loading...
زنجان نيوز
آخرین ارسال های انجمن
مسعود بازدید : 74 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

امسال مسئولان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در پی تعامل با یکی از عکاسان شهر زنجان همزمان با تعطیلات نوروز و سپس در تعطیلات تابستانی مقارن با عید فطر به راه‌اندازی «عکاسخانه شهر» در محل آب‌انبار رختشویخانه اقدام کرد.

در این عکاسخانه که در موزه مردم‌شناسی شهر زنجان راه‌اندازی شد، ۲۶ دست از لباس‌های محلی ساکنان شهرستان خدابنده، ماهنشان و طارم مهیا شد تا بازدیدکنندگان از این محل تاریخی بتوانند عکس یادگاری با لباس‌های سنتی زنجان داشته باشند.

این عکس‌ها به‌خودی‌خود رسانه‌ای تاثیرگذار و ابزار تبلیغی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و آشنایی با فرهنگ بومی استان زنجان است.

جمعه دوم مرداد همزمان با پایان یافتن فعالیت این مقطع «عکاسخانه شهر» اکبر نیتی عکاس زنجانی با بیان اینکه از ۲۵ تیر تا دوم مرداد عکاسخانه شهر در محل رختشویخانه زنجان دایر بود، گفت: خوشبختانه استقبال مردم از عکاسخانه بسیار مناسب بود.

وی با بیان اینکه این عکاسخانه در نوروز امسال نیز دایر بوده است، خاطرنشان کرد: عکاسخانه موجب افزایش ماندگاری مسافر در شهر و اشاعه مستقیم و غیرمستقیم فرهنگ بومی زنجان است.

وی افزود: عکاسخانه علاوه‌بر معرفی بنای موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان، لباس‌های محلی استان را نیز معرفی می‌کند، بنابراین هر گردشگر با داشتن یک عکس یادگاری در این بنا، فرهنگ زنجان را به سایر مناطق منتقل می‌کند.

نیتی گفت: به‌دلیل اینکه ورود گردشگر به استان مستمر نیست و در تعطیلات بیشتر است، نمی‌توان عکاسخانه را همه‌ روزه در این محل دایر کرد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان نیز با تاکید بر لزوم ترویج لباس‌های بومی محلی، گفت: باید با تبلیغات مناسب ذائقه مردم به‌ویژه جوانان را به سمت استفاده از لباس‌های محلی سوق داد.

عکاسخانه شهر زنجان

محمود علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: درخصوص البسه محلی زنجان، نمی‌توان به لباس‌هایی که در حال‌حاضر تولید و استفاده می‌شود بسنده کرد؛ چراکه در تاریخ‌های مختلف و در تصاویر به‌جا مانده از دوره ناصری و پیش از آن در زنجان، لباس‌های مردانه و زنانه ویژه‌ای مشاهده می‌شود.

وی یادآور شد: در بررسی پوشش مردان نمکی که بیش از دو هزار و ۳۰۰ سال قدمت دارد، پارچه‌هایی با نقوش و رنگ‌رزی‌های زیبا دیده می‌شود.

علی‌محمدی ادامه داد: در مرد نمکی شماره یک لباس‌های اشرافی و پوتین ساق‌بلند مشاهده می‌شود و در مرد شماره ۴ لباس کارگری با ساختار خاص دیده می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی با بیان اینکه در شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده و طارم، امروزه نیز لباس‌های بومی محلی استفاده می‌شود، افزود: این لباس‌ها در زنان و مردان اسامی و کاربردهای ویژه‌ای دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به «اوزون تومان»، «قسا تومان»، «اوزون تومان»، «جلیسقه» اشاره کرد.

وی با تاکید بر ضرورت آشنا کردن نسل جوان با لباس‌های سنتی و تغییر ذائقه آن برای استفاده از این پوشاک، گفت: متاسفانه به‌دلیل عدم‌رعایت حقوق مالکیت معنوی، طراحان انگیزه طراحی لباس‌های سنتی را از دست می‌دهند، اما تولیدی‌ها می‌توانند با تولید لباس‌های محلی، فرهنگ و پوشش بومی را ترویج دهند.

علی‌محمدی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت عکاسخانه شهر در رختشویخانه، افزود: گردشگران می‌توانند لباس‌های محلی زنجان را تن کرده و با آن عکس‌های یادگاری داشته باشند، به این ترتیب فرهنگ بومی استان ترویج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردیم در این عکاسخانه از لباس‌های بومی عادی مردم استفاده شود، نه لباس‌های اشرافی بومی.

 لباس‌های محلی زنجان هنوز در مناطقی مانند هزاررود طارم، ایلیاتی‌های ماهنشان و گرماب مورد استفاده قرار می گیرند.

مسعود بازدید : 64 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

اسرافیل نیازی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به پروژه سبزه‌میدان اشاره کرد و افزود: این پروژه در مقطع طراحی قرار دارد و فضا برای اجرای این پروژه باز است.

وی اظهار داشت: کسانی که نسبت به اجرای این پروژه نقد دارند، نگران نباشند؛ چراکه مراحل طراحی فاز صفر قطعی بوده و فاز اول و دوم هم در حال اتمام است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان، با اشاره به اینکه اجرای طرح سبزه‌میدان فرهنگ‌سازی عمومی را می‌طلبد، گفت: مردم در اجرای این طرح ما را کمک کنند و در این راستا نگاه نقادانه به اجرای مطلوب‌تر این طرح بسیار کمک می‌کند.

نیازی تاکید کرد: باید در اجرای طرح سبزه‌میدان بیشترین همراهی و همدلی را مردم انجام دهند.

وی در ادامه افزود: مطالعات مختلف درخصوص این طرح انجام شد و پس از انجام مطالعات، تصمیم بر این شد که پروژه توسط مهندسین مشاور برتر انجام شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان، با اشاره به پیگیری روند اجرایی شدن پروژه سبزه‌میدان در کمیته‌های راهبردی و تخصصی، افزود: کارهای مطالعاتی پروژه با مشارکت مهندسین انجام شده است.

نیازی با تشریح روند چگونگی انتخاب شرکت‌ها و تیم‌های طراحی و داوری، ادامه داد: نتیجه این روند، انتخاب یک طرح برتر و سه طرح شایسته تقدیر است.

وی تعداد پروژه‌های آماده‌ شده در سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان را ۱۰ مورد اعلام کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان، تصریح کرد: پروژه سبزه‌میدان زنجان برای به سرانجام رسیدن به مشارکت همگانی نیاز دارد.

نیازی با بیان اینکه فرهنگسازی فرآیندی زمان‌بر است، افزود: در این زمینه باید از هنر کمک بگیریم؛ چراکه تاثیری که هنر می‌تواند داشته باشد، بسیار مطلوب است.

وی یادآور شد: حضور رسانه‌ها در بحث فرهنگسازی بسیار مهم است و باید روی ماهیت ایرانی اسلامی پروژه سبزه میدان کار شود.

مسعود بازدید : 72 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

بهنام قنبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای بنای چلبی اوغلی پروژه مناسب سازی محوطه تعریف شده بود که بر اساس قوانین و ضوابط باید پیش از هر گونه اجرای طرحی، گمانه زنی انجام می شد.

وی یادآورشد: با این گمانه زنی، کاوش گران می توانند از وجود آثار تاریخی و باستانی در محوطه ها مطلع شوند.

قنبری اظهار کرد: در گمانه زنی اولیه، سه ترانشه در قسمت غربی بنای چلبی اوغلی کشف و آشکار سازی شد اما پس از ادامه مطالعات، ترانشه چهارمی نیز به این مجموعه افزوده شد.

مسوول کاوش های باستان شناسی در محوطه چلبی اوغلی زنجان گفت: از مجموع این چهار ترانشه، فقط سه بنا دارای ارزش تاریخی و باستان شناسی بودند که کار مطالعاتی بر روی آنها آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این ترانشه ها دارای ارزش تاریخی بیشتری به نسبت به دو ترانشه دیگر بود.

قنبری ادامه داد: در ترانشه اصلی دارای ارزش تاریخی بالاتر، یک بنای مدور سنگی است که دور تا دور آن را ستون های آجری احاطه کرده و در وسط آن یک چاه قرار گرفته است.

مسوول کاوش های باستان شناسی در محوطه چلبی اوغلی زنجان گفت: از سوی دیگر در این محوطه از هشت ضلع کانال هایی وارد این فضا می شود و در سمت شرقی آن یک اتاق به این فضای داخلی دید دارد.

وی افزود: تاکنون از این فضاها اشیایی تاریخی ارزشمند، تعدادی سکه قدیمی، النگوی طلا و قطعات فراوان سفال کشف شده که هر یک متعلق به دوره تاریخی خاصی است.

قنبری یادآورشد: در دو ترانشه دیگر تنور، اجاق و اطاق مشاهده شده است.

مسوول کاوش های باستان شناسی در محوطه چلبی اوغلی زنجان گفت: قدمت این آثار کشف شده به حتم قبل از دوره ساخت بنای چلبی اوغلی نیست و در صورت هم دوره نبودن با آن، متعلق به سال های پس از احداث بنای اصلی است.

به گفته وی مساحت ترانشه اصلی شش در شش متر و دو بنای دیگر چهار در پنج متر است.

بقعه چلبی اوغلی در 500 متری جنوب غربی شهر سلطانیه از توابع استان زنجان، بر سر راه سلطانیه - خدابنده، قرار گرفته است و باستان شناسان و محققان این مجموعه را به سلطان چلبی منسوب و تاریخ احداث بنا را سال 728 هجری قمری بیان کرده اند.

این بنا توسط مرید نامدار جلال الدین رومی، ملقب به مولوی یکی از بزرگترین حکیمان و عارفان ایران، در قرن 8 هجری قمری ساخته شده است و ارتفاع آن به 16 متر و قطر دهانه آن به شش متر می رسد.

چلپی اوغلو بر اثر بیماری در سال 716 هجری قمری درگذشت.

این بنا یکصد و شصت و هفتمین اثر تاریخی به ثبت رسیده در لیست آثار ملی ایران است.

مسعود بازدید : 69 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری اظهار داشت: این دوره برای اعضای سازمان بسیج رسانه استان برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره می‌توانند حداکثر تا تاریخ 15 مرداد ماه برای ثبت‌نام به سازمان بسیج رسانه استان زنجان مراجعه کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان با بیان اینکه ثبت‌نام در این دوره‌ها رایگان است، گفت: در این دوره از اساتید استان زنجان استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: فعلا زمان دقیق برگزاری این دوره مشخص نشده و بعد از ثبت‌نام علاقه‌مندان در مورد زمان و مکان برگزاری این دوره تصمیم گیری می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: سطح دوره آموزشی نیز با پیشنهاد ثبت‌نام کنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های روز خبرنگار سازمان بسیج رسانه بیان کرد: بازدید از خبرگزاری‌ها و نشریات محلی به همراه فرمانده سپاه استان زنجان از برنامه‌های روز خبرنگار سازمان بسیج رسانه استان است.

مسعود بازدید : 80 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

رحیم توسلیان شامگاه شنبه در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه عکس و کارتون نقد بنا و فضای شهری اظهار داشت: فضاهای شهری یکی از مباحث چالش برانگیز در علم معماری و شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه فضاهای شهری نه تنها به عنوان یک فضای هندسی بلکه به عنوان یک مکان رابطه‌ای مطرح می‌شود، گفت: گسترش فضاهای شهری نمایش دهنده عملکرد مطلوب شهرها است.

مدیر معماری و شهرسازی راه و شهرسازی استان زنجان ابراز کرد: با گسترش شهرنشینی در شهرها و ضرورت پویش شهرنشینی، نیاز به تولید فضاهای اجتماعی فارغ از جنبه‌های مادی آن احساس می‌شود.

وی با اشاره به برخی اشکالات در خلق فضاهای شهری عنوان کرد: شهرسازی از مقولاتی است که پیامدهای منفی آن در کوتاه مدت مشاهده نمی‌شود.

توسلیان بیان کرد: سطح اشغال با توجه به ارزش زمین از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که تحت شعاع قرار دادن فضاهای باز شهری در دراز مدت آثار جبران ناپذیری در بر دارد.

وی به برگزاری نشست تخصصی در روز اختتامیه نمایشگاه نقد بنا و فضای شهری اشاره کرد و گفت: در این نشست به اهداف و ابزار مورد نیاز برای نقد فضاهای شهری و بهبود کیفیت آن پرداخته می شود.

مدیر معماری و شهرسازی راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به بهره‌گیری از تجربیات این نمایشگاه ابراز کرد: استفاده از نظر کارشناسان و بومی سازی کیفیت‌بخشی به فضاهای شهری در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه کبریت زنجان قرار بود به یک مرکز تجاری تغییر کاربری دهد که با مدیریت صحیح این سرمایه ارزشمند شهر حفظ و احیا شد.

مسعود بازدید : 66 جمعه 02 مرداد 1394 نظرات (0)

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری زنجان گفت: پنج تقاطع شهر زنجان طی يك سال اخير با اعتباری بالغ بر۸۰۰ ميليون تومان هوشمندسازی شد و هفت تقاطع ديگر در اولويت هوشمندسازی قرار دارد.

وی افزود: پیمانكار مركز كنترل ترافیك شهرداری زنجان انتخاب شده و پیش‌بینی می‌شود که تكمیل آن تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری زنجان، با اشاره به اصلاح هندسی برخی معابر شهر، ادامه داد: اصلاح هندسی میدان رسل و سرباز گمنام در مرحله مناقصه است و با اجرای آن تغییر در الگوی تردد معابر كوچمشكی به‌وجود خواهد آمد.

شاددل تصریح کرد: اصلاح هندسی میدان جهاد مجوز شورای ترافیك را كسب كرده  اما برای اجرا نیازمند مصوبه شورای‌شهر است تا با اعتباری بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان اجرایی شود.

وی ادامه داد: مطالعات اصلاح هندسی ورودی گلشهر كاظمیه انجام شده و در شورای ترافیك استان در دست بررسی قرار دارد و اصلاح هندسی تقاطع نرگس و بنفشه نیز آغاز شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری زنجان، با ابراز نارضایتی از وضعیت خطوط اتوبوسرانی، گفت: متاسفانه خطوط اتوبوسرانی هنوز به شكل سنتی بوده و به سمت مركز شهر است كه این امر موجب تشدید ترافیك می‌شود، در حال‌حاضر باید متناسب با شرایط موجود آن‌را مدیریت كرد.

شاددل خاطرنشان كرد: می‌توان با سنجش میزان سفر و درخواست شهروندان و پیش‌بینی سفرها، خطوط اتوبوسرانی را به خارج از مركز شهر سوق داد.

وی ادامه داد: آبان‌ماه امسال همزمان با افزایش ترددها، مطالعات مربوط به سفرهای شهر زنجان صورت می‌گیرد تا با استفاده از نتایج حاصله الگوی تردد اتوبوس‌ها مشخص شود.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری زنجان، واگذاری نصب سرعت‌كاه و خط‌كشی‌های معابر به بخش خصوصی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در شهرداری برشمرد و افزود: مقرر شده است که بخش خصوصی سرعت‌كاه‌های همسطح بامعابر را برای عابران به‌وی‍ژه معلولان مناسب‌سازی كند.

شاددل با اشاره به توسعه خط‌كشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در معابر شهر، ادامه داد: گرچه باید شهرداری خدمات خود را در شهرك‌های تحویل شده به شهرداری ارائه دهد اما علاوه‌بر آن در برخی از شهرك‌های دیگر نیز بنا به ضرورت علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده است.

وی درخصوص پل‌های عابر پیاده نیز گفت: با توجه به محدودیت اعتبار، احداث پل جدید در برنامه امسال نیست و اولویت با ایمن‌سازی سازه‌ها و تعمیر آن‌هاست و پس از آن نیز زیباسازی پل‌ها انجام می‌شود

مسعود بازدید : 88 جمعه 02 مرداد 1394 نظرات (0)

سرمربی تیم فوتسال بانوان زنجان از نامعلوم بودن تکلیف اسپانسری تیم فوتسال بانوان زنجان در لیگ برتر امسال خبر داد و گفت: مسئولان باشگاه فعلا در حال رایزنی هستند.

سمانه قلعه‌مولایی در گفت‌وگو با خبرنگاران در زنجان با اشاره به آغاز تمرینات تیم فوتسال بانوان زنجان اظهار داشت: تمرینات آغاز شده و ما برای بستن تیم با بازیکنان بومی یک مسابقه انتخابی در سلطانیه برگزار می‌کنیم.

وی افزود: مسابقات انتخابی 8 و 9 مرداد برگزار می‌شود که تیم‌های از همه شهرستان‌های استان در این مسابقات حضور دارند و قرار است بازیکنانی را از این مسابقات گزینش کنیم.

سرمربی تیم فوتسال بانوان زنجان گفت: تیمی که امسال از استان زنجان در لیگ برتر شرکت می‌کند با بازیکنان و کادر فنی بومی است که مسئولان باشگاه این تصمیم را گرفتند.

وی با اشاره به زمان قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر امسال عنوان کرد: 10 مرداد ماه قرار است قرعه‌کشی این دوره از مسابقات بین 14 انجام شود، سال گذشته مسابقات با 12 برگزار شد ولی امسال قرار است لیگ 14 تیمی شود.

قلعه‌مولایی زمان آغاز لیگ برتر را 3 مهر عنوان و خاطرنشان کرد: با وجود اعلام این زمان احتمال تاخیر یک هفته‌ای در آغاز لیگ وجود دارد.

سرمربی تیم فوتسال بانوان زنجان در مورد وضعیت اسپانسری تیم بانوان اظهار داشت: هنوز مشخص نیست شهرداری امسال نیز از ما حمایت می‌کند یا نه ولی مسئولان باشگاه در حال رایزنی هستند که امیدواریم با توجه به اینکه فوتسال تنها تیم بانوان زنجان در لیگ برتر است، این اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: سال گذشته با وجود مشکلات مالی و پرداخت نشدن 40 درصدی قراردادها تا به امروز ولی حمایت‌های شورا و شهرداری زنجان تیم را در لیگ نگه داشت هرچند که لیاقت بازیکنان زنجان قرار گرفتن در جمع 5 تیم‌ برتر بود.

مسعود بازدید : 84 پنجشنبه 01 مرداد 1394 نظرات (0)

داوود رستمخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مشکل فشار آب در شهرک گلشهر کاظمیه از سوی شرکت آبفا نیست و مردم باید متوجه باشند که علت قطعی موقت ولی مستمر آب فشار کم شبکه است.

وی یادآورشد: واحدهای بیش از دو طبقه در این شهرک به حتم برای جلوگیری از قطعی آب از مخزن استفاده کنند.

رستمخانی اظهار کرد: در ورودی گلشهر ایستگاه پمپاژ وجود دارد اما شرکت تعاونی که این شهرک را احداث کرده، با یک چاه شبکه انتقال آب شرب آن را اجرا کرده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان گفت: این در حالی است که تعاونی پیمانکار باید مخزنی برای تامین آب مستمر در این شهرک تعبیه می کرد تا امروز مشکل فشار پایین شبکه ایجاد نمی شد.

وی خاطرنشان کرد: فشار آب در فازهای پنج و شش این شهرک مدیریت شده است.

رستمخانی ادامه داد: هم اکنون این شرکت در حال ایجاد یک مخزن در روستای دو اسب زنجان است که با اتمام و بهره برداری از آن تا سه ماه آینده، مشکل فشار آب این شهرک رفع می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زنجان گفت: مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند و تا حد امکان شیوه های مناسب را به کار بندند.

مسعود بازدید : 60 پنجشنبه 01 مرداد 1394 نظرات (0)

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: متأسفانه روند افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی در دشت‌های استان ادامه دارد.

امیر حمیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تداوم روند برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی دشت‌های استان باعث بر هم خوردن تعادل تغذیه و برداشت از این منابع شده است، افزود: متأسفانه این روند با وجود هشدارهای داده شده، هنوز ادامه دارد که موضوع می‌تواند باعث از دست رفتن ذخایر ارزشمند و حیاتی شده و نسل آینده را که برای تداوم حیات به این منابع نیاز مبرم دارند، با تهدید جدی مواجه کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 70 درصد آب‌شرب و بهداشت شهرها و روستاها از دشت‌های استان تأمین می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این، همه آب مورد نیاز صنایع و واحدهای تولیدی و نیز 70 درصد آب کشاورزی استان از منابع آبی دشت‌های استان شامل ابهر، زنجان، سجاس، خرارود و بزینه‌رود تأمین می‌شود که این امر نشان‌دهنده آن است که آب موجود در این سفره‌ها که در طول هزاران سال در اثر نفوذ آب باران و برف در دل زمین ذخیره شده، بزرگ‌ترین نعمت خدادادی استان است.

این مسئول با یادآوری اینکه استفاده از منابع آب در گذشته از راه چشمه‌ها و قنات‌ها انجام می‌شد که با ورود فناوری حفر چاه و استحصال آب از چاه، برداشت از این ذخایر سرعت گرفته است، اظهار کرد: میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی استان در سال 92 از قنات‌ها 41.72 میلیون مترمکعب و از چشمه‌ها 167.05 میلیون مترمکعب بوده است، در حالی که این میزان برداشت در سال 88 برای قنات‌ها 48.54 و چشمه‌ها 242.74 میلیون متر مکعب بوده و این بیانگر افزایش برداشت‌های از آب‌های زیرزمینی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه مهم‌ترین منابع آبی استان در عمق زمین و در سفره‌های آب زیرزمینی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که تغییرات اقلیمی و برخی تغییرات دیگر باعث شده است که شدت روان‌آب و آب‌جاری این رودخانه‌ها کاهش یابد، به طوری که تعداد زیادی از این رودخانه‌ها که در دهه‌های گذشته آب بسیار زیاد داشتند، به شکل رودخانه فصلی در آمده و در ماه‌های گرم سال فاقد آب دائمی باشد.

مسعود بازدید : 70 پنجشنبه 01 مرداد 1394 نظرات (0)

احد یاغموری  به وضعیت دمایی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و افزود: دمای هوای زنجان از امروز تا روز شنبه چهار الی ۶ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.  

وی به گرم‌ ترین و خنک‌ ترین مناطق استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ماهنشان با ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و قیدار و ابهر با ۲۹ و ۳۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان بودند.  

مدیرکل هواشناسی استان زنجان،  دمای فعلی زنجان را ۳۵ درجه سانتیگراد عنوان کرد و گفت: دمای زنجان نسبت به دیروز در همین ساعت یک درجه گرم‌تر شده است.  

یاغموری به وضعیت جوی استان طی چند روز آینده اشاره کرد و یادآور شد: آسمان استان زنجان صاف تا قسمتی ابری است و بعد از ظهر امروز با افزایش ابر در برخی از نقاط استان، بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.  

وی افزود: دیروز ۲ دهم  میلی‌متر بارندگی صورت گرفته و بیشترین میزان بارندگی در امین آباد از توابع زنجانرود بوده که ۱۲ میلی‌متر گزارش شده است.

تعداد صفحات : 47

درباره ما
Profile Pic
بروزترین پایگاه خبری استان زنجان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    زنجان نيوز را چطور ديديد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 462
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 2,174
  • بازدید سال : 12,592
  • بازدید کلی : 72,015