشاورزی است.

وی تاکید کرد: در این بخش سطح آگاهی مردم و کشاورزان بالا رفته و از این‌رو استفاده از سموم در بخش کشاورزی نیز همواره رو به کاهش نهاده است. از طرفی اقلیم و شرایط جغرافیایی زنجان موجب شده استفاده از سموم و کود در تولید محصولات بسیار کم باشد.

تاراسی کاهش ضایعات در تولید و برداشت محصولات کشاورزی را یادآور شد و متذکر شد: باید در این بخش نیز اهتمام جدی صورت گیرد. یکی از برنامه‌های مهم در سال آتی کاهش ضایعات در بخش کشاورزی خواهد بود.

مسعود بازدید : 73 یکشنبه 17 اسفند 1393 نظرات (0)

سید سعید هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت توزیع مرغ منجمد در استان زنجان بسیار مطلوب است.خبرگزاری فارس: توزیع 300 تن مرغ منجمد در استان زنجان

وی از توزیع روزانه 20 تن مرغ منجمد در شهر زنجان و سایر شهرستان‌های استان خبر داد و بیان داشت: هر کیلو مرغ منجمد با قیمت 5 هزار و 500 تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

مدیر پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: از ابتدای اسفند ماه جاری تاکنون 300 تن مرغ منجمد در سطح استان زنجان توزیع شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته هر کیلو مرغ منجمد با قیمت 5 هزار و 800 تومان به مصرف‌کنندگان توزیع می‌شد، افزود: قیمت مرغ منجمد نسبت به روزهای گذشته 300 تومان کاهش داشته است.

مدیر پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه به وضعیت توزیع مرغ گرم در سطح استان زنجان اشاره کرد و گفت: روز گذشته هر کیلو مرغ گرم با قیمت 7 هزار و 700 تومان به فروش رسید.

وی با اشاره به اینکه روزانه 25 تا 35 تن مرغ گرم در سطح استان زنجان توزیع می‌شود، یادآور شد: توزیع مرغ گرم در شهرها بستگی به استقبال مردم دارد.

هاشمی از توزیع 50 تا 60 تن گوشت منجمد از ابتدای اسفند ماه جاری تاکنون در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: تقریباً روزانه هفت تن گوشت منجمد در زنجان توزیع می‌شود.

مسعود بازدید : 70 شنبه 02 اسفند 1393 نظرات (0)

فردین مرادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: با توجه به بحران آب و محدودیت منابع آبی در مناطق مختلف کشور اقدامات مختلفی در بخش کشاورزی استان زنجان صورت گرفته است.خبرگزاری فارس: بررسی مزیت نسبی کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی در زنجان

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی از جمله بخش زراعت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در این راستا 2 اقدام مهم در حوزه زراعت در استان زنجان صورت گرفته است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به کشت محصولات زراعی به صورت نشائی در این استان عنوان کرد: در این زمینه رویکرد خود را نسبت به کشت دانه‌ای برخی محصولات زراعی تغییر داده و کشت نشائی را جایگزین روش قبلی کرده‌ایم.

این مسئول تاکید کرد: با به‌کارگیری روش کشت نشائی محصولات زراعی مصرف آب نسبت به روش‌های قبلی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده به‌طوریکه 2 نوبت در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

مرادیان تصریح کرد: استفاده از روش‌های آبیاری نوین و تجهیز مزارع به سیستم‌های آبیاری تحت فشار از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در راستای مدیریت مصرف آب در استان زنجان به شمار می‌رود.

وی بر گسترش استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در مزارع استان زنجان تاکید کرد و گفت: در این راستا حمایت‌های بسیار خوبی از بهره‌برداران صورت می‌گیرد و کشاورزان از این طریق می‌توانند کیفیت و کمیت محصولات خود را ارتقا بخشند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که اخیرا در زنجان به‌صورت زیربنایی‌تر مورد توجه و پیگیری قرار گرفته است یک طرح مطالعاتی در مورد دشت زنجان‌رود است.

این مسئول تصریح کرد: بررسی مزیت نسبی کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی در مقایسه با سایر محصولات استراتژیک از اقدامات اساسی دیگری است که به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش زراعت استان زنجان صورت گرفته است.

مرادیان گفت: محصولاتی همچون هندوانه و گوجه‌فرنگی نیاز آبی بالایی داشته و تولید آن‌ها به‌ویژه در فضای آزاد با مصرف آب بالا امکان‌پذیر است که در این راستا به کشاورزان زنجانی توصیه می‌شود تا حد ممکن کشت محصولات دیگر با نیاز آبی کمتر را جایگزین آن‌ها کنند.

وی عنوان کرد: جایگزین کردن کشت برخی محصولات با نیاز آبی کمتر به جاری کشت برخی محصولات جالیزی برای کشاورزان صرفه اقتصادی بالاتری خواهد داشت.

مسعود بازدید : 64 جمعه 01 اسفند 1393 نظرات (0)

گرانی قیمت ماهی در زنجان یکی از مشکلاتی است که موجب شده تا مردم مصرف کمتری در سبد غذایی خود داشته باشند.خبرگزاری فارس: جای خالی ماهی در سبد غذایی مردم زنجان

در حال حاضر با وجود اینکه زنجانی‎ها صادر کننده ماهی هستند اما از آن بی‌‏بهره هم هستند و برخی از مردم از این ماده در سبد غذایی خانوار خود استفاده نمی‎کنند، با گشتی در سطح شهر با مغازه‎های مختلفی مواجه می‎شویم که با عناوین فروش ماهی زنده، فروش انواع ماهی و گاهی با دستفروشانی که ماهی‎ها را در سبدی ریخته و به فروش می‎رسانند برخورد می‎کنیم، اما این ماده غذایی گران این روزها کمتر در سبد غذایی مردم قرار می‎گیرد.

البته نباید از مزارع ماهی زنجان غافل شد که در بسیاری از مناطق این مزارع رونق خاصی دارد و مردم ترجیح می‎دهند از این مزارع به صورت مستقیم خرید کنند چرا که قیمت ماهی در این مزارع به نسبت مغازه‎های داخل شهر پایین‎تر بوده و تا حدودی می‎توان راضی بود.

همچنین حدود 500 استخر پرورش انواع آبزیان در استان زنجان وجود دارد که در زمان حاضر نخستین تولید کننده انواع آبزیان شهرستان ماهنشان و دومین شهرستان تولید کننده زنجان است.
گفتنی است فعالیت اقتصادی پرورش انواع آبزیان سرد آب و گرم آبی در همه شهرستان‎های این استان وجود دارد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان نیز معتقد است صید ماهی در استان‎های شمالی از اواسط مهر هر سال شروع و تا اواسط فروردین ادامه می‏‌یابد.
محمود صیاد بورانی با بیان اینکه با توجه به اینکه اکثر مردم عادت به تازه‏‌خوری ماهی دارند، مصرف آبزیان در فصل‎های پاییز و زمستان هر سال رو به افزایش است، افزود: برخی از علاقه‎مندان به آبزی پروری در استان‎ها برای جلوگیری از تلف شدن آبزیان و ضرر اقتصادی، اقدام به پرورش ماهی نمی‎کنند.
وی گفت: استان‎های مذکور، آبزیان مورد نیاز برای مصرف خود را از استان زنجان تامین می‎کنند.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 درصد از آبزیان تولیدی استان زنجان به سایر استان‎ها بخصوص تهران صادر شده است، افزود: با توجه به کاهش تولید استان‎های در معرض بیماری آبزیان، تقاضای این استان‎ها و افزایش میزان مصرف ماهی در بین مردم، سنگینی تولید متوجه این استان شده است.

صیاد بورانی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌هدف‌گذاری شده رهاسازی ماهیان آبزی در استان زنجان به 10 هزار تن می‎رسد.

وی با اشاره به اینکه صادرات آبزیان استان زنجان به کشور عراق متوقف شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز شیلات استان تولیدات خود را به استان‎های گیلان، قزوین، اردبیل، آذربایجان شرقی و مازندران صادر می‎کند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان افزود:از ابتدای سال جاری تاکنون در استان زنجان 8 هزار تن آبزی تولید شده است.

وی با بیان اینکه تامین ماهی سالم و ارگانیک از سیاست‎های شیلات استان است، تصریح کرد: تامین بچه ماهی سالم و بهداشتی به منظور جلوگیری از خوراندن آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

*فعالیت 170 واحد ماهی فروشی در زنجان
در حاضر 170 واحد مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشی در شهرستان زنجان فعالیت می‎کنند که 80 درصد از این واحدها ماهی نیز عرضه می‎کنند.

یک شهروند زنجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در زنجان گفت: قیمت ماهی نسبت به دو ماه گذشته کاهش داشته است اما گرانی آن موجب شده تا کمتر ماهی مصرف کنیم.

مصطفی مرادی با بیان اینکه علاوه بر گرانی قیمت ماهی واحدهای مختلف قیمت‎های متفاوتی ارائه می‎کنند، افزود: به ویژه ماهی تیلاپیا که در حال حاضر به دلیل نداشتن استخوان طرفداران بیشتری دارد، اما به قیمت‎های متفاوت عرضه شده است.

وی بر ضرورت نظارت بر واحدهای مرغ و ماهی فروشی تاکید کرد و گفت: مردم زنجان علاقه‎مند به استفاده از ماهی در سبد غذائی خود هستند.

یک شهروند دیگر نیز با اشاره به مزیت‎های ماهی اظهار داشت: ماهی به عنوان غذای سلامتی است که همواره پزشکان خوردن آن را توصیه می‏‌کنند.

محمد میرزایی گفت: بالا بودن قیمت ماهی موجب شده تا مردم توان مالی لازم را برای خرید ماهی نداشته باشند.

این شهروند یادآور شد: باید مسئولان در این زمینه وارد عمل شده و قیمت ماهی را مطابق استان‎های دیگر برآورد کنند.

*مزیت‎های مصرف ماهی

گفتنی است، از دیدگاه متخصصان مصرف ماهی موجب تقویت حافظه و قوای فکری، دفع سموم و مواد زائد بدن، تقویت اعصاب و تحریک سیستم عصبی، افزایش میزان رشد بدن شده و اثرات درمانی در رفع بیماری‎های پوستی، تقویت نور چشم و قوای بینایی، افزایش میزان مقاومت دفاعی عفونت‎ها موثر است.

همچنین ماهی اثرات دارویی موثر در درمان بیماری ریوی به ویژه سل، تقویت پیاز مو و رفع ریزش موی سر، کاهش عوارض بیماری قلبی و عروقی، غذایی مناسب برای افراد با گوارش ضعیف،کاهش عوارض ناشی از کمبود ید در بدن محسوب می‎شود.

ماهی ماده غذایی مفیدی است که در مناطق شمالی و جنوبی کشور جزو مواد اصلی و اساسی برنامه غذایی مردم این مناطق محسوب می‌شود،ماهی دارای ارزش تغذیه ای بسیار بالایی بوده و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی دارا است، یکی از  ویژگی‎های خاص ماهی نوع چربی موجود در آن است،ماهی و محصولات دریایی با وجود آن که جزو مواد غذایی حیوانی هستند، ولی از نظر ترکیب چربی با سایر مواد حیوانی متفاوت بوده چرا که  نوع چربی موجود در آنها مشابه مواد گیاهی است و از اسیدهای چرب اشباع نشده به نام امگا 3 بهره‎مند است که در پیشگیری از بسیاری از بیماری‎ها و کنترل و کمک به بهبود اختلالات و عوارض مختلف نقش مهم و سازنده‌ای به عهده دارد.
ماهی از منابع بسیار خوب پروتئین است که  پروتئین موجود در ماهی از نظر کمیت و کیفیت قابل توجه بوده و به آسانی در دستگاه گوارش هضم و جذب می‌شود و به طور تقریبا کامل در بدن به مصرف می‌رسد.
یکی دیگر از مزایای ماهی به عنوان منبع از آهن مطرح است که در حفظ مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها نقش مهمی‌به عهده دارد، ماهی حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین‌های گروه «B» در تنظیم فعالیت سلو‎ل‎های عصبی و در نتیجه در سلامت سیستم عصبی و نیز در سلامت پوست تاثیر دارند.

گفتنی است، در گشتی در بازار زنجان قیمت هر کیلو ماهی قزل‌‏آلا 14 هزار و 500 تومان است.

قیمت انواع ماهی نیز در بازار زنجان به این ترتیب است،ماهی تیلاپیا 28 هزار و 500، حلوا سیاه 29  هزار، حلوا بندر 20 هزار و 500 و بچه‌شیر 19 هزار و 500 است.

مسعود بازدید : 68 جمعه 01 اسفند 1393 نظرات (0)

از 27 بهمن ماه سال جاری دو نمایشگاه به صورت همزمان در محل دائمی نمایشگاه بین‎المللی کاسپین زنجان آغاز به کار کرده است که تا امشب نیز این نمایشگاه ادامه دارد.

مطابق سال‎های گذشته استقبال مردم زنجان از نمایشگاه مطلوب است و در چند روز گذشته جاده گاوازنگ زنجان شاهد افزایش رفت و آمد مردم برای بازدید از نمایشگاه فرش و تابلو فرش است.

شهروندان زنجانی نیز علاوه بر بازدید از نمایشگاه اقدام به خرید لوازم مورد نیاز خود می‎کنند، واحدهای تولیدی شرکت‎کننده نیز در این نمایشگاه با انواع تبلیغات و برنامه‎ریزی سعی در جذب مشتری و فروش محصولات خود دارند.

یک شهروند زنجانی در گفت‎و‎گو با خبرنگاران با بیان اینکه تجمیع واحدهای تولیدی مبلمان در یک فضای نمایشگاهی فرصت مناسبی برای انتخاب بهترین‎ها است، افزود: امسال کالاهای کمتری در نمایشگاه عرضه شده است.

محمد صادقی با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه مطلوب است، گفت: قیمت‎ها نسبت به داخل شهر زنجان تفاوت آنچنانی ندارد اگر چه تخفیف‏هایی نیز برخی غرفه‎داران در نظر گرفته‎اند.

وی گفت: نمایشگاه می‎توانست با کیفیت تر برگزار شود،با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز و افزایش خرید مردم انتظار بیشتری از دست‎اندرکاران نمایشگاه می‎‎رفت.

یک شهروند دیگر نیز نمایشگاه فرش را خوب ارزیابی کرد و گفت: مدل‎های متنوعی از فرش و تابلو فرش در نمایشگاه ارائه شده است که نسبت به داخل شهر قیمت‎های مناسبی دارد.

مینا خنجری با بیان اینکه تنوع خوبی در نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: کیفیت برگزاری نمایشگاه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه برخی از فروشندگان مبلمان کالاهای با کیفیتی را ارائه نکرده‎اند،خاطرنشان کرد: در زمینه لوستر نیز تولیدکنندگان کمتری نسبت به گذشته شرکت کرده‎اند.

این شهروند خاطرنشان کرد: در مجموع نمایشگاه به دلیل عرضه خوب کالا قابل قبول است و شهروندان به ویژه افرادی که برای خرید جهیزیه مراجعه می‎کنند، می‎توانند اجناس خود را یکجا انتخاب و خریداری کنند.

گفتنی است، پنجمین نمایشگاه تخصصی مبلمان و خانه مدرن از تاریخ 27 بهمن‌ ماه سال جاری آغاز به کار کرده و تا امشب ادامه دارد.

این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 10 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و 4 هزار متر مربع فضای غرفه‌‎سازی شده است که 85 واحد تولیدی در این نمایشگاه محصولات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‎اند،این نمایشگاه توسط شرکت «الوند کیان خلیج فارس» در محل دائمی نمایشگاه‌‎های بین ‎المللی کاسپین زنجان برپا است.

سرپرست نمایشگاه بین‎‌المللی کاسپین زنجان در گفت‎و‎گو با خبرنگاران در زنجان اظهار داشت: پنجمین نمایشگاه تخصصی مبلمان و خانه مدرن با حضور استان‎‎های زنجان، تهران، همدان، قزوین، مشهد، البرز، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، مازندران و مرکزی برگزار شده است.

محمد فاطمی با بیان اینکه در این نمایشگاه انواع لوازم تزئینی و دکوری، لوازم خانگی، دکوراسیون داخلی، صنایع چوبی، مبلمان، فرش و لوستر در معرض دید علاقه‎مندان قرار گرفته است، افزود: غرفه‎داران تخفیفاتی نیز در این زمینه در نظر گرفته‎اند.

وی با اشاره به اینکه دومین نمایشگاه فرش ماشینی، فرش دستباف و تابلو فرش نیز توسط شرکت «آرتا نما نگر» اردبیل در حال برگزاری است، تصریح کرد: 35 واحد تولیدی و بازرگانی از استان‌‎های زنجان، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، در این نمایشگاه حضور دارند.

مسعود بازدید : 75 سه شنبه 21 بهمن 1393 نظرات (0)

عبدالرحمن ابراهیمیان امروز در حاشیه افتتاح این شرکت روی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع در سال 84 تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت روی به دلیل بروز برخی مشکلات در سال‌های اخیر در فعالیت این شرکت وقفه ای پیش آمد، تصریح کرد: این شرکت در پایان سال 92 توسط سرمایه گذار جدید خریداری شد.

مدیرعامل شرکت روی در مورد میزان اشتغال افراد در این شرکت گفت: با افتتاح این شرکت زمینه لازم برای اشتغال 117 نفر فراهم شد.

وی ابراز کرد: شرکت روی با اعتباری بیش از 100 میلیارد ریال و بدون استفاده از تسهیلات بانکی تجهیزات لازم برای ادامه فعالیت را فراهم کرده است.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه شرکت روی تولید آزمایشی خود را از یک ماه پیش آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: این شرکت توانایی تولید 3 هزار و 600 تن شمش در سال را دارد.

وی صنعت روی را پایه های پیشرفت اقتصاد معرفی کرد و گفت: در تمام دنیا مردم صنعت را سبب پیشرفت و توسعه کشورها را تلقی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت روی خاطرنشان کرد: با افتتاح این شرکت بیش از 90 درصد هزینه‌های ثابت در گردش به جیب مردم و شهروندان زنجانی برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد ارزش افزوده در صنعت روی وجود دارد، تصریح کرد: در سال های 92 و 93 بسیاری از زنجانی ها از بابت فروش آب به شرکت روی سود کرده‌اند.

ابراهیمیان ابراز کرد: صنعت نه تنها برای سلامتی مردم مضر نیستند بلکه سبب توسعه مناطق می‌شود.

مسعود بازدید : 60 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

اصغر نیتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مصوبه هیات دولت مبنی بر تبدیل شدن زنجان به قطب برق و آی تی کشور اشاره کرد و افزود: تحقق این تصمیم می تواند نقش مهمی در توسعه این استان داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه این مصوبه نیاز به اقدامات جدی و اساسی از طرف دولت و سازمانهای اجرایی دارد، یادآورشد: شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان آمادگی دارند تا تجربیات و پیشنهادات خود را در اختیار استانداری و وزارات ارتباطات قرار دهند تا این مصوبه وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود.

کارآفرین برتر کشور با اشاره به اینکه اشتغالزایی در بخش فناوری اطلاعات نیاز به سرمایه گذاری بالایی ندارد و ارزش افزوده کلانی نیز تولید می کند، گفت: هزینه ایجاد شغل برای یک نفر در صنعت در حدود 800 میلیون ریال است که این مبلغ در حوزه فناوری اطلاعات به 150 میلیون ریال می رسد.

وی یکی از پایه های اساسی اجرای این مصوبه را وجود شرکتهای قوی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان زنجان خواند و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید این شرکتها به همراه قابلیتهای اجرایی و فنی آنها شناسایی شده و اقدامات لازم برای حمایت و توانمندسازی آنها اجرا شود. 

نیتی با بیان اینکه کارآفرین ارزش آفرین است، وجود شرکتهای متعدد و موفق بین المللی در زمینه آی تی را که اغلب توسط کارآفرینان جوان تاسیس شده است، از پتانسیلهای این حوزه در زنجان عنوان کرد.

این کارآفرین برتر استان زنجان گفت: باید جوانانی که در این حوزه فعالیت می کنند را حمایت کرد تا بتوانند شرکتهای نوپای خود را توسعه دهند و وارد بازارهای ملی و بین المللی شوند.

وی مزیت اصلی آی تی و نرم افزار را فاصله کم تکنولوژیکی این صنعت در دنیا عنوان کرد و افزود: هم اکنون هند یکی از الگوهای برتر دنیا در این زمینه می باشد که سود فراوانی را هر ساله از محل صادرات نرم افزار بدست می آورد. 

نیتی با اشاره به تعداد قابل توجه دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با آی تی و نرم افزار در دانشگاه های استان زنجان اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم و ضروی در این زمینه، آموزش مهارتهای لازم برای حضور این جوانان در حوزه بازار کار می باشد.

دبیرکانون کارآفرینان استان زنجان گفت: باید از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده و برای معرفی برندهای معتبری از استان زنجان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به کشور تلاش کرد.
اصغر نیتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به مصوبه هیات دولت مبنی بر تبدیل شدن زنجان به قطب برق و آی تی کشور اشاره کرد و افزود: تحقق این تصمیم می تواند نقش مهمی در توسعه این استان داشته باشد. 


وی با اشاره به اینکه این مصوبه نیاز به اقدامات جدی و اساسی از طرف دولت و سازمانهای اجرایی دارد، یادآورشد: شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان آمادگی دارند تا تجربیات و پیشنهادات خود را در اختیار استانداری و وزارات ارتباطات قرار دهند تا این مصوبه وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود.

کارآفرین برتر کشور با اشاره به اینکه اشتغالزایی در بخش فناوری اطلاعات نیاز به سرمایه گذاری بالایی ندارد و ارزش افزوده کلانی نیز تولید می کند، گفت: هزینه ایجاد شغل برای یک نفر در صنعت در حدود 800 میلیون ریال است که این مبلغ در حوزه فناوری اطلاعات به 150 میلیون ریال می رسد.

وی یکی از پایه های اساسی اجرای این مصوبه را وجود شرکتهای قوی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان زنجان خواند و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید این شرکتها به همراه قابلیتهای اجرایی و فنی آنها شناسایی شده و اقدامات لازم برای حمایت و توانمندسازی آنها اجرا شود. 

نیتی با بیان اینکه کارآفرین ارزش آفرین است، وجود شرکتهای متعدد و موفق بین المللی در زمینه آی تی را که اغلب توسط کارآفرینان جوان تاسیس شده است، از پتانسیلهای این حوزه در زنجان عنوان کرد.

این کارآفرین برتر استان زنجان گفت: باید جوانانی که در این حوزه فعالیت می کنند را حمایت کرد تا بتوانند شرکتهای نوپای خود را توسعه دهند و وارد بازارهای ملی و بین المللی شوند.

وی مزیت اصلی آی تی و نرم افزار را فاصله کم تکنولوژیکی این صنعت در دنیا عنوان کرد و افزود: هم اکنون هند یکی از الگوهای برتر دنیا در این زمینه می باشد که سود فراوانی را هر ساله از محل صادرات نرم افزار بدست می آورد. 

نیتی با اشاره به تعداد قابل توجه دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با آی تی و نرم افزار در دانشگاه های استان زنجان اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم و ضروی در این زمینه، آموزش مهارتهای لازم برای حضور این جوانان در حوزه بازار کار می باشد.

دبیرکانون کارآفرینان استان زنجان گفت: باید از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده و برای معرفی برندهای معتبری از استان زنجان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به کشور تلاش کرد.

مسعود بازدید : 92 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

یک باغدار طارمی با تاکید بر اینکه مصرف‌کنندگان در حین خرید زیتون باید از مرغوبیت کالا مطمئن شوند، گفت: برخی محصولات وارداتی کیفیت لازم را ندارند، در حالی‌که می‌توان محصول ایرانی را با کیفیت بالا خریداری کرد.

فریدون شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار زنجان با بیان این مطلب، اظهار کرد: در بازار زنجان علی‌رغم اینکه منطقه یکی از قطب‌های تولید زیتون است، مشاهده می‌شود که زیتون سایر کشورها نیز به‌ فروش می‌رسد که این موضوع در زنجان اصلا خوشایند نیست.

وی تصریح‌ کرد: زنجانی‌ها باید با عرق خاصی نسبت به خرید زیتون اقدام کنند، چرا که طارم بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول است و قطعاً در شهرهای مختلف مصرف محصول تولید همان منطقه بسیار بالا است و سعی می‌شود که رونق بازار ابتدا از محل تولید آن کالا آغاز شود.

این باغدار طارمی با تاکید بر اینکه کیفیت زیتون طارم از بسیاری از رقبای خارجی بالاتر است، افزود: اگر کیفیت محصول برداشت شده از باغات طارم خوب نباشد که مغازه‌داران رودباری اقدام به‌فروش این محصول نمی‌کنند و بسیاری از رقبا برای قبضه بازار از نام زیتون طارم استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: با برندسازی و بازاریابی مناسب می‌توان درآمدزایی بالایی برای استان به ارمغان آورد و این موضوع نیاز به حمایت مسوولان دارد.

مسعود بازدید : 64 شنبه 24 آبان 1393 نظرات (0)

کاهش میزان تورم و بیکاری در استان حمایت از ایجاد صنایع تبدیلی و افزایش آبیاری تحت فشار در استان و پتانسیل های معدنی در شهرستان طارم از جمله مطالبی بود که استاندار در نشست با فعالان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شهرستان طارم عنوان کردند.

جمشید انصاری، استاندار زنجان در سفر یک روزه خود به شهرستان طارم با فعالان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شهرستان دیدار کردند.

انصاری در این نشست با بیان این مطلب که پتانسیل ها و ظرفیت های کشور در طول 35 سال بعد از پیروزی انقلاب ثابت بوده است، اظهار داشت: عملکردهای مختلف در دولت ها و میزان رضایتمندی مردم، به تفاوت رویکرد و مدیریت دولت های مختلف برمی گردد.

وی تصریح داشت: دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور مبنای کار دولت را بر تدبیر صحیح امور کشور نهاد که اگر محقق شود، امید مردم به آینده افزایش یافته و رضایتمندی نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد.

وی به بخشی از دستآوردهای مهم دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: دولت توانست روند شتابان افزایش تورم را کاهش دهد و با فعال کردن وضعیت اقتصادی موجود، کشور را از شرایط رکود اقتصادی خارج کرده و بیکاری را کاهش دهد.

انصاری در خصوص نرخ تورم در سال های اخیر، اظهار داشت: در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم در شهریور ماه سال 1392 نرخ تورم کشور 36 و در استان 2/36 درصد بود اما در شرایط کنونی نرخ تورم کشور به حدود 20 درصد رسیده و در استان نرخ تورم سه درصد بیش از میانگین کشوری کاهش یافته است.

وی به متوقف شدن روند رشد منفی اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: بر اساس گزارش های مرکز آمار رشد اقتصادی کشور در سال 91، منفی 8/5 درصد بوده و در سال گذشته به منفی 5/2 درصد کاهش یافته که امیدواریم تا پایان سال به مثبت 5/1 تا دو درصد برسیم.

انصاری تصریح داشت: رشد اقتصادی کشور به این معنی است که واحدهای تولیدی فعال تر شده و چرخه اقتصاد کشور به جریان افتاده و فرصت بهتری برای شغل مردم فراهم شده است.

استاندار زنجان در نشست با فعالان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شهرستان طارم به وضعیت نرخ بیکاری کشور در سالهای اخیر پرداخت و گفت: نرخ بیکاری کشور از 7/11 درصد در سال 91 به 4/10 درصد در سال گذشته و 9/9 درصد در سال 93 کاهش یافته و این درصد در استان زنجان دو درصد پایین تر از میانگین کشوری برآورد شده است.

مقام عالی استان در بخشی از سخنان خود خاطرنشان شد: باید رویکردهای جدیدی را برای حل مشکلات خود اتخاذ کرده و متفاوت تر از گذشته عمل کنیم؛ چرا که تکرار روند گذشته نمی تواند ما را به سرعت به سمت حل مشکلات کشور ببرد.

وی توجه به توانمندی و ظرفیت های اقتصادی مردم را امری ضروری عنوان کرد و گفت: باید رویکرد ما حرکت به سمت فعال تر کردن اقتصاد مردم در منطقه باشد که ضمن تامین رفاه بیشتر مردم، مسوولان را نیز در کمک رسانی به مردم یاری خواه کرد.

انصاری اظهار امیدواری کرد: سرمایه گذاران داوطلب در حوزه صنایع تبدیلی بدانند که دولت نهایت همکاری را با آنها خواهد کرد.

وی افزود: تحت پوشش قرار گرفتن 25 هزار هکتار از اراضی استان زنجان برای آبیاری تحت فشار تا پایان سال آینده و کمک بلاعوض 85 درصدی دولت و تسهیلات برای توسعه آبیاری تحت فشار از تصمیمات دولت است که شهرستان طارم نیز می تواند از آن بهره مند شود.

وی افزود: تا کنون فقط 35 هزار هکتار از اراضی استان از آبیاری تحت فشار بهره مند شده است.

استاندار زنجان در خصوص گازرسانی به روستای فاقد شبکه گاز رسانی اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان موافقت شد گاز رسانی به کل روستاهای استان تا پایان کار دولت یازدهم به اتمام رسد که طبعا در منطقه طارم نیز با جمعیت روستایی بالای 75 درصد نتیجه مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

مقام عالی استان در این نشست به ظرفیتهای منطقه طارم اشاره کرد و گفت: علاوه بر ظرفیتهای آبی، خاکی ذخایر معدنی مناسبی در منطقه وجود دارد.

وی افزود: پهنه معدنی طارم با 2200 کیلومتر مربع مساحت در حال حاضر 3 متقاضی دارد که مطالعات اکتشافی آن توسط شرکتی که توانمندی فنی و تخصصی بهتری داشته باشد انجام خواهد شد.

مهندس انصاری اظهار امید واری کرد: انجام این مطالعات و مشخص کردن پتانسیل های معدنی این منطقه، می تواند شهرستان طارم را به یکی از قطبهای معدنی کشور تبدیل کرده و سهم شهرستان در اقتصاد استان و ملی را ارتقاء داده و رونق بیشتری را در منطقه بدنبال داشته باشد.

استاندار زنجان در پایان تصریح داشت: برای توسعه باید از همه قابلیت ها بصورت درست و علمی بهره ببریم که این امر نیز نمی تواند با ذهنیت های نادرست و غلط همراه باشد.

مسعود بازدید : 57 جمعه 23 آبان 1393 نظرات (0)

اقتصاد جوامع میزان توسعه‌یافتگی و تولید در کنار بهره‌وری و رشد را در آن کشور نشان می‌دهد.

در عصر حاضر رشد و توسعه اقتصادی به عنوان نخستین راهبرد توسعه‌ای کشورها مورد تاکید قرار دارد. با نگاهی به کشورهای توسعه‌یافته دنیا درمی‌یابیم توجه به بخش اقتصاد در واقع افزایش قدرت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را نیز منجر خواهد شد.

خبرگزاری فارس: بیکاری دغدغه‌ای آزاردهنده برای جوانان زنجانی / رونق تولید، قفل‌گشای مشکلات اقتصادی استان زنجان

با توجه به اهمیت این بخش وضعیت فعلی اقتصاد کشورمان با وجود دارایی از مواهب اقتصادی متعدد هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است. اقتصاد کشورمان از اهداف تدوین شده برای سال 1404 دور است و رسیدن به آن نیز بعضا با دشواری همراه خواهد بود و نیازمند فعالیت جهادی است. استان زنجان نیز در بخش اقتصادی استانی متوسط در کشور محسوب می‌شود و در برخی شاخص‌های اقتصادی نیز استان موفقی نیست.

با توجه به ظرفیت‌هایی که در بخش اقتصادی این استان وجود دارد بهره‌برداری و ایجاد ارزش افزوده لازم و مورد نیاز، هنوز به شکل مناسبی محقق نشده است. شاید امروز از هر شهروند زنجانی در مورد مهم‌ترین مشکل اقتصادی استان سوال بپرسیم، به بیکاری و عدم تناسب در دخل و خرج خانواده خود اشاره کنند.

موضوع کار یک معضل فراگیر و مهم در اقتصاد کشور شده و استان و شهر زنجان نیز به این معضل مهم اقتصادی گرفتار است.

باید پرسید برای رهایی از این معضل باید چه اقدامی انجام داد؟ مشخص است برای بهبود شاخص‌‌های اقتصادی باید تولید کشور حمایت شود و ساختار اقتصادی معیوب حاکم بر آن که فعالیت در حوزه خدمات و دلالی را دارای سود بیشتر نسبت به تولید می‌کند، تغییر داد.

رشد اقتصادی با کاهش نرخ بیکاری ارتباط مستقیم دارد. برای تحقق این هدف باید به بخش تولید و تولیدکننده در استان زنجان کمک کرد تا مشکلات اقتصادی ازجمله نرخ بیکاری کاهش یابد.

در حال حاضر نرخ بیکاری استان زنجان تک‌رقمی شده است اما بسیاری از توده مردم که در خانواده خود با این معضل اقتصادی مواجه‌اند، شاید برایشان باور این اعداد و ارقام سخت باشد.

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان زنجان در فصل تابستان را 8.7 درصد اعلام کرده است. هر چند این نرخ در نقاط شهری به تفکیک ارائه نشده اما نرخ بیکاری شهری استان نسبت به میانگین کشور زیاد است.

در شرایط فعلی حمایت از تولید و تولیدکنندگان باید اولویت و راهبرد نخست کشور باشد، چراکه امروزه حل مشکلات اقتصادی استان و کشور در دستان فعالان اقتصادی است.

در حال حاضر پایشی از وضعیت واحدهای تولیدی در استان صورت گرفته و نتایجی نیز اعلام شده است. این واحدهای تولیدی که در سال‌های گذشته دچار مشکلاتی شده‌اند نیازمند یاری و کمک دولت هستند تا مسیر را برای کاهش مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری جوانان زنجانی هموار کنند.

با وجود طرح سنجش و پایش واحدهای صنعتی استان برنامه خاصی برای انجام اقدامات لازم ارائه نشده و هنوز مسیر مشخصی برای کاهش مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی ارائه نشده است.

کارآفرینان در مقطع کنونی همانند کلیدی هستند که می‌تواند قفل اشتغال در اقتصاد زنجان را باز کنند و هزاران جوان زنجانی که گرفتار بیکاری هستند را نجات دهند.

فعالان اقتصادی با مشارکت‌های اقتصادی خود موجب افزایش اشتغالزایی در سطح استان خواهند شد. این توسعه مشارکت‌ها می‌تواند در طرح‌ها و پروژه‌های عمران شهری نیز تعریف شود تا موجب توسعه اشتغال در کوتاه‌مدت شود.

در این حوزه شهر زنجان و شهرهای استان بسیار ضعیف و بی‌برنامه عمل کرده‌اند. در یک سال اخیر انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد تعاون ناجا برای انجام پروژه‌های بزرگ و دارای ابعاد اقتصادی بزرگ رسانه‌ای شد اما تا به امروز خبری از آن نیست.

در این بین تولید، می‌تواند مهم‌ترین ارزش افزوده را برای اقتصاد زنجان داشته باشد. تولیدی که هر چند بیشتر بر پایه تولیدات بخش معدنی است اما تغییر مسیر توسعه اقتصادی استان به صنایع پاک توسط مدیران اقتصادی استان تعریف شده است.

با توجه به این موضوع باید تاکید کرد امروزه با ایجاد حساسیت‌های بی‌مورد موجب وارد شدن خسارت به تولید و ارزش افزوده و درآمدزایی استان در بخش معدن شده‌ایم. به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت فعلی استان، نیازمند کمک به تولید هستیم و باید با لحاظ کردن دغدغه‌‌های زیست محیطی به توسعه اشتغال در استان کمک کرد.

اشتغالزایی، رفاه، امنیت اجتماعی و در نتیجه رشد و توسعه در گرو توسعه اقتصادی است که آن نیز در گرو توسعه تولید است.

باید به تولید پرداخت و محصولاتی رقابت‌پذیر در دنیا ارائه کرد. مادامی که بیکاری وجود دارد معضلات اجتماعی وجود خواهد داشت، بنابراین برای رفع چنین معضلاتی تنها راه، حمایت از بخش تولید است. تاکید بر این نکته حائز اهمیت است که حمایت از بخش تولید نباید شعاری باشد.

مسعود بازدید : 77 جمعه 23 آبان 1393 نظرات (0)

محمود صیاد بورانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 7 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان سردابی و گرمابی در استخرهای استان زنجان رهاسازی شده است.

خبرگزاری فارس: صادرات 50 درصدی محصولات آبزی استان زنجان

وی افزود: این تعداد بچه ماهی در انواع استخرهای دو منظوره کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی در قفس، مزارع مداربسته و انواع مزارع بتنی و مزارع خاکی رهاسازی شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعداد آبزیان رهاسازی شده در زنجان از 10 میلیون قطعه فراتر رود.

این مسئول با اشاره به میزان تولید آبزیان طی سال جاری در استان زنجان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از 10 هزار تن انواع آبزیان در استان تولید شود.

بورانی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 7 هزار تن انواع ماهیان در استان زنجان تولید شده است.

وی ادامه داد: به دلیل بروز مشکلات بهداشتی و بیماری‌ها در برخی استان‌های غربی کشورمان، بیش از 50 درصد محصولات آبزی تولیدی استان زنجان به استان‌های همجوار و متقاضی صادر می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان بیان داشت: تقاضا برای محصولات آبزی تولیدی زنجان و صادرات در این راستا موجب شده تا قیمت ماهی در داخل استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری را نشان دهد.

این مسئول با اشاره به وضعیت مصرف ماهی در استان زنجان اظهار کرد: طبق آمار سال 92 مصرف سرانه ماهی در استان سالانه حدود 7 کیلوگرم است.

بورانی با بیان اینکه مصرف سرانه ماهی در کشورمان سالانه بیش از 8 کیلوگرم است، اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که مصرف ماهی در زنجان با میزان مصرف آن در سطح کشور فاصله چندانی ندارد.

مسعود بازدید : 66 پنجشنبه 22 آبان 1393 نظرات (0)

محمدرضا نعمت‌زاده با حضور در شرکت فولاد سهند ایجرود از نزدیک در جریان روند ساخت این کارخانه قرار گرفت.

شرکت فولاد سهند با سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار است با اعتبار 800 میلیون دلار به بهره برداری برسد.نعمت‌زاده

این کارخانه توسط سرمایه‌گذار چینی احداث می‌شود و با فعالیت آن زمینه اشتغال 2 هزار نفر در استان زنجان فراهم می‌شود.

کارخانه فولاد سهند در 2 فاز به بهره برداری می‌رسد و با افتتاح فاز نخست آن یک صد هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

با پیش بینی‌های انجام شده میزان تولید در هر فاز این کارخانه 800 هزار تن است.

نعمت‌زاده امروز از شرکت کیمیا گستر بازدید و کارخانه سیمان خمسه را نیز افتتاح کرد و بعد از بازدید از فولاد سهند از پتروشیمی زنجان نیز بازدید می‌کند.

مسعود بازدید : 58 پنجشنبه 22 آبان 1393 نظرات (1)

یحیی رحمتی بعد از ظهر امروز در کار گروه زنان و اشتغال استان زنجان با اشاره به تفاوت اشتغال در محیط شهری و روستایی اظهار داشت: کارگاه‌های اشتغال در شهرها سفارش پذیر هستند و تابع قوانین حاکم وزارت کار و صنایع کوچک هستند؛ این در حالی است که کارگاه‌های روستایی در جوار خانواده شکل می‌گیرد و زنان در آن نقش عمده‌ای دارند.خبرگزاری فارس: صدور کارت شناسایی برای 6890 هنرمند صنایع دستی در زنجان

وی با اشاره به اینکه در کارگاه‌های روستایی بیشتر محصولات «داری» تولید می‌شود، تصریح کرد: تولیدات این کارگاه‌ها بیشتر گلیم و فرش بوده و صاحبان کارگاه پس از تولید به دنبال بازار آن هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به تفاوت‌های هزینه در ایجاد اشتغال در امور صنعتی همچون پتروشیمی و خودروسازی با ایجاد اشتغال در صنایع خاطر نشان کرد: برای ایجاد یک شغل در صنایع 15 میلیون تومان هزینه لازم است که در مقایسه با صنایع دیگر بسیار اندک است.

این مسئول با اشاره به اینکه باید به فکر تعادل بخشی و مدیریت منطقه‌ای باشیم، ادامه داد: کلید ایجاد اشتغال‌های کوچک در دستان بانوان است تا در کنار خانواده به تولید نیز اقدام کنند.

رحمتی با اشاره به کساد کاری برخی از کارگاه‌های قالی بافی در ایام گذشته و تعطیلی برخی از این کارگاه‌ها به دلیل کاهش تولید اعلام کرد: با توجه به افزایش مشتری و سفارشات این کارگاه‌ها مجددا کار خود را آغاز می‌کنند.

وی عدم نیاز صنایع دستی به مواد اولیه وارداتی از کشورهای دیگر را یکی از مزیت‌های این صنایع خواند و تأکید کرد: این صنایع با مواد 100 درصد طبیعی تولید می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه صنایع دستی هر منطقه‌ای شناسنامه اقوامی آن منطقه است، افزود: این آثار فرهنگ و تمدن آن منطقه را نشان می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه در استان زنجان برای 6 هزار و 890 هنرمند صنایع دستی کارت شناسایی صادر شده است، گفت: از این تعداد 5 هزار و 260 نفر خانم هستند که شامل 76.3 درصد از آمار هنرمندان است.

رحمتی با اشاره به اینکه یک هزار و 630 نفر از هنرمندان صنایع دستی زنجان را نیز آقایان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: مردان هنرمند با اینکه 23.7 درصد از هنرمندان را تشکیل می‌دهند 65 درصد از صنایع را تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین هنرمندان شهری زن در شهرستان زنجان و کمترین تعداد را شهرستان ایجرود دارد، اضافه کرد: ماهنشان بیشترین تعداد هنرمند خانم در روستا و شهرستان زنجان کمترین تعداد را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در پایان با اشاره به اینکه 84.3 درصد از بانوان شاغل در صنایع متأهل هستند، خاطرنشان کرد: 71 درصد از بانوان شاغل در صنایع دارای مدرک زیر دیپلم هستند.

مسعود بازدید : 61 چهارشنبه 21 آبان 1393 نظرات (0)

به گزارش خبرنگاران در زنجان, استاندار زنجان در سفر خود به شهرستان طارم از صنایع شهر آببر بازدید کرد.

امیر حسین کاظمیان، مدیر بزرگترین کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی در حاشیه بازدید استاندار زنجان از این کارخانه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کارخانه سالانه ظرفیت تولید 2 هزار تن محصولات کشاورزی را دارد.صنایع فرآوری

وی با بیان اینکه در صورت فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم این پروژه تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود، ابراز کرد: زیر ساخت‌های این کارخانه از نظر اتوماسیون بهداشتی کاملا فراهم شده است.

مدیر پروژه بزرگترین کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر اساسی‌ترین مشکل این کارخانه تامین نشدن زیر ساخت‌های فاضلابی است.

وی در رابطه با عملکرد این کارخانه افزود: اولویت این کارخانه فرآوری محصولات زیتون و سپس فرآوری محصولات مانند گوجه فرنگی و سیر است.

کاظمیان با بیان اینکه صنایع تبدیلی علاوه بر اشتغال، امنیت غذایی جامعه را نیز تضمین می‌کند، عنوان کرد: وجود صنایع سبب جلوگیری از فاسد شدن محصولات کشاورزی شده و برای کشاورزان نیز سود اقتصادی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اعتبار ساخت این کارخانه گفت: اعتبار صرف شده برای ساخت این کارخانه 70 میلیارد ریال با گردش مالی 130 میلیارد ریالی است.

مدیر پروژه بزرگترین کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر این کارخانه 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: استارت ساخت این کارخانه از 15 فروردین امسال زده شده است.

وی ابراز کرد: برای تثبیت قیمت محصولات کشاورزی باید ایجاد واحدهای فرآوری در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

کاظمیان به اشتغالزایی این کارخانه اشاره کرد و افزود: در صورت تکمیل، این پروژه برای 30 تا40 نفر اشتغالزایی می‌شود.

در ادامه با حضور استاندار زنجان پروژه آسفالت راه روستایی در حد فاصل بین روستای کلوچ و کلیم افتتاح شد.

حجم عملیات خاکبرداری این پروژه 161 هزار متر مربع و حجم خاک‌ریزی 52 هزار و 200 کتر مکعب و با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال است.

مسعود بازدید : 151 چهارشنبه 21 آبان 1393 نظرات (0)

غلامحسین جمیلی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:  تا چند روز آینده سفیر ترکیه از استان زنجان بازدید می‌کند و اتاق بازرگانی زنجان در حال رایزنی برای حضور سفیر آلمان در این استان است.

وی ابراز کرد: با حضور سفرا در استان زنجان ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان به این افراد معرفی و زمینه تعامل تجاری با کشور‌های دیگر فراهم می‌شود.اتاق بازرگانی ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان خاطرنشان کرد: به لحاظ ایجاد فضای اقتصادی در استان زنجان رویکردهای توسعه صنعتی و اقتصادی بررسی، مشخص و معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان محورهای اصلی توسعه استان تبیین شده عنوان کرد: سهم و مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی برای این بخش فراهم می‌شود تا از این فرصت‌ها برای توسعه استان استفاده شود.

جمیلی در مورد راهبردها و محورهای توسعه استان به ایجاد شهرک IT و الکترونیک اشاره کرد و افزود: پروژه شهرک صنعتی از جنبه‌های مختلف برای استان و کشور اهمیت دارد که منابع انرژی پاک یکی از مزایای آن است.

وی در رابطه با جنبه‌های مثبت شهرک الکترونیک و IT بیان کرد: استقرار این واحد کم هزینه است و با توجه به اینکه در دنیای امروز فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و صنعتی بر پایه IT استوار بوده، ایجاد این شهرک براساس نیاز امروز منطقه‌ای، ملی و جهانی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: باید زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی برای استقرار واحدهای صنعتی فراهم و پشتیبانی صنعتی و خدماتی برای توسعه استان انجام شود.

مسعود بازدید : 64 چهارشنبه 21 آبان 1393 نظرات (0)

در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به زنجان سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگاران از زنجان، محمد رضا نعمت‌زاده، فردا همزمان با روز پنجشنبه (۲۲آبان) به استان زنجان سفر می‌کند.وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا به زنجان سفر می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به زنجان، از شرکت‌های صنعتی استان زنجان بازدید می‌کند.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت، فردا در سفر به استان زنجان، شرکت سیمان خمسه زنجان، تصفیه خانه شهرک صنعتی «نوآوران» را به بهره برداری می‌رساند و از شرکت ریخته‌گری فولاد سهند، شرکت کیمیای زنجان گستران و شرکت پتروشیمی زنجان نیز بازدید خواهد کرد.

مسعود بازدید : 59 سه شنبه 20 آبان 1393 نظرات (0)

علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران زنجان اظهار کرد: پیاز از جمله محصولات زراعی شهرستان ابهر به شمار می‌رود که همه ساله برخی از کشاورزان ابهری اقدام به کشت این محصول می‌کنند.خبرگزاری فارس: برداشت 1400 تن پیاز از مزارع ابهر

وی با اشاره به سطح زیر کشت پیاز در شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: طی سال زراعی گذشته 40 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول پیاز اختصاص داده شده بود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابهر تصریح کرد: در سال جاری کشاورزان ابهری موفق شدند از مجموع سطح زیر کشت پیاز در این شهرستان بیش از یک هزار و 400 تن محصول برداشت و روانه بازار کنند.

این مسئول همچنین با اشاره به تعداد بهره‌برداران محصول پیاز در شهرستان ابهر گفت: تعداد بهره‌برداران محصول پیاز طی سال جاری در این شهرستان به 120 نفر رسیده است.

محمدی با ابراز رضایت از کیفیت پیاز تولیدی شهرستان ابهر طی سال جاری عنوان کرد: پیاز تولید شده در این شهرستان امسال از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار بوده است.

وی اظهار کرد: عدم خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله پیاز از جمله مشکلات بهره‌برداران ابهری به شمار می‌رود که در صورت وجود خرید تضمینی بسیاری از مشکلات کشاورزان برطرف شده و شاهد ثبات قیمت در بازار محصولات کشاورزی خواهیم بود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: محصول پیاز تولیدی شهرستان ابهر علاوه بر مصرف در داخل شهرستان و استان زنجان به استان تهران نیز صادر می‌شود.

درباره ما
Profile Pic
بروزترین پایگاه خبری استان زنجان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    زنجان نيوز را چطور ديديد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 462
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 2,183
  • بازدید سال : 12,601
  • بازدید کلی : 72,024