loading...
زنجان نيوز
آخرین ارسال های انجمن
مسعود بازدید : 283 دوشنبه 29 خرداد 1396 نظرات (2)

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان(یحیی رحمتی) روز دوشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان به افزایش میزان سفر گردشگرن به استان زنجان اشاره کرد و افزود: سال گذشته به دلیل افزایش مسافران و اقامت گردشگران در این استان، با مشکلات محسوسی مواجه شدیم که لازم است در سال جاری با برنامه ریزی های مناسب از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه سفرهای تابستانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: برنامه ریزی برای ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران، نظارت بر تاسیسات و مراکز خدماتی گردشگری، اجرای برنامه ای مختلف فرهنکی و هنری و اجرای تورهای استان گردی از جمله رئوس برنامه های طرح تابستانه امسال برای پذیرایی از گردشگران و مسافران هستند.
رحمتی به ضرورت توزیع زمانی و مکانی سفرها از طریق معرفی جاذبه های گردشگری در نقاط مختلف استان به گردشگران اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره گیلاس در روستای شیت طارم و جشنواره انگور در روستای درسجین شهرستان ابهر از جمله رویدادهایی است که میزبان مسافران تابستانی در استان می شوند.

 در روزهای هشتم و نهم تیرماه سال جاری، روستای شیت شهرستان طارم برای دومین بار میزبان برپایی دومین جشنواره گیلاس در استان زنجان می شود.
جشنواره انگور نیز اواخر شهریور امسال در روستای هدف گردشگری درسجین شهرستان ابهر برگزار می شود. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: برای معرفی جاذبه های گردشگری استان و نیز راهنمایی گردشگران، 250 هزار نسخه اقلام تبلیغاتی در قالب بروشور و پوستر برای ارائه به مسافران تابستانی چاپ شده است.

 وجود بزرگترین گنبد آجری جهان، شگفت انگیزترین غار آهکی دنیا، مومیایی های مردان نمکی با قدمت بیش از 2 هزار سال، طولانی ترین بازار سر پوشیده جهان و مردمانی مهمان نواز، استان زنجان را به میزبانی پر جاذبه و مهربان برای مسافران و گردشگران تبدیل کرده است. 
بنا به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، حدود یک هزار و 800 اثر تاریخی در سطح این استان شناسایی شده است که 746 مورد از آن ها در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده اند. 

مسعود بازدید : 177 سه شنبه 23 خرداد 1396 نظرات (0)

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به برنامه‌های مناسبتی شب‌های قدر رادیو و تلویزیون زنجان گفت: رسانه استانی با بسیج همه امکانات و نیروهای خود مراسم‌های باشکوه شب‌های قدر را از 4 نقطه استان به صورت زنده پوشش می‌دهد.

رضا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز زنجان امسال نیز با فرا رسیدن لیالی قدر تلاش می‌کند با پخش ویژه برنامه‌های مختلف در شب‌های قدر حال و هوای معنوی خاصیی را در شب نزول قرآن، برای بینندگان و شنوندگان خود فراهم کند.
وی تصریح کرد: در این راستا رسانه استانی با بسیج همه امکانات و نیروهای خود مراسم‌های باشکوه شب‌های قدر را از چهار نقطه استان به صورت زنده پوشش خواهد داد تا لحظات معنوی برای همشهریان رقم بخورد.
مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: در همین راستا شبکه استانی اشراق امسال در نخستین شب از لیالی قدر ، ویژه برنامه خود را از مسجد جامع زنجان با سخنرانی آیت‌الله‌ حسینی زنجانی به روی آنتن خواهد برد.

موسوی با بیان اینکه در شب‌های نوزدهم و بیست سوم از این لیالی نورانی و بابرکت نیز مراسم با شکوه که هرسال با سخنرانی آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار می‌شود به صورت زنده پخش خواهد شد، افزود: زمان آغاز این ویژه برنامه‌ها پس از خبر ساعت 23 بوده و تا 2 بامداد نیز ادامه خواهد داشت که تهیه کننده این ویژه برنامه‌ها فریدون قدیری است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای پوشش این مراسم‌های پرفیض امکانات مختلف فنی از قبیل دو دستگاه واحد سیار تلویزیونی، واحد sng و ... بهره‌گیری خواهد شد.
مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه رادیو زنجان نیز با سه ویژه برنامه 180 دقیقه‌ای در شب نوزدهم از مسجد فاطمه‌الزهرای خدابنده، شب بیست‌ و یکم از مسجد جامع خرم‌دره و شب بیست ‌و سوم ماه رمضان از امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) ویژه برنامه‌های لیالی قدر را به صورت زنده پوشش خواهد داد،،  افزود: تهیه کنندگی ویژه برنامه‌های رادیو نیز بر عهده خانم‌ها فاطمه بیات و شیوا مرادی است.

موسوی تصریح کرد: این برنامه‌ها با پوشش کامل مراسم سخنرانی، تلاوت قرآن، مداحی و دعای جوشن کبیر و قرآن  از ساعت 23 تا 2  بامداد همراه شنوندگان مومن و روزه‌دار خواهد بود.
وی گفت: سایر برنامه روتین مرکز در حوزه‌های سیما و صدا  نیز با پرداختن  به موضوع شب‌های قدر، اهمیت این شب‌های گرانقدر، لحظه‌های معنوی را برای روزه‌داران رقم خواهند زد.

مسعود بازدید : 184 سه شنبه 23 خرداد 1396 نظرات (0)

رئیس سازمان انتقال خون استان زنجان گفت: پایگاه انتقال خون شهر زنجان شبهای قدر از ساعت ۲۱ تا یک بامداد برای خون گیری از روزه داران آمادگی دارد.

سیامک اسدی در گفتگو با خبرنگاران افزود:  اهدای خون منافاتی با روزه داری ندارد و بر این اساس افرادی که وعده سحری خود را به صورت کامل صرف کنند می توانند نسبت به اهدای خون مبادرت کنند.

وی با بیان اینکه طی ماه مبارک رمضان سال گذشته استقبال شهروندان زنجانی از اهدای خون بسیار عالی بوده است، ادامه داد: اهدای خون دارای شرایطی است و بر اساس آن نسبت به خون گیری اقدام می شود و متقاضیان باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۵ سال سن و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

اسدی افزود: پایگاه انتقال خون زنجان در ماه رمضان  آماده پذیرایی از مردم است و شهروندان می‌توانند شیفت صبح از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۲.۳۰ و بعد از افطار نیز به مرکز انتقال خون زنجان در سعدی وسط مراجعه کرده و خون اهداء کنند.

رئیس سازمان انتقال خون استان زنجان گفت: مردم استان زنجان در زمینه اهدای خون پیش‌قدم هستند ودرصد زیادی از اهداءکنندگان خون در زنجان به‌طور مستمر خون می‌دهند.

اسدی گفت: اهدای خون نه تنها زندگی دوباره به بیمار می‌بخشد بلکه برای سلامتی خود افراد هم مثمر ثمر است و اهدای خون یک سرمایه فرهنگی مهم است و این امر تنها مختص زمان خاصی نیست و نیاز به خون زمان خاصی را نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند، یاد آور شد: خوشبختانه طی ماه مبارک رمضان سال گذشته استقبال جوانان در استان زنجان برای اهدای خون بسیار مطلوب بوده است.

اسدی گفت: طی ماه مبارک رمضان سال گذشته یک هزار و ۹۰۵ نفر برای اهدای خون به پایگاهای انتقال خون زنجان مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مسعود بازدید : 133 سه شنبه 16 خرداد 1396 نظرات (0)

مدیر کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون سرعت وزش باد در این شهرستان به 30 کلیومتر بر ساعت رسید و با توجه به افزایش این روند طی بعداز ظهر امروز/ سه شنبه/ عموم مردم توصیه های ایمنی در این بخش را رعایت کنند.

احد یاغموری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به افزایش شدت باد طی بعداز ظهر امروز/ سه شنبه/ رعایت نکاتی از سوی شهروندان می تواند حوادث احتمالی ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گفته وی، سرعت وزش باد شهر زنجان طی مدت یاد شده به 40 تا 70 کیلومتر خواهد رسید و بر این اساس از شهروندان درخواست می شود از تردد و توقف در کنار ساختمان های نیمه کاره ، درختان پوسیده و کهنسال خودداری کنند.

یاغموری افزود: تقویت سقف های موقت روکش نایلونی خزانه های کشاورزی ،کنترل ایمنی تاسیسات و خطوط انتقال نیرو از دیگر توصیه های لازم در این بخش است.

وی بیان کرد: کنترل و بازدید بادشکن اطراف مزارع ، باغات و سم پاشی نکردن و محلول پاشی از نیز از دیگر توصیه هایی است که لزوم توجه کشاورزان به آن ضروری است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی ها، وزش باد شدید برای روز /چهارشنبه / هفته جاری نیز پیش بینی شده است.

مسعود بازدید : 58 شنبه 13 خرداد 1396 نظرات (0)

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت:نظارت بر واحدهای نانوایی استان زنجان در ماه رمضان با جدیت دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان  با بیان اینکه خوشبختانه کیفیت نان تولیدی در زنجان مطلوب است گفت: طبق بررسی مرکز پژوهش‌های غلات کشور و طبق آماری که دراردیبهشت ماه بدست آمده، استان زنجان در بحث پخت نان‌های تافتون، سنگک و بربری رتبه اول کشور و درپخت نان لواش در رتبه دوم کشوری قراردارد.

منصوری با بیان اینکه نان بربری و سنگک بیشترین مصرف را دراین ماه دارند، تمهیدات لازم برای تامین نیاز روزه داران و ارائه نان با کیفیت درایام مبارک ماه رمضان گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان همچنین به اقدامات نظارتی درماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: دراین ماه از نانوایی‌های استان به صورت متمرکر بازرسی به عمل می‌آید.

وی در پایان افزود: بازرسی ازواحدهای نانوایی درغالب یک اکیپ بازرسی به صورت متمرکز روزانه انجام میشود.

مسعود بازدید : 66 شنبه 13 خرداد 1396 نظرات (0)

صونا صرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان وضعیت جوی استان زنجان را صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی و اظهار کرد: بعد از ظهر امروز استان شاهد وزش باد خواهد بود.

وی وضعیت جوی فردای استان زنجان را هم صاف همراه با وزش باد اعلام و اضافه کرد: استان تا پایان هفته بارندگی نخواهد داشت.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان وضعیت استان را به لحاظ دمایی طی امروز و فردا خنک اعلام و تصریح کرد: روند دمایی استان از روز دوشنبه افزایشی خواهد بود.

صرفی افزود: دمای استان زنجان از روز دوشنبه تا پایان هفته در مقایسه با امروز حدود 6 درجه افزایش می‌یابد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را هشت درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: این دما در مقایسه با روز گذشته در این بازه زمانی چهار درجه خنک‌تر شده است.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان نوسان دمایی شهر زنجان را طی 24 ساعت گذشته 19 درجه عنوان کرد و ادامه داد: شهر زنجان در این بازه زمانی دمایی بین هشت و 28 درجه بالای صفر را پشت سر گذاشته‌ است.

صرفی از ثبت دمای پنج درجه بالای صفر طی 24 ساعت گذشته در گرماب به عنوان خنک‌ترین دما خبر داد و گفت: بالاترین دمای این بازه زمانی با 299 درجه بالای صفر از آب‌بر گزارش شده است.

مسعود بازدید : 60 پنجشنبه 11 خرداد 1396 نظرات (0)

آزمون جذب سرباز مربی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور عمومی و پشتیبانی زنجان گفت: آزمون جذب سرباز مربی برای اعزامیان ۹۶ / ۶ / ۱ روز چهارشنبه مورخ ۹۶ / ۳ / ۱۷ به صورت هماهنگ و کشوری برگزار می‌شود.

سلطانی با اعلام این خبر افزود: درخواست کنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه مشمولین، به آدرس www.portaltvto.com نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند.

مسعود بازدید : 84 پنجشنبه 11 خرداد 1396 نظرات (0)

 

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: مصرف آب آشامیدنی شهر زنجان 26 درصد بیشتر از میانگین جهانی است که بهینه سازی مصرف نیازمند فرهنگ سازی خواهد بود.

علی محمد نادرخانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: میانگین جهانی مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز 150لیتر است در حالیکه در استان زنجان میانگین مصرف آب 201 لیتر و در شهر زنجان 204 لیتر به ازای هرنفر است.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف آب باید مورد توجه جدی شهروندان قرار گیرد، اعلام کرد: یکی از اقدمات مهمی که از سوی شرکت آبفا استان در دست پیگیری است شناسایی مشترکین دارای مصارف بالای 20 متر مکعب در ماه و کاهش آن به زیر 20 متر مکعب می باشد.
نادرخانی ادامه داد: این شرکت پس از شناسایی مشترکین پرمصرف و با صدور اخطاریه به آنان، نسبت به ارایه راهکارهای لازم جهت کاهش مصرف اقدام می کند تا این مشترکین با کاهش مصارف آب خود ضمن کمک به حفظ منابع آب زیرزمینی استان، آب بهای کمتری را نیز پرداخت نمایند.
وی، میزان هدر رفت آب آشامیدنی در استان زنجان 23/5 درصد و شهر زنجان را نیز 21/8 درصد اعلام کرد و افزود: این هدر رفت آب شامل دو بخش 'ظاهری و واقعی' است و در واقع هدر رفت ظاهری، مقدار مصرفی است که به مصرف مشترکین می رسد اما اندازه گیری نمی شود که این نیز بر اثر انشعابات غیرمجاز و عدم دقت کنتورها پیش آمده و 10 مورد هدر رفت را شامل می شود.
نادرخانی تصریح کرد: هدر رفت واقعی نیز مقداری است که بصورت نشت 'مرئی و نامرئی' از شبکه توزیع اتفاق می افتد و نشت مرئی شناسایی شده و تحت عنوان حوادث رفع می شود و این نیز 10/8 درصد را شامل می گردد.
وی افزود: بی هزینه ترین و سریعترین راهکار کاهش مصرف آب، تغییر رفتار مشترکین در نحوه استفاده از این نعمت خدادادی است که باید از سوی مصرف کنندگان مورد توجه جدی قرار گیرید.

مسعود بازدید : 104 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

احد یاغموری در گفتگو با خبرنگاران به وضعیت دمایی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و افزود: دمای زنجان از امروز تا اواخر هفته سه تا ۶ درجه سانتیگراد خنک می‌شود.

وی به گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: ماهنشان با ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و قیدار با ۳۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان بودند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به دمای فعلی زنجان اشاره کرد و افزود: دمای فعلی زنجان ۴۰ درجه سانتیگراد است که نسبت به دیروز در همین ساعت دو درجه خنک‌تر شده است.

یاغموری به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و یادآور شد: هوای استان پایدار است و بارندگی نخواهیم داشت.

مسعود بازدید : 111 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

احمد شیرود ‏میرزایی امروز در جلسه صیانت از حریم عمومی اظهار داشت: در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در دو بخش، مسابقات ورزشی  و نیز مسابقات بومی و محلی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم کردن زمینه فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در بین جوانان و نوجوانان است.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان زنجان با اشاره به ضرورت توجه به احیای هویت ملی و اجتماعی ابراز کرد: پیشرفت‌های تکنولوژی و به ویژه حضور وسایلی همچون شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره جوانان نیاز به ارائه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی را افزایش داده است.

وی بیان کرد: لازم است اقدامات دستگاه‌های متولی در زمینه غنی سازی اوقات فراغت جوانان متناسب با نیاز‌های این قشر بوده و سبب حفظ هویت ملی و احیای هویت اجتماعی در بین جوانان شود.

میرزایی تاکید کرد: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برگزاری کلاس‌های فرهنگی، ورزشی در دستور کار ورزش و جوانان قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بومی و محلی درسطح شهرستان زنجان گفت: این مسابقات با همکاری‌بخشداری‌های شهرستان زنجان در راستای تقویت هویت اجتماعی برگزار شده است.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان زنجان تاکید کرد: علاوه بر تقویت هویت ملی و بومی در قالب برگزاری این مسابقات می‌توان آموزش‌هایی را نیز در زمینه‌های تحکیم بنیان خانواده‌، محیط زیست، ترویج آداب اسلامی و پهلونانی به شرکت کنندگان ارائه کرد.

وی با اشاره به استقبال خوب در رده‌های نونهالان تا جوانان از برگزاری کلاس‌های فرهنگی و ورزشی بیان کرد: استقبال خوبی از فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در بین رده‌های سنی نونهالان تا جوانان وجود دارد.

میرزایی عنوان کرد: برگزاری این مسابقات در رشته‌های ورزشی زمینه جذب استعداد‌های ورزشی در استان را فراهم می‌کند‌.

وی بیان کرد: افزایش امکانات ورزشی یکی از راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان و سوق دادن آن‌ها به سمت فعالیت‌های مفید وسالم اجتماعی است.

مسعود بازدید : 98 یکشنبه 11 مرداد 1394 نظرات (0)

نمایشگاه‌های خودرو یكی از صنوف پردرآمد محسوب می‌شود، صنفی كه حالا به گفته كارشناسان با پراكندگی‌هایی مواجه بوده و همین موجب مشكلات و سوءاستفاده‌های عدیده‌ای شده است.

 صاحبنظران معتقدند با جابه‌جایی نمایشگاه‌های اتومبیل -كه گاه و بی‌گاه انگشت اتهام در ایجاد ترافیك و نابسامانی و سد معبر و دیگر تخلفات به‌سوی آن‌هاست - می‌توان رفاه مشتری، فروشنده و شهر را تامین كرد.

برخی شهروندان معتقدند اگر به جای باغ‌شهرهای حاشیه شهر، محلی برای احداث نمایشگاه خودرو بیابیم، می‌توان به اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم كمك كرد؛ چراكه یك شهرك در حاشیه شهر نیاز به سرویس حمل و نقل، غذاخوری، دفترخانه، كارشناس ارزیابی، پلیس، نگهبان و... دارد.

خریداران هم می‌توانند در فضایی پرتنوع و امن دست به انتخاب بزنند؛ انتخابی بی‌حاشیه و سالم.  

به گفته رئیس صنف نمایشگاه اتومبیل‌داران شهر زنجان، حدود ۲۵۰ نمایشگاه اتومبیل در زنجان فعالند و از این تعداد حدود ۱۸۰ واحد دارای پروانه كسب هستند.

مسعود بازدید : 119 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

بناها و ساختمان‌ها از عناصر مهم کاربردی تشکیل دهنده فضاهای شهری هستند و نمای ساختمان‌ها آفریننده سیما و منظر شهری برای شهروندان محسوب می‌شود.

امروزه اهمیت نماهای ساختمانی برای داشتن شهری زیبا در حوزه معمای و شهرسازی بسیار اهمیت دارد و شهرهای توسعه یافته دنیا برای داشتن بافتی همگن و زیبا و چشم نواز شهری در تلاشند، نماهای مناسبی در سطح شهر خلق کنند.

بافت شهری عنصری است که موجودیت و هویت خود را مدیون تک تک عناصری است که در آن به کار می‌رود و قطعاً ساختمان و نمای آن در یک شهر مهمترین عضو ساختاری این هویت است.

یکی از مولفه‌های مهم در داشتن شهری زیبا داشتن ساختمان‌های زیبا و با اصالت است. یک ساختمان زیبا و با هویت فارغ از طراحی پلانی مناسب باید یک نمای مناسب نیز داشته باشد. نمایی که امروز در شهر زنجان شاهد بی‌توجهی به آن هستیم. شهر زنجان در کنار همه مشکلات شهری با عدم همخوانی و دلنشینی نماهای ساختمانی مواجه است.

عدم همخوانی بین جنبه همگانی و شهری با دیدگاه‌های فردی در صورتی می تواند بی اهمیت باشد که ساختمان جزیی از یک کل (شهر) در نظر گرفته نشود و ارتباطات آن با محیط اطراف انکار شود. البته این موضوع، ارزش هیچکدام از این دو بخش (نمای ساختمان و نمای شهری) را به تنهایی از بین نمی‌برد. موضوعی که در شهر زنجان به وضوح شاهد آن هستیم. جزیره‌ای عمل کردن هر ساختمان و فرد نگریستن به هر ساختمان بدون بدنه شهری موجود مشکلی جدی در شهر زنجان است.

عدم همخوانی بین جنبه همگانی و شهری با دیدگاه های فردی در صورتی می‌تواند بی‌اهمیت باشد که ساختمان جزیی از یک کل (شهر) در نظر گرفته نشود و ارتباط آن با محیط اطراف انکار شود. دیگر زمان گذشته است که به ساختمان به عنوان موجودی صرفاً دارای هویتی مستقل نگریسته شود و پیوستگی هویت آن را با دیگر اجزای شهری که در آن زیست صورت می‌گیرد، نادیده گرفته شود.

نمای هر نمای ساختمان جزئی است از یک کل و تطابق جز با کل در هر سامانه و مجموعه، اصلی است انکار ناپذیر که باید مورد توجه باشد. بافت شهری عنصری است که موجودیت و هویت خود را مدیون تک تک عناصری است که در آن به کار می‌رود و قطعاً ساختمان و نمای هر ساختمان در یک شهر مهم‌ترین عضو ساختاری این هویت است. عدم همخوانی بین جنبه همگانی و شهری با دیدگاه‌های فردی در صورتی می‌تواند بی‌اهمیت باشد که ساختمان جزیی از یک کل (شهر) در نظر گرفته نشود و ارتباطات آن با محیط اطراف انکار شود.

تنها حساسیت ساختاری که بر روی نمای یک ساختمان وجود دارد صرفا هماهنگی با کلیت شهر نیست. بلکه باید نما را شناخت، اهمیت آن را در بافت شهری درک کرد، به کارکرد ویژه آن در نوع خود توجه نمود و در نهایت بر اساس همخوانی با محیطی که در آن به کار می‌رود به ساخت آن اقدام کرد.

این همخوانی با محیط می‌تواند همخوانی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و از همه مهم‌تر فرهنگی باشد. اینجاست که گاهی با نمایی بسیار زیبا و چشم نواز برخورد می‌کنیم که به دلایل مختلف فاقد ارزش است.

با توجه به این توضیحات و با نگاهی به نماهای ساختمانی در شهر زنجان در می‌یابیم که بناهای ساختمانی در شهر زنجان به صورت مستقل عمل کرده و هماهنگی به مجموعه شهر و بناهای دیگر ندارند. حتی بعضا هماهنگی بین نما و کارکرد و جنس بنا نیز دیده نمی‌شود.

با نگاهی به بدنه‌های مختلف شهری در زنجان شاهد خواهیم بود در برخی نقاط قدیمی شهر همچون دور میدان انقلاب که وجه تاریخی نیز دارد بدنه‌ای پیوسته و با رعایت خط آسمان مشخص و متریالی اصیل و همخوان اجرا شده است.

اما در ساخت و سازهای جدید اثری از اصالت و رعایت خط آسمانی مشترک و تعریف شده و در عین حال زیبایی بناها و همخوانی آن‌ها با یکدیگر نیستیم.

شهرهای در کشورمان در راستای توجه به مقوله نمای ساختمان های برنامه‌هایی را به صورت جامع اجرایی کرده‌اند. شهرهایی همچون یزد که بدنه تاریخی آن‌ها در شهر بسیار گستره بالایی دارد زودتر وارد این مقوله شده‌اند.

این شهرهای برای حفظ بدنه تاریخی شهرهای خود و نظم و انتظام بخشی به موضوع نماسازی در ساخت ساختمان‌های جدید قوانینی را مصوب کرده‌اند و در پایان کار و صدور پروانه نسبت به اجرای آن الزاماتی را گنجانده‌اند. در شهر زنجان نیز می‌توان یک اقدام مطالعاتی با توجه به شرایط بومی شهر صورت داد و اقداماتی ولو جزئی برای داشتن شهری منسجم و زیبا به منصه ظهور رساند.

مسعود بازدید : 98 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

رحیم عصفوری در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان با اشاره به سفر محمدباقر نوبخت اظهار داشت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به استان زنجان سفر می‌کند.

عصفوری گفت: برنامه‌های سفر نوبخت فعلا قطعی نیست و در صورت قطعی شدن اعلام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان افزود: سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به استان زنجان روز دوشنبه 12 مرداد ماه انجام می‌شود.

مسعود بازدید : 138 شنبه 10 مرداد 1394 نظرات (0)

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، طی حکمی از سوی سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، ناصر جعفری به عنوان سرپرست جدید حفاظت محیط زیست استان زنجان منصوب شد.

گفتنی است ناصر جعفری پیش از این به عنوان رئیس اداره مدیریت عملکرد اداره کل و همچنین سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل محیط زیست استان زنجان فعالیت داشته است.

وی، 17 سال سابقه فعالیت در اداره کل حفاظت محیط زیست استان را دارد و در گذشته نیز سابقه ریاست ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های طارم و ابهر و  کارشناس محیط زیست انسانی را دارد.

مسعود بازدید : 84 جمعه 09 مرداد 1394 نظرات (0)

عبور یک شی نورانی باصدای مهیب از آسمان زنجان شایعاتی را در پی داشت و خبرهایی در خصوص برخورد شهاب سنگ به زمین در استان منتشر شد، اخباری که هنوز ازسوی هیچ مقام رسمی تائید نشده است.

مسئولان استان زنجان در حالی برخورد شهاب سنگ در شهرهای استان را تکذیب می کنند که با وجود رد این خبر بازهم تیم های گشت زنی را برای روشن شدن کامل موضوع به مناطق مختلف استان اعزام کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به مشاهد یک شی نورانی در آسمان این استان گفت: شامگاه پنجشنبه یک شی نورانی در آسمان استان مشاهده شده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان تاکید کرد: تاکنون هیچ اثری از برخورد شهاب سنگ در سطح استان زنجان مشاهده نشده است.

صفی الله کرامتی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه برخورد شهاب سنگ در برخی مناطق استان زنجان صحت ندارد و در حد یک شایعه است افزود: شامگاه پنج شنبه شایعاتی پیرامون برخورد شهاب سنگ در برخی مناطق استان در فضای  مجازی پخش شد که همه این اخبار شایعه بوده و صحت ندارد.

وی ادامه داد: با این وجود در حال حاضر تیم های تجسس به مناطق مختلف استان اعزام شده اند تا واقعیت مسئله روشن شود.

علی طاهری با بیان اینکه نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان ابهر نیز عبور یک شی نورانی را از آسمان این منطقه  مشاهده کردند افزود: عده ای از مردم نیز عبور یک شی نورانی را از آسمان برخی شهرهای استان مشاهده کردند و گزارشهایی داده‌اند ولی تا به این لحظه گزارش رسمی و قابل استناد مبنی  بر برخورد شهاب سنگ در منطقه ای از استان ارائه نشده است.

 همچنین سیروس رستمی، بخشدار دندی که به عنوان یکی از مناطق سقوط احتمالی شهاب سنگ  اعلام‌شده بود به مهر گفت:  اهالی عبور شی نورانی را در آسمان شهر دندی دیده اند و  در امتداد آن صدای مهیبی را شنیده‌اند ولی هنوز محل برخورد  این شهاب سنگ مشخص نیست.

رستمی افزود: در حال حاضر تیم‌های برای مشخص شدن محل سقوط شهاب‌سنگ در منطقه دندی در حال فعالیت هستند.

با وجود مشاهده شی نورای در استانهای همدان، البرز، زنجان و قزوین هنوز هم اخبار مختلفی در خصوص این حادثه از سوی مسئولان محلی گزارش می شود.

مسعود بازدید : 90 پنجشنبه 08 مرداد 1394 نظرات (0)

علیرضا جزء‌قاسمی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیر کل اوقاف استان زنجان اظهار کرد: هیئت امنای مساجد استان در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

وی با تاکید بر ادامه همکاری هیئت امنا در زمینه مصرف بهینه آب افزود: امیدواریم این همکاری به نحو احسن ادامه داشته باشد.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان زنجان به نقش تاثیرگذار روحانیون در فرهنگسازی مصرف بهینه آب اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه به ظرفیت عظیم این قشر تاثیرگذار بتوانیم بیش از پیش از حضور روحانیون استفاده کرده و مردم را به مصرف درست آب دعوت کنیم.

جزءقاسمی با اشاره به سخنرانی مدیران آب و فاضلاب شهری استان زنجان در مساجد استان بیان کرد: طبق برنامه و با هماهنگی‌های به عمل آمده در تعدادی از مساجد استان نسبت به تبیین فرهنگ صرفه‌جویی و همچنین بحران آب اقدام کردند.

وی با بیان اینکه استان زنجان جزو 13 استان با تنش آبی شدید در کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر با بحران آب مواجه هستیم و باید این موضوع به نحو مطلوبی در بین مردم تبیین شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این دیدار اظهار کرد: به منظور مصرف درست آب به هیئت امنای مساجد توصیه می‌شود که مصرف درست آب را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه آب به عنوان سرمایه ملی است، تصریح کرد: توصیه‌های مربوط در این زمینه به هیئت امنا داده خواهد شد.

 پیش از این تفاهم نامه هم فی مابین سازمان اوقاف و امور خیریه استان و شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در راستای همکاری در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب  منعقد شده بود.

گفتنی است، تعداد مساجد زنجان بیش از یک هزار و 500 باب است که به منظور تبلیغ و ترویج موضوعات مختلف سالانه برنامه‌های متعدد فرهنگی در این اماکن مقدس اجرایی می‌شود که طی هفته آب نیز مسئولان اداره آب و فاضلاب با حضور در مساجد نسبت به تبیین مردم در زمینه بحران آب و تاکید بر صرفه‌جویی اقدام کردند.

مسعود بازدید : 90 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)
یافته های پژوهش «شادکامی مردم ایران و عوامل موثر بر آن» از میان ۳۰ استان مورد بررسی، استان زنجان را با ۳/۶۹ درصد میانگین امتیاز شادکامی، شادترین استان کشور معرفی کرده است.
در ادبیات، افلاطون شادکامی را حالت تعادل و هماهنگی میان سه عنصر استدلال، هیجان و امیال و ارسطو آن را زندگی معنوی می داند.
پژوهشگرانی که در این باره دست به تحقیق زده اند، از شخصیت، عزت نفس، اعتقادات مذهبی، سرمایه اجتماعی – فعالیت های اوقات فراغت، ورزش هفتگی، نداشتن سابقه بیماری عصبی، خوش بینی به زندگی و بسیاری از موارد دیگر، به عنوان عوامل مؤثر در پدیده شادکامی افراد یاد کرده اند.
نتایج یک پژوهش بر روی ۲۷ هزار و ۸۸۳ ایرانی با میانگین سنی ۱۸ تا ۶۵ سال در کشور نشان داده که ۳۹.۳ درصد مردم از شادکامی سطح متوسطی برخوردارند. ۳۵.۴ درصد نیز شادکامی خود را کم توصیف کرده و در این میان، تنها ۳ درصد خود را در سطح «بسیار زیاد» شادکام می دانند.
در این پژوهش که از هر استان کشور دست کم ۸۰۰ نفر مورد بررسی قرار گرفته اند، سطح شادکامی با پرسش «آیا فردی با نشاط و شاداب هستید؟» در پنج سطح «بسیار زیاد»، «زیاد»، «نه زیاد، نه کم»، «کم» و «بسیار کم» مورد سنجش قرار گرفت.
یافته های پژوهش «شادکامی مردم ایران و عوامل موثر بر آن» از میان ۳۰ استان مورد بررسی، استان زنجان را با ۳/۶۹ درصد میانگین امتیاز شادکامی، شادترین استان کشور معرفی کرده است و از یزد با ۳/۱۲ درصد میانگین امتیاز شادکامی، به عنوان پایین ترین سطح شادکامی نام برده است.
همچنین استان های گلستان، بوشهر، هرمزگان و کردستان از میزان شادکامی بالاتری از خط میانگین برخوردار بوده اند.
کاهش شادکامی با هر سال افزایش سن از دیگر نتایج قابل توجه این پژوهش، کاسته شدن یک درصد از شادکامی افراد به ازای افزایش هر یک سال به سن آنها است.
مجردها، شادتر از متاهل ها
یافته های به دست آمده از این تحقیق نشان داده که افراد مطلقه و متاهل از سطح شادکامی کمتری نسبت به افراد مجرد برخوردارند؛ به گونه ای که افراد مطلقه ۱.۷۰ و افراد متاهل ۱.۱۱ برابر نسبت به افراد مجرد، سطح شادکامی کمتری دارند.
دانش آموزان و دانشجویان شادتر از خانه دارها و شاغلان
یافته های پژوهش فوق همچنین از این حکایت می کند که افراد دارای سطح تحصیلات بیشتر نسبت به افراد کم سوادتر، شادترند و در سطوح تحصیلی پایین تر، کاهش شادکامی نمایان تر است.
همچنین افراد خانه دار، شاغل و بیکار نسبت به دانش آموزان/ دانشجویان به ترتیب ۱.۳۹، ۱.۳۲ و ۱.۴۰ برابر سطح شادکامی کمتری دارند.
درآمد بالاتر، شادکامی بیشتر
نتایج این تحقیق در ادامه این موضوع را مورد تاکید قرار داده که افراد در سطوح اقتصادی پایین تر در مقایسه با افراد در سطح اقتصادی «خوب/ بسیار خوب» به صورت معناداری، سطح شادکامی کمتری دارند. به گونه ای که افراد در سطوح اقتصادی ارزیابی شده در دسته بندی «نه خوب/ نه بد»، «بد» و «بسیار بد» به ترتیب احتمال ۱.۷۵، ۲.۱۴ و ۲.۳۳ برابر نسبت به افراد دارای وضعیت اقتصادی بسیار خوب، وضع شادکامی خود را نامناسب تر گزارش کرده اند.
تاثیر معنادار سلامت بر سطح شادکامی
بر اساس نتایج حاصله از این پژوهش که توسط دکتر علی منتظری، عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی و همکاران انجام شده، افرادی که از سطوح «پایین تر» سلامت برخوردار بوده اند، در مقایسه با افراد دارای سطح سلامت «بسیار خوب» به صورت معناداری شادکامی خود را کمتر ارزیابی کرده اند. به گونه ای که افراد در سطوح «خوب»، «نه خوب/ نه بد»، «بد» و «بسیار بد» به ترتیب ۲.۲۸، ۵.۱۸، ۷.۸۴و ۷.۸۲ برابر نسبت به افراد دارای سطح «بسیار خوب»، وضعیت شادکامی خود را نامناسب تر گزارش کرده اند.
طبق این پژوهش ابتلا به بیماری های مزمن تاثیر چندانی بر میزان شادکامی ندارد.
مسعود بازدید : 74 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

دستگاه سی‌تی‌اسکن 16 اسلایس حدود هفت ماه پیش وارد بیمارستان امام حسین(ع) زنجان شده بود که بعد از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

گفتنی است، دستگاه سی‌تی‌اسکن مذکور با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان از کشور آلمان خریداری شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان در این مراسم اظهار داشت: با تجهیز بیمارستان امام حسین(ع) زنجان به دستگاه سی‌تی‌اسکن 16 اسلایس به یک درخواست به حق مردم از سوی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داده شده است.

حسین بابایی افزود: اقدام مذکور اقدامی بسیار به موقع بوده است و امید است از طریق این دستگاه بتوانیم خدمات درمانی مناسبی را به شهروندان زنجانی ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برآورد جمعیت استان‌ها به منظور تخصیص برخی امکانات و تجهیزات پزشکی باید بر اساس موقعیت جغرافیایی هر استان صورت گیرد چرا که برخی استان‌ها همچون استان زنجان بیمارانی از سایر استان‌های همسایه نیز پذیرش می‌کند.

علی محمدی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان نیز در این مراسم اظهار داشت: دستگاه سی‌تی‌اسکن خریداری شده جزو مطالبات اساسی بیمه شدگان استان زنجان بوده است که از کیفیت بسیار بالا برخوردار بوده و مورد تایید همه مقامات ذیصلاح است.

مسعود بازدید : 69 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری اظهار داشت: این دوره برای اعضای سازمان بسیج رسانه استان برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره می‌توانند حداکثر تا تاریخ 15 مرداد ماه برای ثبت‌نام به سازمان بسیج رسانه استان زنجان مراجعه کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان با بیان اینکه ثبت‌نام در این دوره‌ها رایگان است، گفت: در این دوره از اساتید استان زنجان استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: فعلا زمان دقیق برگزاری این دوره مشخص نشده و بعد از ثبت‌نام علاقه‌مندان در مورد زمان و مکان برگزاری این دوره تصمیم گیری می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: سطح دوره آموزشی نیز با پیشنهاد ثبت‌نام کنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های روز خبرنگار سازمان بسیج رسانه بیان کرد: بازدید از خبرگزاری‌ها و نشریات محلی به همراه فرمانده سپاه استان زنجان از برنامه‌های روز خبرنگار سازمان بسیج رسانه استان است.

مسعود بازدید : 80 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

رحیم توسلیان شامگاه شنبه در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه عکس و کارتون نقد بنا و فضای شهری اظهار داشت: فضاهای شهری یکی از مباحث چالش برانگیز در علم معماری و شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه فضاهای شهری نه تنها به عنوان یک فضای هندسی بلکه به عنوان یک مکان رابطه‌ای مطرح می‌شود، گفت: گسترش فضاهای شهری نمایش دهنده عملکرد مطلوب شهرها است.

مدیر معماری و شهرسازی راه و شهرسازی استان زنجان ابراز کرد: با گسترش شهرنشینی در شهرها و ضرورت پویش شهرنشینی، نیاز به تولید فضاهای اجتماعی فارغ از جنبه‌های مادی آن احساس می‌شود.

وی با اشاره به برخی اشکالات در خلق فضاهای شهری عنوان کرد: شهرسازی از مقولاتی است که پیامدهای منفی آن در کوتاه مدت مشاهده نمی‌شود.

توسلیان بیان کرد: سطح اشغال با توجه به ارزش زمین از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که تحت شعاع قرار دادن فضاهای باز شهری در دراز مدت آثار جبران ناپذیری در بر دارد.

وی به برگزاری نشست تخصصی در روز اختتامیه نمایشگاه نقد بنا و فضای شهری اشاره کرد و گفت: در این نشست به اهداف و ابزار مورد نیاز برای نقد فضاهای شهری و بهبود کیفیت آن پرداخته می شود.

مدیر معماری و شهرسازی راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به بهره‌گیری از تجربیات این نمایشگاه ابراز کرد: استفاده از نظر کارشناسان و بومی سازی کیفیت‌بخشی به فضاهای شهری در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه کبریت زنجان قرار بود به یک مرکز تجاری تغییر کاربری دهد که با مدیریت صحیح این سرمایه ارزشمند شهر حفظ و احیا شد.

مسعود بازدید : 66 جمعه 02 مرداد 1394 نظرات (0)

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری زنجان گفت: پنج تقاطع شهر زنجان طی يك سال اخير با اعتباری بالغ بر۸۰۰ ميليون تومان هوشمندسازی شد و هفت تقاطع ديگر در اولويت هوشمندسازی قرار دارد.

وی افزود: پیمانكار مركز كنترل ترافیك شهرداری زنجان انتخاب شده و پیش‌بینی می‌شود که تكمیل آن تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری زنجان، با اشاره به اصلاح هندسی برخی معابر شهر، ادامه داد: اصلاح هندسی میدان رسل و سرباز گمنام در مرحله مناقصه است و با اجرای آن تغییر در الگوی تردد معابر كوچمشكی به‌وجود خواهد آمد.

شاددل تصریح کرد: اصلاح هندسی میدان جهاد مجوز شورای ترافیك را كسب كرده  اما برای اجرا نیازمند مصوبه شورای‌شهر است تا با اعتباری بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان اجرایی شود.

وی ادامه داد: مطالعات اصلاح هندسی ورودی گلشهر كاظمیه انجام شده و در شورای ترافیك استان در دست بررسی قرار دارد و اصلاح هندسی تقاطع نرگس و بنفشه نیز آغاز شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری زنجان، با ابراز نارضایتی از وضعیت خطوط اتوبوسرانی، گفت: متاسفانه خطوط اتوبوسرانی هنوز به شكل سنتی بوده و به سمت مركز شهر است كه این امر موجب تشدید ترافیك می‌شود، در حال‌حاضر باید متناسب با شرایط موجود آن‌را مدیریت كرد.

شاددل خاطرنشان كرد: می‌توان با سنجش میزان سفر و درخواست شهروندان و پیش‌بینی سفرها، خطوط اتوبوسرانی را به خارج از مركز شهر سوق داد.

وی ادامه داد: آبان‌ماه امسال همزمان با افزایش ترددها، مطالعات مربوط به سفرهای شهر زنجان صورت می‌گیرد تا با استفاده از نتایج حاصله الگوی تردد اتوبوس‌ها مشخص شود.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری زنجان، واگذاری نصب سرعت‌كاه و خط‌كشی‌های معابر به بخش خصوصی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در شهرداری برشمرد و افزود: مقرر شده است که بخش خصوصی سرعت‌كاه‌های همسطح بامعابر را برای عابران به‌وی‍ژه معلولان مناسب‌سازی كند.

شاددل با اشاره به توسعه خط‌كشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در معابر شهر، ادامه داد: گرچه باید شهرداری خدمات خود را در شهرك‌های تحویل شده به شهرداری ارائه دهد اما علاوه‌بر آن در برخی از شهرك‌های دیگر نیز بنا به ضرورت علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده است.

وی درخصوص پل‌های عابر پیاده نیز گفت: با توجه به محدودیت اعتبار، احداث پل جدید در برنامه امسال نیست و اولویت با ایمن‌سازی سازه‌ها و تعمیر آن‌هاست و پس از آن نیز زیباسازی پل‌ها انجام می‌شود

مسعود بازدید : 84 پنجشنبه 01 مرداد 1394 نظرات (0)

داوود رستمخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مشکل فشار آب در شهرک گلشهر کاظمیه از سوی شرکت آبفا نیست و مردم باید متوجه باشند که علت قطعی موقت ولی مستمر آب فشار کم شبکه است.

وی یادآورشد: واحدهای بیش از دو طبقه در این شهرک به حتم برای جلوگیری از قطعی آب از مخزن استفاده کنند.

رستمخانی اظهار کرد: در ورودی گلشهر ایستگاه پمپاژ وجود دارد اما شرکت تعاونی که این شهرک را احداث کرده، با یک چاه شبکه انتقال آب شرب آن را اجرا کرده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان گفت: این در حالی است که تعاونی پیمانکار باید مخزنی برای تامین آب مستمر در این شهرک تعبیه می کرد تا امروز مشکل فشار پایین شبکه ایجاد نمی شد.

وی خاطرنشان کرد: فشار آب در فازهای پنج و شش این شهرک مدیریت شده است.

رستمخانی ادامه داد: هم اکنون این شرکت در حال ایجاد یک مخزن در روستای دو اسب زنجان است که با اتمام و بهره برداری از آن تا سه ماه آینده، مشکل فشار آب این شهرک رفع می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان گفت: مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند و تا حد امکان شیوه های مناسب را به کار بندند.

مسعود بازدید : 60 پنجشنبه 01 مرداد 1394 نظرات (0)

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: متأسفانه روند افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی در دشت‌های استان ادامه دارد.

امیر حمیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تداوم روند برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی دشت‌های استان باعث بر هم خوردن تعادل تغذیه و برداشت از این منابع شده است، افزود: متأسفانه این روند با وجود هشدارهای داده شده، هنوز ادامه دارد که موضوع می‌تواند باعث از دست رفتن ذخایر ارزشمند و حیاتی شده و نسل آینده را که برای تداوم حیات به این منابع نیاز مبرم دارند، با تهدید جدی مواجه کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 70 درصد آب‌شرب و بهداشت شهرها و روستاها از دشت‌های استان تأمین می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این، همه آب مورد نیاز صنایع و واحدهای تولیدی و نیز 70 درصد آب کشاورزی استان از منابع آبی دشت‌های استان شامل ابهر، زنجان، سجاس، خرارود و بزینه‌رود تأمین می‌شود که این امر نشان‌دهنده آن است که آب موجود در این سفره‌ها که در طول هزاران سال در اثر نفوذ آب باران و برف در دل زمین ذخیره شده، بزرگ‌ترین نعمت خدادادی استان است.

این مسئول با یادآوری اینکه استفاده از منابع آب در گذشته از راه چشمه‌ها و قنات‌ها انجام می‌شد که با ورود فناوری حفر چاه و استحصال آب از چاه، برداشت از این ذخایر سرعت گرفته است، اظهار کرد: میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی استان در سال 92 از قنات‌ها 41.72 میلیون مترمکعب و از چشمه‌ها 167.05 میلیون مترمکعب بوده است، در حالی که این میزان برداشت در سال 88 برای قنات‌ها 48.54 و چشمه‌ها 242.74 میلیون متر مکعب بوده و این بیانگر افزایش برداشت‌های از آب‌های زیرزمینی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه مهم‌ترین منابع آبی استان در عمق زمین و در سفره‌های آب زیرزمینی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که تغییرات اقلیمی و برخی تغییرات دیگر باعث شده است که شدت روان‌آب و آب‌جاری این رودخانه‌ها کاهش یابد، به طوری که تعداد زیادی از این رودخانه‌ها که در دهه‌های گذشته آب بسیار زیاد داشتند، به شکل رودخانه فصلی در آمده و در ماه‌های گرم سال فاقد آب دائمی باشد.

مسعود بازدید : 70 پنجشنبه 01 مرداد 1394 نظرات (0)

احد یاغموری  به وضعیت دمایی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و افزود: دمای هوای زنجان از امروز تا روز شنبه چهار الی ۶ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.  

وی به گرم‌ ترین و خنک‌ ترین مناطق استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ماهنشان با ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و قیدار و ابهر با ۲۹ و ۳۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان بودند.  

مدیرکل هواشناسی استان زنجان،  دمای فعلی زنجان را ۳۵ درجه سانتیگراد عنوان کرد و گفت: دمای زنجان نسبت به دیروز در همین ساعت یک درجه گرم‌تر شده است.  

یاغموری به وضعیت جوی استان طی چند روز آینده اشاره کرد و یادآور شد: آسمان استان زنجان صاف تا قسمتی ابری است و بعد از ظهر امروز با افزایش ابر در برخی از نقاط استان، بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.  

وی افزود: دیروز ۲ دهم  میلی‌متر بارندگی صورت گرفته و بیشترین میزان بارندگی در امین آباد از توابع زنجانرود بوده که ۱۲ میلی‌متر گزارش شده است.

مسعود بازدید : 93 دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

در این بازار انواع پرندگان و حیوانات خانگی ازجمله مرغ و خروس، اردک، غاز، مرغ چینی، کبوتر، قناری، سهره، بوقلمون، بلدرچین، کبک، خرگوش، سنجاب و سگ، به منظور فروش عرضه می شود و در این میان برخی ها نیز از جدال خروس ها درآمدی به جیب می زنند و از این رهگذر صحنه های دلخراشی خلق می کنند که دیدن آن برای همگان بخصوص کودکان آثار زیانبار روحی و روانی را به دنبال دارد.

علاقه مندان به جنگ و جدال خروس ها ، این زبان بسته ها را که هیچ دشمنی با یکدیگر ندارند به جان هم انداخته و با دیدن صحنه مبارزه سخت، نفس گیر و خونین آنها سر از پا نمی شناسند.

این خروس ها به هیچ دلیلی و فقط بر حسب غریزه ذاتی به جان هم افتاده و یکدیگر را غرق در خون می کنند و چون از نژاد لاری هستند واگذاری میدان مبارزه به حریف را نتافته و مادامی که نفس اجازه می دهد بر سر و روی یکدیگر می پرند.

در این میان خروس هایی نیز به چشم می خورند که در بغل خروس بازها جا خوش کرده و به نوعی در صف مبارزه بی امان و جانانه هستند تا برای هیچ و پوچ و فقط به خاطر خودخواهی صاحبان سخت دلشان به جان هم بیفتند تا با پیروزی بر خروس حریف صاحبانشان به اصطلاح حال کنند.

یک شهروند زنجانی گفت: چرا باید عده ای برای دل خوشی های کاذب و شاید هم برای شرط بندی به منظور کسب درآمد دست به این عمل بسیار ناخوشایند و گناه آلود می زنند و ای کاش یک مرجع حمایتی برای جلوگیری از جنگ خروس ها وجود داشت.

وی افزود: وقتی نظاره گر صحنه جنگ خروس ها می شوی هیچ جای اعتراضی نداری و چیزی جز تاسف و خون دل خوردن و ناراحتی نصیبت نمی شود پس چه بهتر که گذرت به چنین مکانی نیفتد.

یک خروس باز نیز با بیان اینکه جنگ خروس ها از قدیم الایام بوده و هست گفت: زمانی که خروس ها برای مبارزه به میدان فراخوانده می شوند نفس در سینه صاحبان حبس شده و کم می ماند که خودشان نیز وارد کارزار شده و در این پیکار با خروس های خود همراه شوند.

وی افزود: خروس های لاری که از ارزش ریالی بالایی برخوردارند به دلیل جنگندگی همواره مورد توجه خروس بازان شرط بندی کننده هستند و صاحبانشان دوست دارند آنها را از دوران جوجه گی جنگنده، نترس و میدان دیده بار آورند.

یک خروس باز دیگر نیز گفت: برخی اوقات صاحب خروس با علم به اینکه میدان در دست حریف است قبل از اینکه خروسش آسیب جدی ببیند آن را بغل گرفته و از میدان مبارزه بیرون می برد ولی برخی ها نیز از این کار امتناع کرده و آن را نوعی جازدن می پندارند.

وی افزود: خروس چیره و حاکم، خون جاری از سر و تاج زخمی شده حریف را مزه می کند و خروس از نفس افتاده و بی حال نیز که دیگر قدرت ترک صحنه مبارزه را ندارد به ناچار ضربه های سنگین و پی در پی خارهای پای حریف را بر سر و بدن تحمل می کند.

یک شهروند زنجانی دراین باره گفت : به جان هم انداختن این حیوانات زبان بسته انصاف نیست و ای کاش ماموران حفاظت محیط زیست که هرچند فقط به عنوان حافظان حیات وحش هستند جلوی این کار را بگیرند.

وی تصریح کرد: خروس شکست خورده پس از یک مبارزه بی امان درحالی که غرق در خون بوده و از نقاط مختلف بدن آسیب دیده توسط صاحبش مورد نوازش قرار گرفته و تیمار می شود که این صحنه نیز تاسف بار و از طرفی نیز خجالت آور است.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان و روابط عمومی محیط زیست استان زنجان داشتن هرگونه مسوولیت در خصوص برخورد و جلوگیری از به جان هم انداختن خروس ها در این مکان را نپذیرفتند.

یک منبع در نیروی انتظامی استان زنجان نیزگفت : تنها در صورت بر هم زدن نظم عمومی و یا شرط بندی کردن صاحبان خروس ها و یا داشتن شاکی خصوصی نیروی انتظامی می تواند وارد عمل شده و برخورد قانونی با مسببان داشته باشد.

بازار خرید و فروش پرندگان و برخی حیوانات اهلی در منطقه ی خیام شهر زنجان روزهای جمعه هرهفته از اوایل صبح تا عصر برپا می شود.

مسعود بازدید : 94 دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

مشهود میرابی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در راستای برطرف کردن مشکلات مبحث تردد تاکسی‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: با ایجاد مسیر ویژه برای تاکسی‌ها جابه‌جایی مسافر سریع، آسان و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.رژه تاکسیرانی تفرش

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کمبودی در تعداد تاکسی در شهر زنجان وجود ندارد، ابراز کرد: برنامه‌ای به منظور افزایش تعداد ناوگان تاکسی برای امسال نداریم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری زنجان به نوسازی ناوگان تاکسی اشاره و عنوان کرد: به منظور نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی منتظر ابلاغیه هستیم.

وی با اشاره به تعداد دستگاه‌های تاکسی فرسوده موجود در شهر زنجان تصریح کرد: در حدود 700 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر وجود دارد.

میرابی به تعداد تاکسی‌رانان ثبت نام کرده به منظور نوسازی خودروهای خود بیان کرد: سال گذشته در حدود 273 نفر برای تعویض خودروهای فرسوده خود ثبت نام کرده بودند.

وی با بیان اینکه تحویل تاکسی‌های نو به متقاضیان در میانه راه متوقف شد، افزود: به دلیل وجود مشکل کشوری و مسائلی که ایران خودرو مطرح کرده بود تحویل تاکسی‌های نو به متقاضیان در سال گذشته عملیاتی نشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته 20 دستگاه تاکسی نو به سازمان تحویل داده شده و مابقی نیز امسال انجام داده می‌شود، خاطر نشان کرد: پارسال این تاکسی‌ها به دست متقاضیان می‌رسید ولی به دلیل عدم صدور فاکتور این امر انجام نشد.

مسعود بازدید : 69 یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

سونا صرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در زنجان با اشاره به افزایش پوشش ابر تا بعد از ظهر امروز در استان زنجان اظهار داشت: بارندگی خاصی برای امروز استان زنجان پیش‌بینی نمی‌شود.خبرگزاری فارس: نفوذ سامانه بارشی به استان زنجان از روز دوشنبه

وی با بیان اینکه از فردا بعد از ظهر یک سامانه بارشی به استان زنجان نفوذ می‌کند، تصریح کرد: با نفوذ این سامانه بارشی به تدریج شاهد بارندگی‌هایی در استان زنجان هستیم.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه با وجود سامانه بارشی تا روز چهار‌شنبه انتظار بارندگی وجود دارد، ادامه داد: میزان بارش‌ها از روز پنج‌شنبه کمتر می‌شود.

صرفی افزود: با وجود سامانه بارشی و بارش‌های باران انتظار می‌رود از میزان دمای استان کاسته شده و هوا خنک‌تر شود.

وی دمای فعلی زنجان را 19 درجه عنوان کرد و گفت: میزانی دمای زنجان نسبت به روز گذشته 2 درجه کاهش یافته است.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطرنشان کرد: از بین مراکز شهر‌ها زنجان با 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین و ماهنشان و آببر با 30 درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق استان گزارش شده است.

مسعود بازدید : 70 یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

عادل علیپور روز یکشنبه در مراسم معارفه و اهدای احکام اعضای شورای علمی بنیاد نخبگان استان زنجان افزود: هم اکنون استان زنجان صاحب یک پارک علم و فناوری در دانشگاه تحصیلات تکمیلی است که شرکت های دانش بنیان از خدمات آن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه سایر دانشگاه های این استان از جمله دانشگاه زنجان، آزاد و علوم پزشکی صاحب مراکز رشد هستند، به درخواست دانشگاه زنجان برای احداث پارک علم و فناوری در این مرکز علمی اشاره کرد.

علیپور اظهار کرد: نمی توان برای هر دانشگاه یک پارک علم و فناوری راه اندازی کرد و هر مرکز علمی نیز به صورت جزیره ای در این زمینه فعالیت کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در شورای نخبگان این استان، تصمیم بر احداث یک پارک علم و فناوری متمرکز با حضور تمام دانشگاه ها و مراکز علمی در این استان شد.

وی به تشکیل شورای علمی بنیاد نخبگان در این استان اشاره و خاطر نشان کرد: تشکیل این شورا برای ایجاد پل ارتباطی میان نخبگان، مراکز علمی و پارک علم و فناوری و مسوولان به منظور پیگیری مشکلات نخبگان و صاحبان ایده و اندیشه ضروری است.

علیپور با تاکید بر اینکه برای پیگیری مشکلات و مسایل مربوط به نخبگان باید به صورت منسجم عمل کرد، هم افزایی در ارایه خدمات به این قشر از جامعه را موجب دستیابی به بانک اطلاعاتی مناسب و کامل برشمرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان تصریح کرد: تشکیل پارک های علم و فناوری متعدد به صرفه و صلاح این استان نیست و سودی به حال نخبگان ندارد و از این رو می توان این موضوع را در قالب یک پارک علم و فناوری متمرکز پیگری کرد.

وی تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برای رسیدگی به نخبگان اقدامی موثر عنوان کرد و اقدامات آن را با گذشت زمان بهتر و تاثیرگذارتر عنوان کرد.

علیپور بنیاد نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را مکانی برای ثبت مشخصات نخبگان و صاحبان ایده و اندیشه عنوان کرد و خواستار حضور پررنگ بنیاد نخبگان این استان نسبت به سال های قبل در تصمیم گیری ها و اجرای برنامه ها شد تا زنجان در سال 94 شاهد جهش علمی باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان از لغو کارگروه آموزش و پژوهش در این استان خبر داد و بر لزوم ورود تمام دستگاه های اجرایی و پژوهشی برای رشد علمی این استان در سال جاری شد.

مدیرکل بنیاد نخبگان استان زنجان نیز در این مراسم از تشکیل این شورا در دیگر استان های کشور خبر داد و بر لزوم برنامه ریزی برای جلوگیری از فرار مغزها در کشور تاکید کرد.

سعاد ورسایی افزود: استعداد ها و افراد صاحب اندیشه فضا را برای تلاش خود مناسب نمی بینند و از این رو فرار از کشور را بر قرار ترجیح می دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید فضای مناسب برای بهره گیری از توان و خلاقیت این افراد در کشور و این استان فراهم شود، بر لزوم نصب العین قرار دادن فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه برخورد با نخبگان تاکید کرد.

رهبر معظم انقلاب در چهارمین روز ماه رمضان سال گذشته در دیدار با اساتید دانشگاه های کشور فرمودند:'معنای مدیریت جهادی در اینجا این است که توجه بکنید که حرکت علمی کشور و نهضت علمی کشور و پیشرفت علمی کشور مواجه است با یک چالش خصمانه، که در مقابل این چالش خصمانه شما که مدیرید، شما که استادید، شما که دانشجو هستید، باید بایستید؛ این شد حرکت جهادی و مدیریت دستگاه؛ چه مدیریت دانشگاه، چه مدیریت وزارت، چه مدیریت هر بخشی از بخش های گوناگون این عرصه عظیم، خواهد شد مدیریت جهادی'.

ورسایی یادآورشد: وظایف شورای علمی نخبگان در دو بخش خلاصه می شود که بخشی از آن مربوط به تدوین برنامه های سالیانه و نقش عملیاتی برای استان است تا بتوان از ظرفیت هایی که در استان وجود دارد، استفاده کرد و نخبگان در عرصه های مختلف تصمیم گیری حضور تاثیرگذار داشته باشند.

مدیرکل بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: از سوی دیگر این شورا باید برای به کار گیری توانمندی و ظرفیت های موجود در این استان برنامه ارایه کند و خیران و واقفان نیز به کمک این نخبگان آمده و با یکدیگر برای حل مشکلات کمک کنند.

در پایان این جلسه روسای دانشگاه های علوم پزشکی، تحصیلات تکمیلی و زنجان به عنوان اعضای حقوقی و دکتر مهرداد حمیدی، احسان رزاقی، ناصر صیدی، دکتر حسن عظیمی و علی امینی به عنوان اعضای حقیقی شورای علمی بنیاد نخبگان استان زنجان معرفی و منصوب شدند.

مسعود بازدید : 101 دوشنبه 07 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

احمد غریوی شامگاه شنبه در دیدار با جامعه کارگری با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۹۳ افزود: با هماهنگی های انجام شده نمایندگی کار، رفاه و تعاون در سلطانیه مستقر شد تا اختلافات کارفرما و کارگر در آن پرداخته شود.

وی افزود: در شهرستان ایجرود، هیئت تشخیص ایجاد شد و در خدابنده هیات حل اختلاف تشکیل شد تا از رفت و آمد کارگران و کارفرمایان به زنجان جلوگیری شود.

غریوی با اشاره به بازنشستگان زودتر از موعد اظهار داشت: مشکلات این گروه نیز مورد بررسی قرار گرفت و با استقرار سامانه مردم از هر نقطه پیشنهادات خود را به کمک این سامانه انتقال می دهند و این پیشنهادات در کمیته مطرح می شود.

وی گفت: در سال ۹۳ نشریه الکترونیکی تدبیر برای پوشش خبری اطلاعات اداره کار، رفاه وتعاون ایجاد شد.

مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی گفت در سال ۹۳ تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به ۵۰۰ نفر کاهش پیدا کرد و در زنجان که ۱۰۷ هزار نفر بیمه اجباری داشتیم اکنون به ۶۰۰ نفر کاهش پیدا کرده که صرفه جویی خوبی بوده است.

وی بیان کرد: کانون کارفرمایی در زنجان تشکیل شد که وظیفه معرفی نمایندگان هیئت تشخیص را برعهده دارد.

غریوی تصریح کرد: بالاترین آمار حوادث برای کارگران ساختمان بوده است که اموزش های لازم برای پیشگیری از حوادث به آنها ارائه شد.

وی گفت: کاریابی بین المللی با توجه به درخواست های بسیار در روزهای آینده در زنجان ایجاد می شود.

مسعود بازدید : 84 دوشنبه 07 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

مهدی علی ‌اکبرزاده، مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش امروز(7 اردیبهشت) در دهمین همایش استانی، قطبی دانش آموزی نجوم اظهار کرد: استان زنجان در عرصه علوم نجوم همایش های بسیاری برگزار کرده است که همین مساله می تواند استان را به قطب نجوم کشور تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان زنجان دبیر همایش نجوم در قطب چهار کشور است، ادامه داد: فعالیت در این عرصه می تواند در شکوفایی استعدادهای ذهنی دانش آموزان موثر باشد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش به ایجاد قطب های تخصصی در استان های کشور اشاره کرد و یادآور شد: این همایش ها نیز در راستای ایجاد قطب های تخصصی برگزار می شود.

این مقام کشوری پاسخگویی به سوالات دانش آموزان را اهداف ایجاد قطب های تخصصی عنوان کرد و یادآور شد: این قطب ها به گونه ای طراحی شده است که دانش آموزان می تواند پاسخ اشکالات خود را به صورت حضوری و غیرحضوری از اساتید مجرب دریافت کنند.

علی اکبر زاده همچنین به کارنامه درخشان استان زنجان در زمینه علوم نجوم اشاره کرد و افزود: استان زنجان در حوزه های فرهنگی و هنری نیز جزء استان های پیشتاز است.

مسعود بازدید : 79 دوشنبه 07 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

محمود حریری ظهر امروز در نخستین جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان زنجان اظهار داشت: با توجه به شعار هفته سلامت سال جاری «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» و با توجه به مشکلاتی که در عرضه غذای نا‌سالم وجود دارد باید همه اقدامات در راستای تهیه غذایی سالم برای مردم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هفته سلامت فرصتی در راستای مرور به اقدامات و فعالیت‌های گذشته است، تصریح کرد: باید به نحوه تولید و توزیع فرآورده‌های غذایی نظارت وجود داشته باشد تا آسیب‌های ناشی از نا‌سالم بودن آنها کاهش یابد.

رئیس بهداشت مرکز زنجان به برنامه‌های مختلفی که در هفته سلامت صورت گرفته است، اشاره کرد و ادامه داد: اقدامات موثر و کارآمدی در راستای استقرار نظام سلامت صورت گرفته است.

حریری با اشاره به نمونه‌گیری از آب‌ روستاها زنجان در سال گذشته افزود: در سال گذشته 857 مورد نمونه از آب‌های روستایی صورت گرفته که 70 درصد از این نمونه‌ها مطلوب بوده است.

وی همچنین به نمونه‌گیری آلودگی فیزیکی و شیمیایی آب‌ روستا‌ها اشاره کرد و گفت: این نمونه‌گیری نیترات بالای آب برخی از روستا‌های استان را نشان داد که به علت خشکسالی پی در پی، کود‌های شیمیایی و فاضلاب‌ها صورت گرفته که در این راستا باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان  اضافه کرد: باید اقدامات مهمی در راستای تامین آب سالم برای روستا‌های استان زنجان به ویژه روستا‌هایی که با کمبود آب مواجه هستند، انجام داد.

مسعود بازدید : 77 یکشنبه 06 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

سیدحسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: ایرج صادقی به عنوان سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان منصوب شد.خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان منصوب شد

وی با اشاره به اینکه پیش از این محمدربیع احمدخانی مدیریت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را بر عهده داشت، اضافه کرد: وی از سال 68 فعالیت خود را در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آغاز کرده بود.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه محمدربیع احمدخانی به مدت 10 سال مدیریت این نهاد را بر عهده داشته است، افزود: همچنین وی در پست‌هایی همچون معاون امور کتابخانه‌ها، کتابدار و مسئول کتابخانه‌ها مشغول فعالیت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ایرج صادقی نیز پیش از این سابقه فعالیت به عنوان کتابدار و مسئول کتابخانه‌ها، کارشناس برنامه‌ریزی و بودجه، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان و نیز ریاست اداری مالی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان را در کارنامه کاری خود داشته است.

مسعود بازدید : 92 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

سعید صفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن روز زمین پاک خبر داد و اظهار داشت: این جشن با همکاری دیگر ارگان‌ها برگزار می‌شود. خبرگزاری فارس: مسابقه دوچرخه سواری در زنجان برگزار می‌شود

وی جنگ شادی، نقاشی دیواری و قصه‌گویی برای کودکان را از جمله برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای روز زمین پاک اعلام و اضافه کرد: برای این روز مسابقه‌ طناب‌کشی هم برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان سخنرانی و آموزش‌های محیط زیستی را از دیگر برنامه‌های روز زمین پاک عنوان کرد و بیان داشت: این برنامه در پارک شهید رجایی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: برندگان مسابقات برگزار شده در روز زمین پاک جایزه می‌گیرند.

صفوی با بیان اینکه جشن روز زمین پاک در روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود، ادامه داد: این جشن در دو نوبت صبح و عصر و از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح تا 13 و ساعت 15 تا 19 برگزار می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری در شهر زنجان خبر داد و گفت: این مسابقه در روز 11 اردیبهشت ماه جاری به مناسبت روز تولد حضرت علی (ع)، روز شورا، روز ملی خلیج فارس، روز کار و کارگر و روز معلم برگزار می‌شود.

 معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان محل ثبت‌نام و دریافت برگه شرکت در مسابقه را مجموعه ورزشی انقلاب زنجان اعلام کرد و گفت: ساعت ثبت‌نام شرکت در مسابقه دوچرخه سواری ساعت هشت صبح همان روز است.

وی زمان آغاز مسابقه دوچرخه سواری 11 اردیبهشت ماه جاری را ساعت 10 صبح روز جمعه عنوان کرد و افزود: این مسابقه با همکاری ارگان‌های مسئول از جمله نیروی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان، سپاه ناحیه و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برگزار می‌شود.

مسعود بازدید : 68 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

وزش باد که از روز دوشنبه هفته گذشته در زنجان آغاز شده بود روز گذشته نیز با شدت بالا نقاط مختلف این استان را در نوردید و با افت دما مردم این منطقه مجبور به استفاده از لباس های گرم شده و مجدد سیستم های گرمایشی منازل را راه اندازی کردند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: به دلیل افت دما، صبح امروز بارش ها در نقاط مختلف این استان به صورت برف بود و پیش بینی می شود اوایل صبح فردا /یکشنبه/ دمای حداقل کاهش یافته و در برخی نقاط میزان آن به صفر و حتی زیر صفر نیز برسد.

سونا صرفی افزود: به دلیل افت دما در زنجان، احتمال سرمازدگی باغات میوه در این استان وجود دارد و لازم است باغداران از امشب تا فردا صبح اقدامات پیشگیرانه را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه از ظهر فردا /یکشنبه/ دما زنجان روند افزایشی به خود خواهد گرفت اظهار کرد: امروز احتمال وزش باد شدید در زنجان می رود و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز بارندگی نخواهیم داشت.

صرفی میزان دما فعلی شهر زنجان را سه درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت 12 درجه کاهش نشان می دهد.

کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته خدابنده با دمای صفر سردترین نقطه و ماهنشان نیز با 25 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین نقطه این استان بودند.

صرفی یادآور شد: روز چهارشنبه هفته گذشته، بیشترین سرعت وزش باد با 28 متر بر ثانیه (95 کیلومتر بر ساعت) مربوط به شهرستان خدابنده بود.

مسعود بازدید : 76 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

تارها و پودهایی که به هم بافته می شوند تا در کنار هم نقش و نگاری زیبا را رقم بزنند و اثری ارزشمند را خلق کنند و این اثر ارزشمند و بی بدیل فرشبافان زنجانی به رغم تلاش ها و زحمات فراوان به دلایل مختلف فاقد جایگاه مناسب در زمینه بازاریابی و صادرات است.

فرش امروز به عنوان یک هنر و یک صنعت مورد توجه قرار دارد و دست اندرکاران در قالبهای مختلف به تحلیل جایگاه فرش می پردازند. در کنار جنبه هنری فرش، جایگاه صنعتی و اقتصادی این هنر دستی مطرح است به گونه ای که امروز سهم مهمی از صادرات ایران را فرش تشکیل می دهد.

به رغم وجود طرح ها و نقش های مختلف در زمینه صنعت فرش ماشینی فرش دستباف همواره از صنعت و بازار فرش ماشینی پیش بوده است و هرگز فرش ماشینی توانسته رقیبی برای صنعت فرش دستباف محسوب شود.

نمایشگاه فرش دستباف

در این میان فرش دستباف در زنجان جایگاه بالایی دارد هرچند فرش دستباف زنجان در سطح ملی و عرصه صادراتی به دلیل صادر شدن به نام استانهای دیگر نام و نشانی ندارد ولی صنعت فرش بافی استان زنجان با توجه به برخوردار بودن از پتانسیل بالا فرایند مطلوبی را در زمینه توسعه سهم صادراتی استان داشته باشد.

فغفوری: وضعیت فرش استان زنجان مطلوب نیست و باید تلاش شود این وضعیت بهبود یابد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: وضعیت فرش استان زنجان مطلوب نیست و باید تلاش شود این وضعیت بهبود یابد.

ناصر فغفوری  به وضعیت صادرات فرش استان زنجان اشاره کرد و افزود: وضعیت کنونی صادرات فرش استان زنجان خوب نیست.

وی افزود: فرش های تولید شده در استان چون نقشه ها و طرح های بومی استان را نداشته به نام استانهای دیگر صادر می شود و این امر باعث شده  صادرات فرش استان آن طور که باید مطلوب نباشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه دوره های آموزشی برای تولید کنندگان در دستور کار است گفت: سازمان صنعت برنامه ریزی لازم برای برگزاری این دوره ها را دارد تا نقشه فرش متعلق به خود استان در فرش های تولیدی به کار گرفته شود و شناسنامه نقشه ثبت شده به نام خود استان باشد و دیگر مشکلی در صادرات فرش نخواهیم داشت.

فغفوری افزود: متاسفانه فرش دستبافی که تولید استان زنجان است به علت نبود نقشه ثبت شده با نقشه و طرح استانهای دیگر بافته و تولید می شود و این مشکل اساسی صنعت فرش استان زنجان است که در برنامه خود بر حل کردن این مشکل برنامه ریزی کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: اگر استان نقشه ثبت شده به نام خود داشته باشد فرش استان هم به نام خود استان صادر می شود ولی این طور نیست.

وی افزود: در استان زنجان پتانسیل خوبی برای توسعه صادرات فرش داریم که باید استفاده لازم از این امر صورت بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، به تعداد قالی بافان استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان ۶۰ هزار بافنده قالی دارد که بر اساس نظارت های انجام شده توسط سازمان  تامین اجتماعی تعداد بیمه شدگان در سال گذشته به ۲۱ هزار نفر رسیده ولی براساس آخرین سرشماری تنها ۱۴ هزار نفر بیمه شده فرش هستند.

فغفوری تاکید کرد: تعداد بیمه شدگان قالیباف کاهش یافته است چرا که براساس رصد انجام شده تنها ۱۴ هزار نفر قالیباف در استان شغل شان قالی باف بوده و افراد دیگر در مشاغل دیگر مشغول بوده اند.

فرش دستباف قالیبافی

وی افزود: تامین اجتماعی افرادی را که شغلشان قالیبافی نبوده حذف کرده است و باز بر نظارت ویژه خود تاکید جدی دارد و براساس بخشنامه سهمیه استان  ۱۰ هزار تا ۱۱ هزار نفر بیمه شده قالی بافی است.

 همچنین مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از کاهش حجم صادرات فرش استان زنجان طی سال گذشته خبر داد.

صادرات فرش زنجان 25 درصد کاهش دارد

محسن جعفری با اشاره به اینکه صادرات فرش در استان زنجان طی سال گذشته کاهش یافته است افزود: صادرات فرش در سال گذشته ۳. ۹۸ تن بوده است.

وی ارزش ریالی صادرات فرش را ۱۱ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۹۰۰ دلار عنوان کرد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان گفت: سال ۹۲ میزان صادرات فرش استان زنجان ۱۵ میلیون و ۲۵۸ هزار دلار بود که وزن این میزان فرش ۱۱۵ تن بود.

جعفری تاکید کرد: صادرات فرش در استان زنجان در سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم ها در سال گذشته باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه فرش شد افزود: متاسفانه نقل و انتقالات ارز و عدم خرید فرش ایران توسط  برخی کشورهای باعث شد صادرات فرش استان کاهش پیدا کند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: سهم ایران از تجارت جهانی فرش ۳۰ الی ۳۵ درصد است و نقل و انتقالات ارز و تورم باعث شده که بر روی صادرات فرش بسیار اثر بگذارد.

جعفری با اشاره به اینکه متاسفانه فرش ایران قابل انتقال به کشورهای مصرف کننده نیست گفت: برخی کشورهای فرش استان و ایران را خریداری نمی کنند.

وی افزود: کیفیت فرش ابریشمی و سایر فرش های استان بسیار بالا و در مقایسه با استان های دیگر کیفیت فرش استان بسیار عالی است.

رئیس اتحادیه فرش بافان استان زنجان، با بیان اینکه صادرات فرش استان زنجان خوب نیست افزود: متاسفانه  تحریم و نبود بازار مناسب در سال گذشته باعث شده تولید به خوبی حمایت نشود.

نجفلو: متاسفانه از ۲۱ هزار بیمه  شده قالی تنها ۱۴ هزار نفر بیمه هستندو بیمه ۷ هزارنفر حدف شده است و کار این سازمان خوب نیست و تولید کنندگان فرش از این کار بسیار ناراضی هستند. وی اظهار داشت: متاسفانه عدم حمایت از تولید کننده فرش باعث شده تولید کنندگان انگیزه ای برای تولید فرش نداشته باشند.

رئیس اتحادیه فرشبافان استان زنجان با انتقاد از تامین اجتماعی در حذف برخی قالی بافان از  بیمه تامین اجتماعی، این رون امر را باعث بروز تاثیرات منفی برای فرش بافی استان عنوان کرد و افزود: متاسفانه از ۲۱ هزار بیمه شده قالیبافی که طی سالهای گذشته بیمه شده بودند تنها ۱۴ هزار نفر بیمه هستند و بیمه هفت هزار نفر حدف شده است و کار این تامین اجتماعی خوب نیست و تولید کنندگان فرش از این کار بسیار ناراضی هستند.

علی نجفلو افزود: تامین اجتماعی بیمه قالی بافان را رد می کند و از طرفی هم تسهیلاتی به تولید کنندگان فرش داده نمی شود و این خود به نوبه خود باعث می شود انگیزه برای تولید فرش دراستان ضعیف شود.

وی تصریح کرد: اتحادیه در راستای تولید فرش با کیفیت مربیان با تجربه را استخدام می کند تا بتواند تولید فرش با کیفیت را  با توان تمام دنبال کند.

رئیس اتحادیه فرش بافان استان زنجان بر اعطای تسهیلات به قالیبافان اشاره کرد و افزود: قالیبافان برای بافتن فرش نیاز به تسهیلات دارند و کار اصلی قالیباف فرش است و باید این تسهیلات کمک حال او باشد.

روند موجود به ضرر فرش زنجان است

در این زمینه یک تولید کننده فرش ابریشم در استان زنجان، با اشاره به وضعیت تولید فرش در استان، این روند را به ضرر صنعت فرش بافی استان زنجان دانست و گفت: تولید فرش در استان مطلوب نیست و مشکباتی فراوانی بر سر راه تولید فرش وجود دارد.

فرش دستباف

سلمان اسماعیلی تاکید کرد: متاسفانه تولید کنندگان در استان حمایت نمی شوند تا تولید کننده بتواند فرش تولید کند و در صادرات نقش آفرینی کند.

وی افزود: چون در استان فروش نیست تولید هم به تبع آن وجود نداشته چرا که انگیزه لازم برای تولید فرش  وجود ندارد.

به هر حال صنعت فرش زنجان به لحاظ برخوردداری از زیرساخت ها دارای مشکلات هست، زیرساخت هایی که هرچند در حال حاضر روندی مطلوب را طی نمی کنند ولی در صورت توجه به بحث احیا و توجه به نقشه های قدیمی، تنوع بخشی به نقش ها و طرحها، ساماندهی بازار صادرات و توجه به ایجاد فرصت ها و بازارهای صادراتی جدید و رفع مشکلات بیمه فعالان صنعت فرش استان می تواند رفع شود و فرش استان روند توسعه ای را طی کند.

مسعود بازدید : 79 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

سرانجام با گذشت چند ماه اداره شهرداری زنجان در شکل سرپرستی امروز حبیب الله ملایی یگانه بار دیگر سکان مدیریت شهری را عهده دار شد.

این در حالی است که شورای شهر زنجان در یک سال گذشته بیشتر بر مدار جدل با شهردار می چرخید و اجرای طرح های عمرانی به حاشیه رفته بود. بالاخره این کشمکش ها نتیجه داد تا با استعفای شهردار قبلی بار دیگر یگانه به این سمت منصوب شد. اجرای پروژه بزرگ سبزه میدان، ساخت پارکینگ ها در نقاط مختلف شهر،توسعه ورزش های همگانی،ساماندهی جمعه بازار بزرگ زنجان و حل ریشه ای معضل ترافیک جزو خواسته های زنجانی ها از شهردار جدیدی است.

مسعود بازدید : 103 چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

علی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان شاخص کیفیت هوای زنجان را در حال حاضر 104 اعلام کرد و اظهار داشت: این شاخص کیفیت هوا برای افراد حساس ناسالم محسوب می‌شود.خبرگزاری فارس: شاخص کیفیت هوای زنجان برای افراد حساس ناسالم است/ادامه روند فعلی تا روز شنبه

وی مسئول آلودگی موجود در هوای استان زنجان را ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون یا همان pm10 عنوان کرد و افزود: منبع این آلودگی هم توده هوای وارد شده به استان زنجان از جنوب غرب کشور است.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه جهت وزش بادهای استان در فصل بهار جنوب غربی است، تصریح کرد: این جهت وزش باد شاخص کیفیت هوا را به لحاظ ذرات معلق در آن تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با توصیه به افراد حساس اعم از کودکان و سالمندان و همچنین بیماران قلبی و تنفسی برای پرهیز از حضور در بیرون از منزل تاکید کرد: شاخص کیفیت فعلی زنجان برای فعالیت این افراد مناسب نیست.

همچنین رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان از ادامه روند کنونی تا فردا خبر داد و گفت: روز پنجشنبه وضعیت جوی استان تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

سونا صرفی با بیان اینکه بارش‌های پراکنده فردا از غلظت آلاینده‌ها در لایه‌های پایین جو می‌کاهد، ادامه داد: آلاینده‌ها در سطوح فوقانی تا روز شنبه در سطح استان می‌مانند.

وی به وزش شدید باد در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر سرعت این باد به 60 کیلومتر در ساعت که برای استانی به مانند زنجان در مرز بسیار شدید قرار می‌گیرد، رسیده است.

رئیس پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان از کاهش دمای استان طی چند روز آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: این کاهش دما تا 10 درجه هم می‌رسد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را 21 درجه بالای صفر عنوان و اضافه کرد: این دما در مقایسه با روز گذشته در این ساعت سه درجه افزایش یافته است.

صرفی نوسان دمایی شهر زنجان را طی 24 ساعت گذشته 11 درجه اعلام کرد و افزود: این شهر طی روز گذشته دمایی بین 12 و 23 درجه بالای صفر را پشت سر گذاشته است.

وی با بیان اینکه طی روز گذشته آب‌بر با 32 درجه بالای صفر بالاترین دما را داشته است، افزود: پایین‌ترین دما در این بازه زمانی با 12 درجه بالای صفر در شهرهای قیدار و زنجان ثبت شده است.

مسعود بازدید : 96 چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

مراسم تودیع و معارفه مدیران کل اداره کل پست استان زنجان ظهر امروز در محل اداره کل پست استان واقع در بلوار دارالقرآن زنجان برگزار شد.خبرگزاری فارس: مدیرکل جدید پست استان زنجان معرفی شد

در این مراسم از زحمات اعتماد جعفری مدیرکل سابق پست استان زنجان تقدیر و مهدی فخربین سبحانی به عنوان مدیرکل جدید پست استان زنجان منصوب شد.

گفتنی است، اعتماد جعفری از سال 78 ریاست اداره کل پست زنجان را بر عهده داشته و مهدی فخربین سبحانی نیز پیش از این در سمت معاون اداره کل پست استان گیلان مشغول فعالیت بوده است.

لازم به ذکر است، این مراسم با حضور حسین مهری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پست ایران و هیئت همراه، مرتضی شهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان و دیگر مسئولان برگزار شد.

در این مراسم اعتماد جعفری مدیرکل سابق پست استان زنجان با اشاره به اینکه اینجانب از زمان آغاز به کار تاکنون از همه توان برای تحقق برنامه‌ها استفاده کرده‌ام، اظهار داشت: اگر موفقیتی در طول این مدت صورت گرفته حاصل تلاش شبانه روزی همکاران پست استان بوده است.

* ضرورت تعامل و همفکری مسئولان در راستای پیاده سازی برنامه‌ها

در ادامه مدیرکل جدید پست استان زنجان بر ضرورت تعامل و همفکری مسئولان در راستای پیاده سازی برنامه‌ها تاکید کرد و بیان داشت: وظیفه و رسالت شبکه پست از گذشته مشخص بوده و همکاران نیز برای تحقق برنامه‌ها تلاش کرده‌اند.

مهدی فخربین سبحانی با اشاره به اینکه پست نخستین نهادی است که در دنیا به وجود آمده است، ابراز داشت: در گذشته اقدامات شبکه پست به صورت سنتی بوده اما شکل خدمت رسانی بعد از انقلاب تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه امروز خدمات شبکه پست متناسب با تکنولوژی و پیشرفت به روز می‌شود، افزود: پیشرفت تکنولوژی مسئولیت همکاران را در شبکه پست سنگین‌تر کرده است.

مدیرکل جدید پست استان زنجان با اشاره به اینکه امروز نحوه فعالیت شبکه پست تغییر کرده است، گفت: تکنولوژی در کنار فعالیت‌های اداره کل پست قرار گرفته و فعالیت‌ها نیز الکترونیکی شده است.

مسعود بازدید : 87 چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

محرم علی مرادی امروز در گفت و‌گو با خبرنگاران در زنجان اظهار داشت: ثبت‌نام آزمون استخدامی شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان از صبح روز سه شنبه اول اردیبهشت آغاز و حداکثر تا ساعت 24 روز پنج‌شنبه مورخه دهم اردیبهشت از طریق سایت اینترنتی www.azmoon-niroo.ir امکان پذیر خواهد بود. خبرگزاری فارس: ثبت‌نام آزمون استخدامی شرکت آبفای استان زنجان آغاز شد

وی افزود: در این آزمون 7 نفر از متقاضیان برای کسب عنوان‌های شغلی کارشناس بهره‌برداری از تاسیسات آب و فاضلاب و کارشناس امور مشترکان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی در مورد زمان برگزار آزمون استخدامی گفت: زمان برگزاری آزمون اول تیرماه سال جاری خواهد بود که مکان برگزاری آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

گفتنی است، محل جغرافیایی خدمت پذیرفته شدگان آب‌بر، سجاس، هیدج، ماهنشان (مرد)، صائین قلعه و قیدار خواهد بود.

 

مسعود بازدید : 93 شنبه 29 فروردین 1394 نظرات (0)

علی خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران زنجان، مساحت ترمینال شماره دو راه آهن شمالغرب کشور در زنجان را هشت هزار و 17 متر مربع عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از ترمینال این ایستگاه، در ارایه خدمات به مسافران تحول ایجاد می شود.

وی یادآورشد: هم اکنون ترمینال مسافری شماره دو راه آهن شمالغرب کشور در زنجان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می شود تا در زمان بندی اعلام شده، تمام بخش ها تکمیل و آماده بهره برداری شود.

پیش از این محمد رضا قربانی مدیر کل سابق راه آهن منطقه شمالغرب کشور بهره برداری کامل از پایانه مسافری راه آهن شمالغرب کشور را پایان سال 94 اعلام کرده بود.

خدایی استفاده از رمپ های برقی در سکوهای مسافر ایستگاه راه آهن زنجان و دیگر ایستگاه های تشکیلاتی شمالغرب کشور را از برنامه های مهم راه آهن شمالغرب کشور در سال جاری برشمرد.

به گفته مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور بازسازی سکوها و تجهیز نمازخانه های ایستگاه های راه آهن شمالغرب کشور امسال با جدیت پیگیری می شود.

عملیات اجرایی ترمینال شماره دو ایستگاه راه آهن زنجان از خرداد سال 91 آغاز و تاکنون بیش از 70 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

از کیلومتر 124 محور ریلی تهران تا کیلومتر 601 خروجی ایستگاه مراغه حوزه استحفاظی راه آهن شمالغرب کشور را تشکیل می دهد.

در این منطقه 35 ایستگاه باز و چهار ایستگاه تشکیلاتی قزوین، زنجان، میانه و مراغه برای خدمات رسانی به مسافران وجود دارد که سایر این ایستگاه ها تحت فرمان این مناطق تشکیلاتی قرار دارند.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
بروزترین پایگاه خبری استان زنجان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    زنجان نيوز را چطور ديديد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 462
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 2,186
  • بازدید سال : 12,604
  • بازدید کلی : 72,027