loading...
زنجان نيوز
آخرین ارسال های انجمن
مسعود بازدید : 69 چهارشنبه 21 آبان 1393 نظرات (0)

محمد ربیع احمدخانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان اظهار کرد: 24 تا 30 آبان ماه جاری با عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.خبرگزاری فارس: برگزاری پنجمین دوره جشنواره اهدای کتاب در زنجان

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بیست و دومین دوره هفته کتاب با شعار «ترویج کتاب، ترویج امید» برگزار می‌شود، گفت: همزمان با هفته کتاب برنامه‌های مختلفی در سراسر کشورمان و سطح استان زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته کتاب در سه سطح مختلف برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌هایی در نظر گرفته شده این هفته در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه نخستین روز هفته کتاب با عنوان کتاب، مسجد و محرم نامگذاری شده است، یادآور شد: روز دوم هفته کتاب با عنوان کتاب و سلامت نامگذاری شده است.

احمدخانی ادامه داد: روزهای بعدی هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان کتاب و سبک زندگی، کتاب و صنعت و کار، کتاب و پدیدآورندگان نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده برنامه‌های هفته کتاب متناسب با عنوان روز برگزار شود، متذکر شد: کتابخانه‌های عمومی تلاش می‌کنند با برنامه‌های خود فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در سطح استان زنجان ترویج دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزاری مراسم تجلیل از خادمان کتاب را از برنامه‌های هفته کتاب اعلام کرد و افزود: این برنامه به طور مجزا در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در این برنامه از خیرین کتابخانه‌ساز، حامیان کتابخانه‌های عمومی، کمیته سند مطالعه مفید، اعضای برگزیده کتابخانه‌های عمومی، پیشکسوتان، خبرنگاران، ناشران فعال، پیشکسوتان، کتاب فروشان و ... تجلیل می‌شود، بیان کرد: مراسم تجلیل از خادمان کتاب در سالن سهروردی زنجان برگزار می‌شود.

احمدخانی برگزاری پنجمین دوره جشنواره اهدای کتاب در سطح استان زنجان را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب اعلام کرد و افزود: این برنامه با عنوان یادگار ماندگار با هدف ترویج سنت حسنه اهدای کتاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح عموم مردم کتاب‌های بلااستفاده خود را می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند، گفت: در سنوات گذشته بیش از 100 هزار نسخه کتاب در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان زنجان قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی کتاب‌های اهدایی را با توجه به موضوع به محل در نظر گرفته شده می‌رسانند، اظهار کرد: برای نمونه کتاب‌های مرتبط با دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

* عضویت رایگان عموم مردم در کتابخانه‌های عمومی زنجان

این مسئول با بیان اینکه امسال این برنامه با همکاری صدا و سیمای مرکز زنجان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، شورای اسلامی شهر و آموزش و پرورش استان زنجان برگزار می‌شود، گفت: این ادارات در برگزاری این برنامه عنایت ویژه خواهند داشت.

احمدخانی عضویت رایگان عموم مردم در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب اعلام کرد و افزود: همزمان با هفته کتاب دو باب کتابخانه عمومی در استان زنجان افتتاح می‌شود.

وی کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی خیری بهارستان شهر زنجان را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب سال جاری اعلام و اظهار کرد: این کتابخانه در زیربنای 2 هزار و 200 متر مربع در زنجان احداث می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه همزمان با هفته کتاب هشت مورد ایستگاه مطالعه و پیک مهر در استان زنجان افتتاح و راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: این برنامه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و دسترسی عموم مردم به کتاب برگزار می شود.

این مسئول دیدار مسئولان، کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی با آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب اعلام کرد و یادآور شد: این برنامه ساعت 10 در نخستین روز هفته کتاب برگزار می‌شود.

احمدخانی با اشاره به اینکه همزمان با هفته کتاب خدمات کتابخوانی از طریق سه دستگاه مینی‌بوس سیار به روستاهای فاقد کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود، گفت: روستائیان فاقد کتابخانه عمومی از این برنامه استقبال خوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه در طول این هفته مسابقات مختلف مکتوب و آنلاین در سطح استان زنجان اجرا می‌شود، بیان کرد: خدمات اینترنتی کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در طول این هفته با 50 درصد تخفیف به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: امید است عموم مردم استان زنجان استقبال خوبی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در طول هفته کتاب داشته باشند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بروزترین پایگاه خبری استان زنجان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    زنجان نيوز را چطور ديديد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 462
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 58
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 172
  • بازدید ماه : 172
  • بازدید سال : 14,575
  • بازدید کلی : 73,998