loading...
زنجان نيوز
آخرین ارسال های انجمن
مسعود بازدید : 73 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش زنجان نيوز جمشید انصاری ديشب در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان زنجان با اشاره به اغتشاشات موجود در مورد تعریف روابط عمومی اظهار داشت: اختلاف نظر‌ها در مورد وظایف روابط عمومی بسیار زیاد است.

وی با اشاره به سیر تحول وظایف روابط عمومی طی 30 سال گذشته اضافه کرد: تعریف روابط عمومی‌ طی این سال‌ها تغییرات زیادی را داشته است.

استاندار زنجان ایجاد یک چهره مثبت از دستگاه اجرایی مورد نظر را وظیفه روابط عمومی‌ها در افکار عمومی طی چند سال پیش اعلام و تصریح کرد: بر اساس این وظیفه آنچه در منظر عموم مردم قرار می‌گرفت واقعی نبوده و نوعی مشاطه‌گری به حساب می‌آمد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان روابط عمومی‌ها را سخنگوی دستگاه اجرایی دانست و ادامه داد: مشاطه‌گری جایگاهی برای روابط عمومی‌ها ندارد.

انصاری بر تبیین جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: روابط عمومی‌ها سه نقش را در داخل دستگاه‌های اجرایی عهده‌دار هستند.

وی آشنایی با وظایف دستگاه مربوطه را به منظور توان پاسخگویی به افکار عمومی، در اختیار داشتن اطلاعات مورد نظر برای انعکاس با فراهم کردن یک نظام کامل جمع‌آوری عملکرد و اطلاعات مورد نیاز و ایجاد ارامش محیطی در سازمان را از نقش‌های مورد نظر برای روابط عمومی‌ها اعلام کرد.

استاندار زنجان انعکاس دقیق فعالیت‌های دستگاه مورد نظر را در افکار عمومی از وظایف روابط عمومی‌ها اعلام کرد و بیان داشت: پنهان کردن اطلاعات از مردم در عصر کنونی فایده‌ای ندارد چرا که راه‌های کسب اطلاعات بسیار وسیع‌تر از حد تصور شده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان پنهان کردن اطلاعات از مردم را از بین برنده اعتماد دانست و اضافه کرد: مردم از راه‌های دیگر اطلاعات را به دست می‌آوردند ولی آنچه از بین می‌رود اعتماد مردم است که غیرقابل جبران است.

انصاری سنجش افکار عمومی را دیگر کارکرد و نقش روابط عمومی عنوان کرد و افزود: به شخصه بر این باور هستم که امکان فریب دادن مردم در عصر کنونی بسیار پایین آمده است و نمی‌توان با ابزار تبلیغات آنچه را که واقعی نیست به غلط در بین مردم جا انداخت.

وی با تاکید بر اینکه مردم فرق بین تبلیغات و اطلاع‌رسانی را به خوبی درک می‌کنند، ادامه داد: غرق کردن مردم در تبلیغات نوعی هدررفت وقت و سرمایه محسوب می‌شود.

استاندار زنجان نتیجه رفت و برگشت اطلاعات بین روابط عمومی و افکار عمومی را ایجاد یک مفاهمه بین دستگاه و گروه هدف اعلام کرد و گفت: برقراری مفاهمه مردم را با تنگناها و مشکلات موجود آشنا و توقعات را با امکانات همسان می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان دلیل وجود برخی توقعات خارج از توان را جریان یکسویه اطلاع‌رسانی‌ها دانست و تاکید کرد: برخورد اینگونه با مردم مانع آشنایی آنها با ضعف‌های موجود و بالا رفتن انتظارات می‌شود.

انصاری تاکید کرد: ایجاد مفاهمه بین دستگاه اجرایی و جامعه هدف منجر به مشارکت موثر گروه مورد نظر در برنامه‌های دستگاه اجرایی می‌شود.

وی استفاده از ابزار رسانه را از ملزومات کار روابط عمومی عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها آئینه افکار عمومی هستند که باید جدی گرفته شوند.

استاندار زنجان اطلاع‌رسانی دقیق از عملکرد دستگاه اجرایی، سنجش افکار عمومی، ارتباط موثر با رسانه‌ها و همچنین ایجاد مفاهمه را چهار ضلع مربع از وظایف روابط عمومی‌ها برشمرد و تاکید کرد: عدم وجود توازن در این اضلاع تعادل را بر هم زده و مشکلاتی را موجب می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان خطاب به روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی‌ها دانش عمومی در مورد شغل مورد نظر خود را افزایش دهند چرا که داشتن اطلاعات از ظرائف این حوزه محسوب می‌شود.

انصاری داشتن روحیه تعامل و تقویت مهارت‌ را از الزامات رابطه با رسانه‌ها و مراجعان به دستگاه اجرایی برشمرد و تصریح کرد: تقویت زبان فارسی از دیگر الزامات دارندگان شغلی به نام روابط عمومی محسوب می‌شود.

وی توانایی بهره‌گیری از تکنولوژی ارتباطات را از ضروریات روابط عمومی‌ها عنوان کرد و گفت: اگر کسی توان بهره‌گیری از این امکانات را ندارد، بهتر است در حوزه دیگری مشغول شود.

استاندار زنجان بر ضرورت استفاده از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه روابط عمومی تاکید و اضافه کرد: ثبات نیروها یکی از راهکارهای این بهره‌مندی به شمار می‌رود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید از توان همدیگر استفاده کنند، بیان داشت: این کار از طریق میسر کردن امکان لینک عملکرد دیگر دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.

انصاری با تاکید بر پرهیز از انجام کار تبلیغی غیر واقعی متذکر شد: به شخصه معتقد هستم هر گونه اقدام تبلیغی غیر واقعی نوعی توهین به مردم محسوب می‌شود.

وی با غیر ضروری دانستن نمایش اقداماتی که به حل مشکلات مردم کمک نمی‌کند، ادامه داد: عوام فرض کردن مردم بیانگر کج فهمی بانی آن اقدام است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بروزترین پایگاه خبری استان زنجان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    زنجان نيوز را چطور ديديد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 462
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 58
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 130
  • بازدید ماه : 130
  • بازدید سال : 14,533
  • بازدید کلی : 73,956