loading...
زنجان نيوز
آخرین ارسال های انجمن
مسعود بازدید : 63 پنجشنبه 23 بهمن 1393 نظرات (0)

مسعود خوشکام در گفتگو با خبرنگاران افزود: خوشبختانه از دیروز صبح بارش باران در استان زنجان شروع شده و از امروز صبح بارش به صورت برف بوده است که در حال حاضر بارش برف در محورهای زنجان به طارم ، زنجان به دندی ، زنجان به قزوین و زنجان به تبریز  بسیار شدید است و کولاک و مه غلیظ در این محورها حاکم است.

وی اظهار داشت: با توجه به بارش برف تردد در گردنه ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و همچنین سطح جاده ها بسیار لغزنده است.

مسئول مرکز مدیریت راههای استان زنجان گفت: با توجه به بارش برف در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد در محورهای زنجان به بیجار گردنه پاپایی و زنجان به سلطانیه ، زنجان به تبریز و زنجان به قزوین کیلومتر ۵۵ با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

خوشکام تاکید کرد: با توجه به بارش برف سطح جاده ها لغزنده است و رانندگان باید خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و از سرعت غیر مجاز بکاهند و در رانندگی دقت کنندچرا که به هنگام لغزنده بودن سطح جاده ها کنترل وسیله نقلیه بسیار سخت می شود.

مسئول مرکز مدیریت راههای استان زنجان تصریح کرد: مردم عزیزبه محض اینکه قصد مسافرت داشته باشند با ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۲۴۱۱۴۱ از باز بودن راهها باخبر شوند.

خوشکام یادآورشد: همچنین مسافران می توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ از وضعیت جاده ها باخبر شوند.

خوشکام گفت: تاکنون با توجه به برودت هوا مشکلی در محورهای مواصلاتی استان رخ نداده و کلیه محورهای مواصلاتی زنجان باز است و همچنین راههای ارتباطی راه روستایی هم مشکلی به وجود نیامده و موردی از مسدودی راههای روستایی گزارش نشده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان به رانندگانی که قصد تردد در  گردنه ها و محورهای برف گیر این استان را دارند توصیه کرد  زنجیر چرخ و سایر تجهیزات سفر  زمستانی را به همراه داشته باشند.

سرهنگ علی اصغر شیر محمدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه بارش برف در استان شروع شده سطح جاده ها خیس و لغزنده است  و تردد در گردنه ها خیلی سخت شده است.

وی  در ادامه از رانندگانی که در فصل سرما اقدام به مسافرت می کنند خواست خودرو خود را به سیستم گرمایشی مجهز و قبل از حرکت خودرو را از لحاظ فنی و ایمنی چک کنند و  ادامه داد: در حال حاضر راه های مواصلاتی استان زنجان باز است ولی تردد در کلیه محورهای مواصلاتی استان با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: پلیس راه در راستای برقراری امنیت جاده ها در فصل زمستان کنترل محسوس و نامحسوس خود از جاده ها را در دستور کار دارد.

سرهنگ شیر محمدی  یادآور شد: متاسفانه در فصل زمستان چون جاده ها لغزنده است رانندگان نمی توانند وسیله نقلیه خود را کنترل کنند بنابراین رانندگان از سرعت غیر مجاز خودداری و خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

سرهنگ شیر محمدی یادآور شد: رانندگان به برف پاک کن خودرو خود بسیار توجه کنند چرا که عدم وجود برف پاک کن مانع دید راننده می شود.

رئیس پلیس راه استان زنجان به عامل تصادفات در زمان بارش در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: در زمان بارش بیش از ۷۰ درصد از عامل تصادفات سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز است .

مدیر کل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه بارش برف و باران از دیروز صبح در استان  زنجان شروع شده تا فردا روز جمعه بعد از ظهر ادامه دارد.

احد یاغموری افزود: از فردا بعد از ظهر بارش  مقطعی  برف در زنجان تا روز شنبه تداوم دارد.

وی در ادامه به وضعیت دمایی استان زنجان در سه روز آینده اشاره کرد و گفت: دمای زنجان از امروز تا روز شنبه ۵ الی ۸ درجه سانتیگراد سرد می شود.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان به گرمترین و سردترین مناطق استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در این میان قیدار و ماهنشان با یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و آببر با ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین مناطق استان بودند.

یاغموری به دمای فعلی زنجان اشاره کردو گفت: در حال حاضر دمای فعلی زنجان دو درجه سانتیگراد زیر صفر است که نسبت به دیروز در همین ساعت سه درجه سانتیگراد سردتر شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
بروزترین پایگاه خبری استان زنجان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    زنجان نيوز را چطور ديديد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 462
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 63
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 1,370
  • بازدید سال : 11,788
  • بازدید کلی : 71,211